Barnkarusellen
Cicci: förresten, nästa gång kan du väl sova här? Här finns ju ett gästrum, visserligen är det inte riktigt i ordning men säng finns ju. Och vi kanske får tummen ur att göra det i ordning om du kommer...
Cicci: förresten, nästa gång kan du väl sova här? Här finns ju ett gästrum, visserligen är det inte riktigt i ordning men säng finns ju. Och vi kanske får tummen ur att göra det i ordning om du kommer...
gosnosen: skönt att du överlevt den här dagen som lät väldigt jobbig för din del. Tungt besked med lite lägre procent (men 30% är ju ändå en del!) men hoppas att det går vägen till slut iaf.
Lappis: grattis till ny frisyr! Har lite svårt att tänka mig dig i den du beskrev men det är säkert snyggt.
MSW: välkommen tillbaka! Har ni haft det bra? Var i Thailand var ni?
Tinga: ang träning - kör så länge som kroppen tillåter tycker jag. Men LYSSNA på kroppen! (Det är jag sämre på.) Om du känner av foglossning, sluta träna är mitt råd. Jag fick ju precis så och när jag slutade träna då försvann det. Du kommer antagligen känna av ryggen på slutet ändå...
frullan: du får gärna skriva om dig och Borren, precis som Lappis också påpekade (hon skrev faktiskt att du var välkommen att skriva i tråden - "kom in och skriv med oss" tror jag det var ung). Men om du inte kommenterar så mkt när det gäller alla andra, så får du kanske stå ut med att inte alla kommenterar din närvaro heller?
Cicci: kul med en resa till Dubai! Är DU nervös?! Trodde jag inte om dig...
Frejis: absolut bra med perspektiv, ibland glömmer man bort hur bra man har det. Ha en skön dag!
frullan: jag tycker du ska fortsätta hänga här i tråden för det blir så glad och positiv stämning! Och det blir liksom lite nerv och händer lite grejer - som i en bättre dokusåpa. Dessutom känner jag mig hedrad att du som har så lite tid att kommentera, har tid att kommentera mina inlägg!
Nennelainen: gött med bokad spolning och skott i råttan!
Lappis: hoppas det går super med din presentation(er) idag!
fruLlan: synd att ditt inlägg om sömn försvann, här finns många som behöver tips! Du kan gärna få tipsa mig om hur man får en pigg tjej att somna om kl 05 på morgonen! Men skippa råd om att amma till sömns för jag har slutat amma vettu...
Snartis: jo hon vaknar 05 och är pigg och glad, ligger och jollrar (högt) i sängen. Så långt fine, där kan hon ju ligga. Förutom att vi vaknar så behöver vi ju inte göra ngt.
Men efter ett tag är det ju inte kul att ligga där själv längre, så då blir hon lite ledsen. Vi har försökt lite allt möjligt för att få henne att somna om.
a) ignorera och hoppas att hon somnar om (hjälper inte)
b) vagna om (kan hjälpa, tar ibland en halvtimme att lyckas, sedan sover hon max en halvtimme)
c) lägga henne hos oss och ligga och pilla in nappen och buffa i baken. Det som funkar bäst just nu, då får man iaf ligga och slöa även om man inte sover.
Piggelin: men tror du inte att det stämmer ändå? Om hon var vaken i natt så sov hon inte så mkt - alltså sover hon inte mkt på dagen heller? El missförstod jag dig? Fan det låter jobbigt Piggelin. Men jag tror faktiskt det kommer att bli bättre av sig självt men det är klart, varje natt som är jobbig är ju JOBBIG!
Välkommen FruKjörling! Så man FÅR göra ivf vid syskonförsök? Vi diskuterade precis det i tråden i förra veckan och vi trodde inte man fick det (iaf inte via landstinget).
Välkommen tofflisar! Kul att se ngn som kör igång med ÄL-tester - blir nästan lite nostalgisk. Det var tider det!
Nenne: en sk försnigel
Jag fattar inte vart min tant tagit vägen? Slutade ju amma för över en månad sedan och har sett minst en aladåb (en vecka innan Stockholm). Har hon åkt vilse? Kan inte hon skippa ngn av er och komma till mig istället? (Mest så man vet att kroppen funkar... )
Piggelin förresten: jag har aldrig haft just det problemet som du har, att Moa varit pigg på natten (ja förutom att jag iofs räknar kl 05 som natt men du fattar...). Hon har bara vaknat, ätit, somnat. Det enda tipset jag vet är "mat, mera mat", lagom mkt stimulans och gärna mkt frisk luft. Men du är ju ute och går så frisk luft får hon ju, och stimulans skulle jag tro att hon får också så mkt som du träffar folk. Men de andra tjejerna kanske har tips?
MrsB: aha, då ska jag nog inte fundera så mkt
Lappis: ja jag letar inte direkt. Mest att jag börjat fundera på när hon har tänkt dyka upp. Förmodligen ligger hon och lurar på ett särdeles olämpligt tillfälle... Stockholm hade ju varit det om jag glömt ta med mig grejer, men eftersom jag kom på att jag nog borde ha med mig lite tantsaker, så gav hon väl fan i det. Hon ska bara jäklas hela tiden
Nattson: bra! Jag har funderat över kiwi för jag gav det till Moa idag och hon har ju lätt för att bli förstoppad så man får vara lite försiktig. Jag funderade just hur det var med kiwi (banan och äpple är ju tydligen förstoppande, hade ingen aning om det förut).
Vickan: hur går det med din andra tråd nu när du är BT-fri på dagarna - lever den?!
Nenne och Frejis: nej gud förbjude! Och så är det INTE, har inte minsta känningar varken i bröst el på andra ställen. Pfui, blev orolig där ett tag... Visst kan jag tänka mig en nr 2 men inte än!
Snartis: jo vi har också kört det där med att inte prata på natten, inte tända osv. Det funkar svinbra när de vaknar och är hungriga. Vi kör samma kl 05 på morgonen men då är hon ju PIGG, vill inte ha mat. Visst kan det vara så att hon läggs för tidigt men vi har prövat att skjuta det en timme framåt (kl 20 ist f kl 19) men hon vaknar kl 05 iaf. Längre än så vågar jag inte skjuta på det för då kanske hon hamnar helt ur fas (jag tror på det vi pratade om där Vänner). Nu väntar jag med spänning på frullans sömntips!
Piggelin: en grej till kan du testa - mata mkt HELA DAGEN, inte bara inför kvällen. Tänk såhär: vi vuxna äter ju regelbundet under dagen och vi klarar en hel natt utan att äta, vi måste ju inte äta en 3-rätters på kvällen för att klara det Det här rådet kommer iaf från både Anna W och från Bvc och jag har testat och det funkar för mig. Sedan som Oms säger, bra dagsömn är en fördel. Ev (men nu är jag ute på hal is) kan du laborera med när hon sover sin långsömn, dvs prova att låta henne sova länge på förmiddagen istället och kort på eftermiddagen så att hon är tröttare inför kvällen. Jag vet att detta funkar för både Vänners prins och för Moa. Men kanske funkar det mindre bra med dina övriga dagrutiner (hon sover länge när du är ute och går?) men du kan ju prova om du blir desperat
Piggelin: och jag vet att både Moa och vår gemensamma väns "grönsak" (jag träffade dem idag och hon är ingen grönsak längre iofs ) ökade upp sitt matbehov just vid 3,5 månader. Det var då som jag ammade (bara) på dagarna men då sprang Moa ifrån mig igen och började vakna oftare på nätterna så det blev mer ersättning istället (under hela dagen, inte bara på kvällen) och då började hon sova bättre igen.