• muggles

Barnkarusellen

Atredot: öööhhhh????

• muggles

Ah, ramsa ja. Det är ngt Anna W också förespråkar. Har prövat men det funkar inte för oss. Nåja, jag har ju redan provat det mesta. Jag tror det löser sig med tiden, det är bara att härda ut. Maken kom ju på att snart är det sommartid, det skjuter ju allt en timme åt rätt håll iaf

• muggles

Lappis: det är inte möjligt att du är gravid då? Ursäkta, jag hänger fortfarande inte med i alla turer kring en ivf trots att ni förklarat så många ggr...

Snartis: shit 13h sömn - jag är avis!!!

Oms: glömde skriva det förut, jag beundrar dig som går upp och ammar så länge på nätterna med Mathilda utan att gnälla! Jag kommer ihåg vad jag tyckte det var jobbigt men jag behövde inte sitta med henne i en halvtimme efteråt...

BS: skönt att amningsfrekvensen har gått ner! Hur går det med Iris och matvägran? Jag tog en matstrid igår (som jag vann) och nu går det bättre med puréerna. Tillfälligt iaf, man kan ju aldrig räkna med ngt...

• muggles

Så jäkla spännande Lappis!

Neeeeeeeeeeeeej Telis, vad tråkigt! Du som behöver vara fit nu...

Sweet: grattis!!! Jag trodde som du men hade tydligen fel...

• muggles

Apropå ramsa, jag testade "nu ska du sova gumman, nu är det natt" men jag tyckte det funkade sådär. Precis som BS säger så är det skillnad på att ramsa ett lugnt sömnigt barn mot ett som skriker. På ett skrikigt barn funkar vagnandet (el buffa) mkt bättre, iaf enl min erfarenhet. Men jag har ju bara erfarenhet av ett barn så jag ska väl inte säga så mkt... Det tar ett tag att jobba in ramsan tror jag, det bygger väl på att de är betingade på att somna till den. Vi kör en gonattvisa istället. Man får pröva sig fram till det som funkar med ens eget barn.

• muggles

Sen måste jag bara säga att jag har jättesvårt att tro på att man kan se spöken. Jag menar det inte på ngt elakt sätt, jag bara tror inte på det själv...

• muggles

Vad tråkigt att ni inte fick köpa 3-pack förresten gosnosen! Ni får hoppas att ni har nästan lika stor chans ändå.

• muggles

Låter härligt Tinga!

Jag har börjat fundera på att boka en romantikhelg (el en natt rättare), som vi alltid gör runt min makes födelsedag. Vi har bestämt att vi åker iväg i år också men utan Moa (förra året var hon ju med haha). Ngn som har tips? Jag har funderat på Hotell Gässlingen som Piggelin varit på men tar gärna emot fler tips på denna sidan Sverige.

• muggles

Sweet: hur fungerar de där bloggarna när man lämnar kommentarer - får du ett meddelande att du fått en ny kommentar? El måste du aktivt polla och se om där kommit ngt nytt? *nyfiken bara*
    Så skönt att ni fick ett positivt besked om UL:et, har inte kommentera det förut.

Svar på tråden Barnkarusellen