• carin1983

vi som gifter oss i april

hallå alla blivande brudar. Tänkte starta en tråd för oss som gifter oss i april. Själv gifter jag mig den 5 april och nu börjar nerverna göra sig påminda. Tänkte vi kunde utbyta tankar och tips. Samt påminna varandra om saker så vi inte missar något

• Svar på tråden vi som gifter oss i april
  • Mi26

Vi gifter oss ocksa borgerligt, vi hittade ett stalle som vi bada gillade vid forsta besoket och slog till pa det. Utomhus later harligt, jag haller tummarna for fint vader i April!

Vi ar inne pa att satsa pa mat som vi vet att de flesta gillar, det finns val ingen storre poang att krangla till det.

• vit70

Vi gifter oss idag om 4 veckor! Alltså den 4 april. (Samma dag som du Stjärnblomma)
    Vi gifter oss borgerligt utomhus på fjället. Men eftersom vi inte bor där så får vi göra de sista förberedelserna när vi far upp till påskhelgen.
    Det blir en mindre tillställning med våra resp familjer. Totalt 16 pers.
    Det mesta håller på att vara klart.

• Stjärnblomma

vit70 - roligt att det finns fler som valt 4 april. Att vigas på fjället låter spännande och vackert!

• carin1983

Oj oj oj.... 3 veckor kvar till den stora dagen. Jag är så nervös. Men gud vad härligt det ska bli. Nu är allt klart förutom bordsplacering och lite små pyssel. Har ordnat allt med vigseln nu och menyn är bestämd.

Sydsvenskan kommer följa oss hela vägen, planeringen har dom varit med på och sedan kommer dom vara med i kyrka och sådant. Läs sydsvenskan i april maj då får ni se oss i tre artiklar i delen inpå livet

• Stjärnblomma
    carin1983 skrev 2008-03-13 18:49:01 följande:
    Sydsvenskan kommer följa oss hela vägen, planeringen har dom varit med på och sedan kommer dom vara med i kyrka och sådant. Läs sydsvenskan i april maj då får ni se oss i tre artiklar i delen inpå livet
    Wow, kommer definitivt att hålla ögonen öppna! Vad ska ni ha på menyn?

3 veckor kvar här också! Det mesta är nog ordnat nu. Tror jag. Kommer säkert att kvällen innan komma på saker som borde ha gjorts... Är iallafall jätteglad att jag bestämde mig för att ha en bukett, höll på att prioritera bort det först, men hur ofta i livet får man gå runt med ett fång rosor?! Nej, det är skönt att unna sig sånt som man verkligen tycker ska bli roligt. Det finns annat jag hellre avstår från.
  • carin1983

Menyn kommer bestå av vit sparris soppa med löjrom och sidfläsk.
    Tuppbröst (kommer inte ihåg tillbehören)
    5 sorters choklad.
    Muuuuums, jag är choklad tokig så det kunde inte blivit bättre
    Jo jag har också tänkt på vad man kan prioritera bort men kommit fram till att jag inte vill göra avkall på någonting, så det får kosta *gulp*

• Mi26

carin1983 - vad kul, jag ska halla utkik efter er i sydsvenskan!

Vi haller for narvarande pa att bestamma oss for var meny och ska pa en avsmakning nasta helg. Vi har valjer nu mellan tva for- och tva huvudratter samt tva desserter. Det ska verkligen bli spannande att fa smaka pa maten.

Jag haller med om att det valdigt svart att valja bort saker och gora prioriteringar. For oss har det snarare tillkommit saker. Vi har anda forsokt att halla kostnaderna nere men vi har sprackt var budget nga ggr, det ar sa latt att svava ivag och fokusera pa smagrejor som egentligen inte spelar ngn storre roll. Men man ska definitivt unna sig saker ocksa, det galler bara att hitta en rimlig niva pa allt. Jag har tur som har en sambo som bromsar mig ibland nar det behovs...

• Stjärnblomma

carin1983 - den menyn låter verkligen god! *blir hungrig*

Och jag ska nog inte prata för mycket om prioriteringar, gick och köpte nya kläder idag... Vi ska ju bara ha en väldigt stillsam borgerlig vigsel så jag tänkte först inte klä upp mig särskilt mycket, men idag kände jag att de kläder jag hade var alltför vardagliga och när jag råkade hitta en lite festligare klänning i ivory så kunde jag absolut inte motstå frestelsen. Fast 450:- var väl ändå ingen jättestor utsvävning så särskilt dåligt samvete har jag inte.

• carin1983

Stjärnblomma: 450 kr är ju ett bra pris. Har du bild på den? *nyfiken*
    Jag vågar kanpt tänka på vad jag lagt ut på mina kläder....
    klänning: 6500
    underkjol: 1200
    Slöja: 750
    Skor: 990
    Bolero: 1250
    underkläder: 1800
    OJ!! har inte sett det såhär innan. Konstigt att man spräckt sin budget. HRM. Tror att jag undanhåller denna informationen från min m2b.

• Stjärnblomma
    carin1983 skrev 2008-03-15 09:40:24 följande:
    Stjärnblomma: 450 kr är ju ett bra pris. Har du bild på den? *nyfiken*
    Finns i mitt galleri nu.
Svar på tråden vi som gifter oss i april