• carin1983

vi som gifter oss i april

hallå alla blivande brudar. Tänkte starta en tråd för oss som gifter oss i april. Själv gifter jag mig den 5 april och nu börjar nerverna göra sig påminda. Tänkte vi kunde utbyta tankar och tips. Samt påminna varandra om saker så vi inte missar något

• Svar på tråden vi som gifter oss i april
  • Stjärnblomma

Biokväll låter bra. Jag följde med äldste sonen på Resident Evil 3 för ett tag sedan och hade till min förvåning rätt kul, trodde inte zombiefilmer var min grej.

Och att vara nervös när det nästan är dags, det låter rätt naturligt tycker jag. Antagligen blir det bättre när dagen väl är inne, lite som bungyjump, bara att kasta sig ut till slut.

Jag har just printat ut nya visitkort, tar M2B's efternamn som mellannamn. Hur häftigt som helst!

• Mi26

Hur gar det tjejer? Nu ar det inte manga dagar kvar for er...

Kul att fa se sitt nya namn i print stjarnblomma. For min del blir det ingen storre forandring da jag behaller mitt och sambon far ett dubbelnamn istallet.

Jag har fatt lite mohippe-misstankar da jag och sambon fick ett email igar om att vi MASTE aka hem till Sverige i helgen. En mindre tradgardskris (!) har uppstatt och de behover var hjalp hemma och betalar t o m vart flyg... Visst later det lite skumt?

Ga forresten och se The Orphanage, den var kanonbra. En nagorlunda intelligent rysare med ett riktigt bra slut.

• carin1983

Mi26: hi hi...ja det låter onekligen misstänksamt
    Ni ska väl åka till sverige va? Glöm inte att titta in här och berätta om din dag.

• Stjärnblomma

Mi26 - haha, ser framför mig hur de drar ut dig på stan iklädd gummistövlar och trädgårdshandskar. Man får medge att det var en... kreativ ursäkt.

Lustigt det där med namnbyte... jag har bytt flera gånger i livet. När jag gifte mig första gången för över 20 år sedan tog jag exets namn, efter skilsmässan tog jag tillbaka mitt flicknamn, senare tog jag mammas namn. Och det går faktiskt skitsnabbt att ställa om. Men det låter förstås praktiskt att din sambo får ta smällen den här gången.

Har kollat väderprognosen för fredag säkert 5 gånger idag *skrattar åt mig själv*. De ändrar den dessutom flera gånger om dagen, och det är förstås osäkert fram till den dagen kommer, så snacka om att oroa sig i onödan - kan ju ändå inte göra något åt vädret. Nu skulle man vilja ha ett trollspö...

• carin1983

stjärnblomma: Var kollar du vädret? är lite orolig för lördag.
    Hur känns det? nu är det snart dax för dig

• Stjärnblomma

carin1983 - här kan man kolla vädret:
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp
    i listen till höger ovanför kartan kan du välja stad.
    Just nu står där en fin sol på fredag för vår del, hoppas hoppas!

Ja, 3 dagar kvar... känns mest lite overkligt. Tänk om man vaknar på fredag och bara har drömt alltihop! Sen undrar jag om jag har glömt något. Fast jag har skrivit en minneslista med allt sånt där självklart som man ändå skulle kunna klara av att missa i stundens hetta, t.ex. "ta med ringen". Jag tror det enda som är kvar nu är att köpa bubbel. Undrar också om jag kommer hinna göra mig iordning i tid, gör ju smink och hår själv, hur kommer det att gå när man är spänd?

Något jag ser fram emot är att få se brudbuketten, det är nästan det som känns festligast och mest högtidligt för mig, att få gå runt med vackra blommor, sånt man aldrig någonsin gjort.

Hur har ni det själva tjejer, är det nervöst? Mycket kvar att ordna?

• lillasmilla

nu börjar det bli VÄLDIGT nervöst! Skönt att m2b är hemma denna veckan (veckopendlar annars) så man har lite support. Är oxå orolig för alla självklara smågrejor som är så lätt att glömma... Och för min misstänkta möhippa i helgen... Så vi får väl se om det blir något bröllop, antingen tar väl möhippan eller stressen kol på mig innan... =)

• carin1983

nu har det börjat sätta sig fysiskt på mig. Är jätte stressad och orolig att ha missat något. Har fått yrsel och skakningar. är fruktansvärt nervös. just nu har jag svårt att glädja mig, det är så grymt mycket som ska göras i sista sekund.

Jag ska ju självklart ha min mens på lördag... Förhoppningsvis kommer den inte alls, det skulle vara den bästa bröllopspresenten att ha en bebis i magen. Har ni barn tjejjer??? eller e det planerat att skaffa snart?

• lillasmilla

Har inga barn. Kanske på gång men vill inte testa förrns om någon månad, har precis slutat med pillrena så det kan ju vara att systemet inte kommit igån än.
    Köp ett clearblue i morgongåva till din m2b! Inget kan väl vara bättre än en junior i morgongåva? =)

Ang all stress osv... Håller med! Tänker på dig! Börjar ramla i den gropen själv nu känner jag, knappt en månad kvar...
    läs mitt inlägg i www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2815427.html botemedel! =) Ha det så gott! LYCKA TILL PÅ LÖRDAG! Håller alla tummar! =)

• carin1983

Jo jag har funderat på att köpa ett test och ge det till honom om det visar pluss. Saken e bara att vi har försökt i ett år och det varför skulle det ha blivit något nu?
    Ska läsa din blogg.
    kram

Svar på tråden vi som gifter oss i april