• carin1983

vi som gifter oss i april

hallå alla blivande brudar. Tänkte starta en tråd för oss som gifter oss i april. Själv gifter jag mig den 5 april och nu börjar nerverna göra sig påminda. Tänkte vi kunde utbyta tankar och tips. Samt påminna varandra om saker så vi inte missar något

• Svar på tråden vi som gifter oss i april
  • Mi26

Hej alla aprilbrudar! Hoppas ni har kryat pa er under pasken. Jag kanner mig pigg igen efter en harlig paskhelg med manga aktiviteter men ocksa en hel del valbehovlig vila.

Nu har vi haft sno i Manchester ocksa. Vi vaknade i lordags till ett vitt snotacke men det smalte bort igen innan kl 10. Riktigt trist marsvader men det ar ju battre att vi far daligt vader nu an i april...

Jag har haft en hel del bisarra brollopsdrommar pa sistone vilket kanns lite konstigt da jag inte kanner mig ett dugg nervos men det ligger kanske en del under ytan och gror, hmmm. Haller med carin om att jag ocksa kanner mig lite obekvam vid tanken pa att sta i centrum en hel dag, sa det ar kanske det som spokar. Men samtidigt sa langtar jag ju efter var dag och tiden efter som gifta! Hoppas bara att man sover bra natten innan.

Vi ovade pa var brudvals igar och det gick forvanansvart bra. Efter mycket om och men har vi antligen bestamt oss for att vi ska dansa till Helens brudvals (BAO), som vi bada gillar. Fast vi ar fortfarande ganska stela dansare , fast det ska val bli battre...

Schysst om de hinner varstada bryggan innan er vigsel stjarnblomma! Det ar kanske inget man sjalv hade gjort el ens tankt pa.

• aprilstar

Hej!
    Vi gifter oss också den 5 april! Inte långt kvar nu...
    Vi gifter oss i Frösö kyrka i Jämtland där vi bor och har sedan fest för 95 personer. Sedan sticker vi till Thailand på natten till den 7 april. Ska bli sååå kul!!

• Stjärnblomma
    Mi26 skrev 2008-03-25 13:41:00 följande:
    Riktigt trist marsvader men det ar ju battre att vi far daligt vader nu an i april...
    Det skriver jag under på! Även om jag nu mentalt hunnit förbereda mig på minusgrader.

Inte så konstigt kanske om det blir bröllopsdrömmar... jag har inte haft någon än dock. Heja för alla brudvalsare!

aprilstar - ja det är ju snart! Hoppas ni får det skitmysigt både på den stora dagen och i Thailand.

Jag har varit hos frissan och blivit klippt o blekt, känner mig fin. Dessutom köpte jag ett par mjuka små vita vantar, ifall det nu verkligen blir minusgrader, för jag *vill* gifta mig utomhus! Särskilt om vi får en nystädad brygga.
  • carin1983

AAAAAAH!!!! 11 dagar kvar.....OOOOOO!!!
    så häftigt det ska bli men gud vad jag e nervös. Sover som en kratta på nätterna. Det blir inte bättre av att jag har två katter som vräker ut sig över mig när jag ska sova. Säg något lugnande tjejjer, jag håller på att gå under här ......

• Stjärnblomma

carin1983 - även om allt skulle gå åt skogen (och ärligt talat, hur sannolikt är det?) så kommer du överleva, ni kommer att vara gifta och fortsätta älska varandra. De viktigaste sakerna i livet kommer du inte att förlora!

• Mi26

carin1983- jag ar overtygad om att ni kommer att fa en jattefin dag. Jag tror att tricket ar att forsoka strunta i allt man inte kan styra over, typ vader och allt annat som kan intraffa. Forsok bara att se fram emot er stora dag och njuta av tiden fram till brollopet. Tank vad kul ni ska ha pa brollopsdagen och alla dagar efter som gifta! Hoppas du sover battre snart.

stjarnblomma - jag har ocksa borjat fundera pa vad man behover i accessoarvag. Det kan ju vara kallt, sa jag funderar pa att inforskaffa en sjal att ha over axlarna. Later smart med vantar, det galler ju att vara forberedd pa allt men det kan ju lika garna vara stralande sol - *haller tummarna*. Vad harligt att bli stylad och fin hos frissan, precis vad man behover en trist vardag. Jag ska till frissan pa lordag och testa min brollopsfrisyr. Det blir inte ngn avancerad uppsattning utan lite mjuka lockar och nedslappt. Jag har panikodlat haret sen forra hosten Jag hade ganska langt har men sen trottnade jag pa det och klippte en riktig kort page sa nu har jag kampat for att fa det langt. Nu racker det iaf ner till axlarna. Hur manga dagar har ni kvar stjarnblomma? Vi har nu 31 kvar, vilket kanns som ganska mycket jmf med 11...

• carin1983

Ja det har du helt rätt i stjärnblomma. Men man vill ju ialla fall att ens dag ska bli perfekt. Men får försöka tänka så.

• Stjärnblomma

Mi26 - en sjal låter förnuftigt att ha till hands. Underbart om den inte behövs men vi pratar svenskt vårväder... lika bra att gardera sig. Låter jättekul att du ska testa frisyren, hoppas du blir nöjd! I vanliga fall trivs jag med min page, men just nu hade det varit skoj med långa svallande lockar - utom det förstås att mitt hår bara ser tunt och trist ut när det är långt. *suck* Och hårförlängning, nä där går min gräns, skulle kännas alldeles för extravagant och uppstyltat för mig.

Vi har 9 dagar kvar nu! Fast jag skulle nästan önska att det var ännu mindre, längtar. Var på hotellet och lunchade idag och gjorde upp om detaljerna, vi ska äta lunch där efter vigseln och bo kvar över natten, havsutsikt.

carin1983 - klart man vill att dagen ska bli perfekt! Men är det inte ofta så att många av de ögonblick man mest minns innehåller spontan lycka, sånt som ändå inte går att planera utan bara sker..?

• carin1983

9 dagar kvar här nu.... är så spänd.
    Ska bli jätte skoj. Drömmer mardrömmar dock... men det får man väl räkna med.

Ska iväg och fixa håret igen om några dagar. Jag har hårförlängningar, Super fint men svår skött som attans.
    Stjärnblomma jag tycker att kort hår är jätte fint. Hade gärna haft en kort vild frissyr men mitt ansikte funkar inte för det. Ser ut som ett bowlingklot i huvudet då.

• Mi26

Antligen fredag! Fick en ingivelse pa fm sa nu blir det middag ute foljt av bio (The Orphanage) ikvall. Ar lojligt fortjust i rysare och alla sager att denna ska vara riktigt bra. Fast a andra sidan sa klarade jag inte av att kolla fardigt pa Dawn of the Dead , for manga framhoppande zombies... Iaf sa kanner jag att vi behover koppla av lite fran allt planerande och da ar bio perfekt for att glomma bort omvarlden en stund. Ha en skon fredag kvall tjejer!

Svar på tråden vi som gifter oss i april