• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Astriden

gud va spännande Grund!
    *håller tummarna*

• Astriden

det är lite svårt att förklara då jag inte är nått teknikunder men såhär står det på hemsidan:

NUPP-studien innebär i korthet att man med ultraljud mäter en vätskespalt, NackUPPklarning, i fostrets nacke. Genom att med ultraljud mäta bredden av en vätskespalt i fostrets nacke kan forskarna avgöra om barnet har Downs syndrom och/eller andra allvarliga missbildningar. Alla foster har här en liten spalt av vätska i början av graviditeten som senare försvinner. Ju tjockare vätskespalten är desto större är sannolikheten för Downs syndrom.

• 31 maj 2008

Å vad roligt och spännande för er Grund! Vad är det för lägenhet? Hoppas hoppas!

Astriden - måste vara en helt fantastisk känsla! Gott besked också om kromosomerna.

Väntar på att vigselförrättaren vi vill ha ska höra av sig... om han inte kan så vet jag inte vad vi gör...!

• Troll1

Astriden: Vi gjorde också Nupp & Kub hos sr Andersch. Det gav oss dåliga siffror 1:74. Hemskt att få sådant besked, däremot så såg fostret jättefint ut och väääldigt liten nackspalt.
    Vi gjorde till slut FVP också som visade att allt var fint med den lilla. Det var en pärs, men räknar bara med bra siffror.
    Skönt att ni kan slappna av helt och hållet nu.

• malinlars

Astriden: Jaha.. tänk va de kan se & göra nu förtiden.. (lät som en gammal tant nu ju.... hahahah )

Majsis: Visst är det nervit. Hoppas att det händer i helgen då!!

• Astriden

Troll, shit va stressande men ändå skönt att veta när allt va klart. Vi gjorde det på bmg, vi är inskrivna där.
    Vi fick 1:25397 på DS & ännu mer på de mer ovanliga missbildningarna.

• Långserud

Hej hopp brudar!

Grund: Åh vad spännande! Vart ligger den? Har ni spanat in prisläget så ni vet marknadspriserna?

Astriden: Sååå mysigt! Men undrar också, hur kollar man detta med kromosomförändringar? Mupptest har man hört i ngt sammanhang, är det det?
    Vilken v. är du i nu?

MalinLars: Säger detsamma, börjar också bli lite nerivs!!!

Barba: Kan det vara så att det är dags i helgen?

Kramen!

• Majsis2008

ja, jag tycker det är jättenervigt....vi får se...hehe m2b e nog lite indragen i det, för han blev lite nervös när jag sa jag skulle sola på lördagsmorron, men sen kanske jag bara e nervig..

• Astriden

haha, va roligt Majsisö, du får pröva honom lite..
    planera på massa grejer du vill göra i helgen, föreslå att ni åker ut ur stan för att hitta på nått eller hälsa på någon.
    Hihi, sen får du avläsa hans min & reaktion

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3