• prinsessan no1

Nya Göteborgsbrudar

Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • lottaochalex

Hej hej! Får man vara med på ett hörn här?
    Vi gifter oss den 8/8-09 och ska ha festen på Stora Holms Säteri. Kyrkan är inte bokad ännu men det lutar åt Tuve gamla kyrka eller Björlanda kyrka.
    Så kul med andra göteborgsbrudar att dela tips och idéer med!!

• Mizty

Hej Har ni varit i Tuve kyrka? Vi var där i söndags!! Så himla mysig & fin!! Ångrar inte en sekund att vi valde den
    Ska du med på fikaträff??

lottaochalex skrev 2008-04-15 09:11:34 följande:
    Hej hej! Får man vara med på ett hörn här? Vi gifter oss den 8/8-09 och ska ha festen på Stora Holms Säteri. Kyrkan är inte bokad ännu men det lutar åt Tuve gamla kyrka eller Björlanda kyrka.Så kul med andra göteborgsbrudar att dela tips och idéer med!!
    [/citat]

Välkommen!!
    Sasa73 skrev 2008-04-12 21:05:12 följande:
    [citat]
    Hej!Jag ansluter mig också till den här tråden! Vi gifter oss den 28 juni i Örgryte Gamla och har festen på Jungman Jansson. Ni verkar ju ha massa goda tips och idéer som jag mer än gärna tar del av!
  • lottaochalex

Mizty: Vi var där i söndags e.m. och kikade, men bara utanför... Jag hoppade upp på min blivandes rygg och slängde mej mot fönstren och kollade in... såg jättemysigt ut det lilla jag såg
    Fikaträff låter trevligt.... när?

• Mizty

Lotta: När var ni där? Vi var där vid 2-tiden... Kopiera & fyll i när du kan.

V.17 Ca:18.00

Månd 21/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1

Tisd 22/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1

Onsd 23/4
    Mizty
    Busfia

Torsd 24/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1

Några fler som vill & kan då?

Vad tror ni tjejer?? Nästa vecka eller veckan därpå? Känns som vi behöver bestämma något så attd et blir av

• lottaochalex

Mizty: Vi var där efter 16 nån gång... (jobbade till 16)
    Vilken tid har ni valt för vigseln? Hur tar ni er och era gäster till festen sen? Lite för kort för att hyra en buss tycker vi men ändå lite långt för alla i högklackat att gå...

Månd 21/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    Lotta

Tisd 22/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    Lotta

Onsd 23/4
    Mizty
    Busfia
    Lotta

Torsd 24/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    e.v. Lotta

• Mizty

Lotta: Vi gifter oss kl:15. Vi vet inte hur vi ska göra med transport. Tror att alla får ta sig dit själva! Bilarna kan dom ju lämna till dagen efter. Annars kan vi säkert fixa några i familjen som kör några gånger, är ju som sagt inte långt

• fru Trul

Månd 21/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    Lotta
    fru Trul

Tisd 22/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    Lotta
    fru Trul

Onsd 23/4
    Mizty
    Busfia
    Lotta

Torsd 24/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    e.v. Lotta
    fru Trul

Jag måste få besked senast fredag denna veckan isånnafall, för jag måste pussla lite i mitt schema...

• lottaochalex

Mizty: Jag tyckte att jag hade en jättebra idé till det här med transport... men min m2b bara skrattade åt mej.
    Jag vill försöka att få tag i ett sånt där minitåg... som dom brukar ha på festivaler och charterresemål m.m.
    Visst hade det varit roligt att låta gästerna hoppa på ett sånt? Dock ganska omöjligt tror jag....

• Carolina1979

Hej hej!

Här hemma friade sambon i helgen så nu ska det planeras bröllop!
    I slutet av Maj 2009 blir det dags för vår del, har inte kommit någonstans alls i förberedelserna ännu - så det är ju kanon om man kan få tips och tricks av andra blivande göteborgsbrudar!
    Vore jättekul med fika också - följer gärna med om man får!

Månd 21/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    Lotta
    fru Trul

Tisd 22/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    Lotta
    fru Trul
    Carolina1979

Onsd 23/4
    Mizty
    Busfia
    Lotta

Torsd 24/4
    Mizty
    Busfia
    prinsessan no1
    e.v. Lotta
    fru Trul
    Carolina1979

• Mizty
    Det tycker jag var skitkul!! Det hade verkligen varit något!! Undrar dock om våra gäster skulle frysa ihjäl i november
    lottaochalex skrev 2008-04-15 10:35:23 följande:
    Mizty: Jag tyckte att jag hade en jättebra idé till det här med transport... men min m2b bara skrattade åt mej.Jag vill försöka att få tag i ett sånt där minitåg... som dom brukar ha på festivaler och charterresemål m.m. Visst hade det varit roligt att låta gästerna hoppa på ett sånt? Dock ganska omöjligt tror jag....
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar