• JohanoCissi

tjohoo majbrudar -08

det finns många forum här för brudar som ska gifta sig speciella dagar! Jag startar en här för som som ska gifta oss i maj -08. Hur långt har ni kommit med planeringen, tjejer??
    Kramiz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 19:46
    Ps. Och är det så att du kommer in ny så kan du ju skriva upp listan på oss som vi har här på forumet med namn, datum o plats och lägga ert namn sist.

• Svar på tråden tjohoo majbrudar -08
  • bartan

En hel helg har gått och jag har inte tänkt på bröllopet något, bara njutit med familjen. Helt underbart men nu var det dags igen.

• Godisråttan

till påsk ska vi åka upp till vår sommarstuga och planera allt i detalj Kul. Ska öva in dansen också Pust!

Har ni gjort vigsel och festprogram?Vad ska stå i festprogrammet(mer än menyn)?Vill inte skriva något om varje gäst..

• jelikr

Festprogrammet är ett stort frågetecken för mig...
    Vår värdinna fixar det så det får vi inte se förrän bröllopsfesten.
    Några saker har vi sagt till om att ha med:
    -Ett personligt Tack från oss
    -Nåt om alla gäster
    -En tidslinje om oss (det är kul att läsa som gäst...)
    -Information om var saker kommer ifrån tex kläder , smink ,
    frisyr , blommor osv
    -Bordsplacering
    -Meny

I vilken ordning allt kommer och vad det blir mer får vi se ...

• pandis2405

Den här helgen har verkligen gått i bröllopens tecken för mig! Var på möhippa i lördags för en kompis som ska gifta sig nu i mars - vi träffades kl 10 på morgonen och jag var hemma 4 på natten!

Igår var vi och brunchade med våra toastmasters. Det var första gången de träffade varandra, och det känns som att det kommer att gå jättebra, både med att de passar bra ihop och att de kommer klara uppdraget galant och med knorr!

Vi diskuterade även festprogram då, men vet inte riktigt vad som kommer vara med förutom gästpresentation och meny. Vi funderar på om vi ska sjunga allsånger eller inte, hur ska ni göra?

• Godisråttan

vi kommer att ha ett sånghäfte

• tobecomemrsstrauss

Har fixat en massa idag:
    *köpt skor (PINK)och väska (Fancy Fanny)
    *beställt tärnklänningar från Gojane.com
    *Varit hos floristen och gjort en beställning på brudbukett, tärnbuketter samt corsage.
    *Bokat en Dj in a box till bröllopsfesten
    *varit med min m2b och valt ut kläder som han ska hyra =)frackcoat...han var sååå fin! Jag grät nästan!!
    *Har kikat lite på bröllopstårtor...men har ännu inte bestämt mig ännu!

På fredag ska jag tillbaka till festlokalen med min m2b och spika menyn, servetter, blommor och dukningen!! Jag ska också träffa min pappa för att gå och hitta kläder till honom..Han ska föra mig fram till altaret!

Det känns som att allt börjar ordna sig nu..

• RufsMaja

tänkte på en sak, jag ska också gifta mig i maj, närmare bestämt Pingst.

Har för mig att det var jätte poppis att gifta sig pingst förrut iallafall, men är det inte det längre?
    Känns som att vi ringt runt o ganska sent för att boka saker och det finns typ alltid plats eller folk som kan pingst, om 2 månader liksom?

• hjartan

Jo pingst var vanligt förr, men nu är ju den helgen en dag kortare än förr. Kanske att det beror på det.

• bartan

Idag fick vi ordnat transporten till vigseln. En sak till avklarad men vad ledsen jag blev när jag ringde restaurangen idag för att kolla bröllopstårtan.
    Det visade sig att enligt deras tycke var den allra vanligaste bröllopstårtan: Prinsesstårta.
    Blää. det kan jag ju köpa precis när jag vill.

• JohanoCissi

Blev så nyfiken när jag såg att du osså hade köpt skor från pink. Vilka är det o var har du köpt dem. Mina har jag köpt på brandos.se, men hittade dem först på en hemsida från london. I just love them. Ska försöka få in en bild i galleriet.

tobecomemrsstrauss skrev 2008-03-10 18:08:14 följande:
    Har fixat en massa idag:*köpt skor (PINK)och väska (Fancy Fanny)*beställt tärnklänningar från Gojane.com*Varit hos floristen och gjort en beställning på brudbukett, tärnbuketter samt corsage.*Bokat en Dj in a box till bröllopsfesten*varit med min m2b och valt ut kläder som han ska hyra =)frackcoat...han var sååå fin! Jag grät nästan!!*Har kikat lite på bröllopstårtor...men har ännu inte bestämt mig ännu!På fredag ska jag tillbaka till festlokalen med min m2b och spika menyn, servetter, blommor och dukningen!! Jag ska också träffa min pappa för att gå och hitta kläder till honom..Han ska föra mig fram till altaret!Det känns som att allt börjar ordna sig nu..
Svar på tråden tjohoo majbrudar -08