• JohanoCissi

tjohoo majbrudar -08

det finns många forum här för brudar som ska gifta sig speciella dagar! Jag startar en här för som som ska gifta oss i maj -08. Hur långt har ni kommit med planeringen, tjejer??
    Kramiz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 19:46
    Ps. Och är det så att du kommer in ny så kan du ju skriva upp listan på oss som vi har här på forumet med namn, datum o plats och lägga ert namn sist.

• Svar på tråden tjohoo majbrudar -08
  • trassel

Jaaa en frågetävling, det vill jag också att vi ska ha.. Vill också ha massa tips!

• jelikr

Skulle gärna hjälpa till men det är svårt....
    De roligaste frågorna får man ju om man känner er och vet vad ni har gjort i livet...
    Jag gillar när man har frågor där man får svara 1:bruden X:brudgummen 2:båda/lika

Tex Har semestrat i Egypten? Ser oftast på TV?
    Diskar oftast? Har flest skor? osv

• JohanoCissi

mycket bra ide.....blir superkul!!!

• JohanoCissi

Försökte kolla men kom inte in....kan du lägga in dem igen?? Det kanske är min dator som krånglar.
    Nyfiken på hur dem ser ut då det låter som en likadan klänning som min faster har sytt till vår dotter till bröllopet.

Lycka o Kärlek skrev 2008-03-13 14:10:13 följande:

Vår dotter som kommer att vara 2,5 ska också vara med, tillsammans med hennes kusiner 2 tärnor på 11 år och 2 marsalkar på 10 år. Fast vi har faktiskt funderat på att låta henne få sätta sig i bänken med farmor eller mormor... en haltimme-45 minuter är lång tid för en sprallig liten tjej + att hon antagligen inte alls vill vara med i "tåget".Vi har i alla fall köpt en (eller två st olika ) jättefina vit klänningar från Ellos, det är det fina märket Theo och Pauline. Den är som en näbbklänning och med ett band i midjan, som vi kommer att byta ut mot ett band i samma tyg som tärnklänningarnas. Och så köper vi vita(lite finare) sandaler till. Den klänningen kan man ju även använda sedan, ev färga den.www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx
  • JohanoCissi

nu är maten bestämd och prästen ringd. Ska snart träffa henne för att planera vigseln. In och utgångsmusik har vi ingen aning om....Har dem koll på sånt eller??

• rosenfalk

kyrkomusik.se finns massa brudmarscher att lyssna på.
    Vi valde Gotländskbrudmarsch in och Brudmarsch till
    Per och Anna ut, inte så vanliga men jätte fina . Prästen har säkert några som de brukar ha.

• minstingen

Hej alla

Får jag också vara med? Jag ska gifta mig 31/5 2008 i Helsingborg.

Vi har:
    Bokat Rådhuset
    Fixat festlokal och personal
    Köpt klänning och skor
    Kostym till honom
    Bokat mat
    Skickat ut inbjudningarna
    Bokat frisör

Jag tror att vi ligger bra till med planeringen men det känns ändå som om jag har missat massor på vägen...

• pandis2405

Vi hämtade våra ringar idag! Fantastiskt fina, det kommer bara bli jobbigt att hålla fingrarna borta tills det är dags.

Våra musiker till kyrkan har fått våra låtval och börjat fila på arrangemanget!

Vi har också börjat fundera på in- och utmarscher. Vi satt och lyssnade på kyrkomusik.se men det finns så många, det blir svårt att bestämma.

• JohanoCissi

Lägg till dig på listan som är längre bak där vi alla som ska gifta oss i maj är med..........

minstingen skrev 2008-03-15 19:03:08 följande:
    Hej allaFår jag också vara med? Jag ska gifta mig 31/5 2008 i Helsingborg.Vi har:Bokat RådhusetFixat festlokal och personalKöpt klänning och skorKostym till honomBokat matSkickat ut inbjudningarna Bokat frisörJag tror att vi ligger bra till med planeringen men det känns ändå som om jag har missat massor på vägen...
  • joz5

Hejsan .... vi ska gifta oss den 3:e maj i Piteå ....
    Just nu är jag ute och letar efter en låt vi ska ha your my inspiration med dianne elise men hittar INTE noterna till den ..... jag hittar bara chicagos verson .... jag har hittat låten på youtube och den är helt suverän !!!
    Är det någon som vet någon bra sida med noter forutom nopoolen och chordie .....???

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08