• JohanoCissi

tjohoo majbrudar -08

det finns många forum här för brudar som ska gifta sig speciella dagar! Jag startar en här för som som ska gifta oss i maj -08. Hur långt har ni kommit med planeringen, tjejer??
    Kramiz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 19:46
    Ps. Och är det så att du kommer in ny så kan du ju skriva upp listan på oss som vi har här på forumet med namn, datum o plats och lägga ert namn sist.

• Svar på tråden tjohoo majbrudar -08
  • JohanoCissi

Kan nån ge mig tips om vad vår 2-åriga dotter som ska vara näbb ska ha. Frågan är om hon ska ha något alls. Vår son som är 6 ska osså vara näbb o enklast tror jag att han bara håller henne i handen när dem går in. Han ska ha ringkudden vilket enligt han själv o alla andra är det viktigaste uppdraget . Hur ska ni göra? Känner att om vi ger henne en korg med blommor så kommer det inte finnas någon korg kvar när dem har nått altaret.....

• tobecomemrsstrauss

Hej, jag köpte dem på Remanns (i göteborg), modellen heter Lady. Jag betalade 995 kr, ganska mycket men eftersom jag har en matchande väska (enligt mig) så kan jag använda dem sedan. Jag tycker det är svårt att köpa/beställa just skor på nätet..Tycker ofta storlekarna är fel, så därför ville jag hellre köpa i butik.
    Lycka till!

JohanoCissi skrev 2008-03-11 12:32:19 följande:
    Blev så nyfiken när jag såg att du osså hade köpt skor från pink. Vilka är det o var har du köpt dem. Mina har jag köpt på brandos.se, men hittade dem först på en hemsida från london. I just love them. Ska försöka få in en bild i galleriet.
  • jelikr

Kan du inte ha en liten korg med en konstgjord bukett i??
    De är ju inte lika ömtåliga så då får hon väl rycka i dem om hon vill...
    Sen tror jag hon kommer ha så fullt upp med att kolla in allt folk att hon glömmer av korgen...
    Åtminstonde har jag upplevt det så på andra bröllop med små barn. Kan oxå va så att det blir så mycket folk att de vägrar gå in!!!

• pandis2405

Åh jag blev så glad igår!
    Min mamma ringde och sa att de vill betala vår hästovagn samt sömmerskan som syr in min klänning, så att de känner sig lite delaktiga. Snällt va?

Jag hade inte alls räknat med någon ekonomisk hjälp från föräldrarna, däremot har jag funderat på hur jag ska involvera mamma så hon känner sig viktig. Jag har även funderat på om jag ska åka hem till dem efter frisören och sminka och klä mig hos dem, då tror jag mamma skulle bli glad. Pappa har redan uppdrag i att förse oss med praliner till favorboxarna (han säljer sånt).

• tobecomemrsstrauss

pandis2405: vad roligt!? Du sparar du iaf en del pengar eller så kan du lägga det på annat! Din mamma blir nog glad vilket som..=)tänk på att du inte vill förstöra sminket om hon blir sentimentalisk och gråter *hihi*

• bartan

Hallå tjejer.
    Sitter fast i planerandet. Hur går det för er?

• Lycka o Kärlek
    JohanoCissi skrev 2008-03-11 12:56:48 följande:
    Kan nån ge mig tips om vad vår 2-åriga dotter som ska vara näbb ska ha. Frågan är om hon ska ha något alls. Vår son som är 6 ska osså vara näbb o enklast tror jag att han bara håller henne i handen när dem går in. Han ska ha ringkudden vilket enligt han själv o alla andra är det viktigaste uppdraget . Hur ska ni göra? Känner att om vi ger henne en korg med blommor så kommer det inte finnas någon korg kvar när dem har nått altaret.....
    Vår dotter som kommer att vara 2,5 ska också vara med, tillsammans med hennes kusiner 2 tärnor på 11 år och 2 marsalkar på 10 år. Fast vi har faktiskt funderat på att låta henne få sätta sig i bänken med farmor eller mormor... en haltimme-45 minuter är lång tid för en sprallig liten tjej + att hon antagligen inte alls vill vara med i "tåget".

Vi har i alla fall köpt en (eller två st olika ) jättefina vit klänningar från Ellos, det är det fina märket Theo och Pauline. Den är som en näbbklänning och med ett band i midjan, som vi kommer att byta ut mot ett band i samma tyg som tärnklänningarnas. Och så köper vi vita(lite finare) sandaler till. Den klänningen kan man ju även använda sedan, ev färga den.
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=195383&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=195422&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
  • Lycka o Kärlek

Båda klänningarna är samma modell men eftersom min klänning är mer vit så passar nog den vita näbbklänningen (länk ne 2) bättre. Länk nr 1 är mer offwhite, annars är den UNDERBAR! Men om vi ska fotas tillsammans är det ju snyggare om dottern har en vit klänning, så att hon inte ser solkig ut

• Lycka o Kärlek

Måste bara tillägga: Vår dotter får nog inte ha en blomsterkorg, ev en liten blomma, men det är nog bättre om hon håller två av sina kusiner i händerna!Som sagt så tvivlar jag på att hon vill gå med i brudföljet.

• bartan

Min m2b var överens med mig idag om att vi ska ha en slags frågetävling under dagen. Men kan ni hjälpa mig med lite olika typer om frågor som ska vara med?? Det ska vara olika frågor om oss då och idag.

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08