• JohanoCissi

tjohoo majbrudar -08

det finns många forum här för brudar som ska gifta sig speciella dagar! Jag startar en här för som som ska gifta oss i maj -08. Hur långt har ni kommit med planeringen, tjejer??
    Kramiz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 19:46
    Ps. Och är det så att du kommer in ny så kan du ju skriva upp listan på oss som vi har här på forumet med namn, datum o plats och lägga ert namn sist.

• Svar på tråden tjohoo majbrudar -08
  • hjartan

Emellanåt smyger nervositeten på. Jag är mest rädd att jag kommer att bli så överväldigad av känslor att jag liksom går i dimma eller bara gråter eller nåt under vigseln.

Vi gifter oss borgerligt så här blir det inga psalmer, men två solosånger blir det.

Pratade med vigselförrättaren igår igen och nu är vår cermoni nästan spikad. Hon kom med bra tips och jag litar fullständigt på henne. Hon går verkligen in för det.

Har också fixat barnvakt, skor och klänningstyg till tösen, bikini (till bröllopsresan knappt en vecka efter) och lite annat smått och gott, så planeringen rullar på bra just nu.

• JohanoCissi

jag har inte tid att vara nervös ännu. Men det kommer säkert som allt annat som brukar smyga sig på när det blir varmt......

• L 76

jag börjar oxå bli nervös men är mest STRESSAD! jag har inte alls kommit lika långt som ni har. har bara börjat spåna på bordplaceringen o vet inte alls hur jag skall göra med dukningen. börjar t om vela vilken färg jag skall ha på servetter odyl. prestationsångest? O JA!. tillsaken hör att vi skall flytta den 25 april o gifter oss den 24 maj lite taijt om tiden....

jag vet inte hur jag skall reda ut det hela..... känns som att jag ger upp imellanåt men så blir jag stressad över det för då har det gått ytterligare några dagar nån som känner igen sig?
    Behövde bara skriva av mig lite av min ångest, det bli nog bra. Gift blir jag ju oavsett om det blir beiga eller rosa servetter
    tack för ordet

• Veronica70

L 76 - ta det lugnt, det blir bra hur det än blir - det viktiga är ju ni två! Om det lugnar dig så viger vi oss också den 24: och vi har inte fått alla svar (sista datum 10/4), inte gjort bordsplac, inte bestämt meny eller tårta, inte fixat barnens kläder, vi har inga skor, jag vet inte hur jag ska ha håret.
    Så stressad = JA. Fick ringarna idag och de var UNDERBARA.
    Längtarlängtarlängtar.
    Beställer skor och slöja på nätet nu. + en uniquebra.
    Lycka till!

• L 76

VERONICA70 - tack för stöttningen! ibland behöver man bara häva ur sig lite...

• SusanneLee

Känner mig lite småstressad jag med. Vi gifter oss den 10 maj och har långt ifrån allt klart! Igår fick vi dock en del gjort, beställde blommor och tårta och tittade på festlokalen igen. Lokalen var mycket finare och bättre än vad jag minns den! *glad*
    Har en massa saker kvar att fixa:
    - bordsplacering
    - festprogram
    - meny (ska ha buffé)
    - låtar till festen
    - bordsdekoration (har den iofs nästan klar i huvudet)
    - dekoration på vigselplatsen
    - transport för gäster (finns typ ingen taxi på orten)
    - slips till m2b (någon som vet vart jag kan få ta på en neutral ljusgrön slips?)
    - korta brudklänningen
    - prata med vigselförrättaren
    och typ tusen andra saker som jag inte kommer på just nu...

• trassel

Någon som vet om en uniquebra är så bra som de säger att den är? Var inne i stan för att leta BH att ha under klänningen å det är INTE lätt, har tydligen en väldigt konstig ringning plus att den visst är låg i ryggen.. Morr! Å jag pratade med en i en av affärerna och hon var jätteskeptisk, men hon hade egentligen inga bra argument varför.. Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra, trodde inte BHn skulle vara något problem..

• hjartan

Hälften av askarna har nu innehåll och band runt sig. Över hälften av festhäftena är dekorerade. Det går alltså framåt lite i taget.

Näbbklänningen är på G och jag skulle gissa att den blir klar om några dagar.

• jelikr

Har varit med syrran på shopping hela dan....så kuuul!!!
    Kom nyss hem.
    Har äntligen hittat ett par skor som passar mina fötter...En sten lättade från mitt hjärta :)

• trassel

HUr är det ingen som har haft sin möhippa ännu? Jag tror att min blir till helgen, bara en känsla.. Haha! Är aningens nervös!!!

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08