• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Ab: Om det smakar bra så kanske jag bjuder på det då det är min tur för bröllopsvisardagen! hihi! Jag är ingen höjdare på att laga mat, men att desserter och att baka, det är mer min grej!

• FruTez

Ab: Åh, då kompletterar vi ju varann väldigt bra juh! Du lagar mat och jag dessert! *Me love food and sweets*

• FruTez

Abbe: Jag undrar ifall det finns nån informations/reklambroshyr om ert företag och om du skulle kunna ta med till mig idag?

• FruTez

Linum: Jag äter inte lunch nu, så jag är här! *vinkar* Jag får snällt vänta tills alla andra ätit innan jag kan gå! *sitter snällt på kontorsstolen*

Ska bli mysigt med fika idag, behöver en liten powerboost! Det brukar ju vara värsta vitamininjektionen att träffa er damer!

• FruTez

ab: Oj, jobbar du inte på samma bolag? Det visste inte jag...

• FruTez

Abbe: Jag tror att jag har missat nån poäng, sitter du inte på koncernledningsnivå på samma företag?

Nibla: "Är så mäkta trött på bemanningsbranschen. Hade jag inte trivts så förbannat bra med både arbetsuppgifter och kollegor hade jag inte stannat så länge som jag gjort. Men man har ju alltid en förhoppning om att man ska bli fast anställd. (eller vad säger du Tez?)"

JA, ja, ja, ja! Åh, vad jag känner igen mig!! Jag är så aptrött på bemanningsbranschen och på företaget för att jag inte blir fast anställd... Jag har "tur" iaf. när det gäller lönen. När jag började hade jag samma som dig, men så efter nått år gick de över till månadslön, jag nappade och efter ytterligare nått år eller två så gick de tillbaka till prestationsbaserad timlön. Jag valde då att stanna kvar med månadslön, de försökte tvinga mig, men jag vägrade och nu har de kommit överrens med facket att alla de få som är kvar och har månadslön för behålla det. Vi kommer ju sakta att "fasas" ut ur företaget...

Oj, flåt, det blev lite långt, men när jag läste det Nibla skrev så satte fan igång att skriva!

• FruTez

Abbe: Aha! I see! Så är det här på detta företaget också! Fast alla företagen sitter på egna olika anläggningar! Trodde i min enfald att eftersom du sitter där så jobbar du självklart på samma, hehe!!

Jag funderade på att ta en glass, men så funderar jag på att spara mig till fikat ikväll. Förr hade de så supergoda milkshakes där... undrar om de är lika smarriga!

• FruTez

Förresten, är det någon som vet vad det är för skillnad på grekisk yoghurt och turkisk yoghurt?

• FruTez

Nibla: Vet du var ingången till Palace ligger i brunnsparken? Sweet coffebar ligger brevid! Hittar du dit nu?

• FruTez

Ang. yoghurten... det stod nämligen att det skulle vara grekisk i glassen, men de hade bara jättestora paket så jag köpte turkisk istället! Får se om det blir godare eller inte när jag kommer hem! Hihih!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....