• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Nibla: Tack för tipsen, men det var chaffisen som inte kunde någon annat tyskt ord än strasse! Jag försökte med både Autobahn gerade aus och grose brücke (för att beskriva angeredsbron), men han fattade nada! Helt otroligt, jag skulle aldrig våga åka utomlands utan att kunna åtminstonde engelska!

• FruTez

Ab: Förresten, vilka fina lokaler du jobbar på!

• FruTez

Ab: Igentligen var jag hos er redan i måndags, men jag var så jäkla trött efter intervjun så maken plockade upp mig så åkte vi till Lejonet & Björnen och käkade glass, innan vi begav oss ut till tomten. Jag tog ledigt (för en gångsskull) på eftermiddagen. Kände att jag inte orkade stressa tillbaka till jobbet igen. Men som sagt, superduperfina lokaler och område! Hade det inte varit för vissa andra saker som jag måste tänka igenom först, så hade jag tackat ja bara för de fina lokalerna!

Linum: Nja, det var idag chaffisen var här, så jag kan andas ut! *skratt*

Nibla: Åh, stackars maken!! Har han fått antibiotika, för säkerhetsskull?

• FruTez

Oj, hade också glömt bort Vårruset! Vi skulle ju gått!

Internvjun gick bra, jag var supernervös, men lyckades hålla mig lugn, förrutom att jag stakade mig på första frågan "vem är jag?" Satt bara och "ehm, jo, jag... hmm..." Jobbigt, men sen släppte det. Jag fick träffa 3 st. och tänkte först att shit, va jobbigt, med 3 par ögon på mig och allt jag säger och gör, men det gick bra och jag är en erfarenhet rikare! Kändes bra och jag kommer nog inte vara riktigt lika nervös inför nästa intervju.

Jag vet inte om jag ska tacka ja om jag blir erbjuden det eller inte. Det är en hel del grejer som jag måste väga in först. Upptäckte en sak iaf, jag är överkvalificerad för jobbet och det kändes skönt! (bra att boosta mitt ego)

• FruTez

ab: Det var som att få en bekräftelse på att jag faktiskt är bra och kan mer än vad jag trodde från början! Tror att man blir lite förminskad av dåliga chefer och dumma kollegor... Jaghar ju supermycket erfarenhet och vana juh! Tänk att jag inte fattat det! Känns gott nu i jakten på jobb!

• FruTez

Imorgon ska jag till Kappahl i Allum på VIPkväll! Tydligen är jag en av ders bästa kunder (konstigt, för jag har bara handlat där typ en gång?!? ) Iaf. så har jag fått en VIP-inbjudan och får 30% rabatt på hela kalaset samt erbjudande får andra företag på plats. Det bjuds tydligen även på dricka och nått lätt att äta. Är det någon som vill följa med? Jag har två biljetter kvar?

• FruTez

Mina "vip-vänner" får också 30% rabatt!

• FruTez

Linum: Om det är en bättre språngbräda, det vet jag faktiskt inte! Synd att du har så ont i ryggen... önskar att jag kunde kunde hjälpa dig på nått sätt... Kanske kan muntra upp dig med en rolig historia?

En självsäker kvinna kommer in på en bar och sätter sig bredvid en stilig man. Hon slänger en snabb blick på honom, och sen tittar hon på sin klocka en liten stund. Mannen ser detta och frågar, "Är din träff försenad?"
    "Nej", svarar hon, "Jag har precis köpt en superklocka och jag bara testade den. Mannen blev intresserad och frågade, "Superklocka? Vad är det för
    speciellt med den?" Med hjälp av alfavågor så kan den kommunicera med mig på telepatisk väg", förklarar kvinnan. "Vad sa den då?" frågade mannen.
    "Den sa att du inte har några kalsonger på dig..." Mannen skrattar och svarar, "Då måste den vara sönder, för jag har visst kalsonger på mig!"
    "Jo, men den går en timme för fort" svarade kvinnan.

• FruTez

Linum: Vill du ha en till?

Det får du iaf för det behöver du!

Två kvinnor gick ut på krogen en helg utan sina män, berusade och glada gav dom sig av hemåt vid gryningen. Dom genade över en kyrkogård när dom stannade till för att kissa. Den första hade inget att torka sig med så hon slet av sig sina trosor, torkade sig & slängde i väg dom. Den andra hade inte heller nåt att torka sig med, men hon vägrade att använda trosorna. Istället så högg hon tag i en blomsterkrans och använde den.

Dagen efter så sitter deras män i telefon och pratar med varandra då den ene säger:
    -"Vi måste ta reda på vad dom gjorde i går", min fru kom hem utan trosor!
    -"Du har tur du, för min kom hem med ett kort i springan där det stod:
    "Vi glömmer dig aldrig!"

• FruTez

Abbe: Ja, man ska väl inte "nöja" sig med ett jobb utan ta ett jobb som man känner att man vill ha?

Pratade med chefen här på ***** nyss... kände att jag måste ju få besked om min framtid här. Hur lång tid jag ska vara här och hur lång tid hon jag ersätter tänkt vara borta. Han kunde inte ge mig ett svar nu, men en sak fick jag iaf reda på. Fick ett shockbesked. Tydligen så ska två av företagets växlar bort!! Det ska bli en centralt som de inte vet än var den ska finnas.... kan garantera att det kommer att vara katastrofalt för företaget att ta bort min tjänst... jag gör så mycket arbete lokalt liksom som inte går att göra från någon annan del i sverige. Han kunde inte ge mig en tidsplan, men jag krävde ett besked ändå... han ska återkomma i början av Juni.

Ojojoj! Det är med andra ord stora grejer som händer i företaget då... jag tror kruxet är att eftesrom vi ägs av stora **** så vill de ha samma system här som där. Bara det att vi har lite annorlunda kunder...

Så, nu ska jag inte lasta på er mer av mina problem. Tack iaf. för att jag får skriva av mig lite!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....