• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

En tanke bara... chefen sa att det är påtryckningar från "toppen"... vilka är "toppen"? VD:n, ekonomichef, marknadschef?

• FruTez

Abbe: Att stanna för länge på ett position, det håller jag med om, det är nog inte alltid så bra. Kommer ihåg på ett företag som jag var på, där fanns det två ordinarie och jag fick chans att jobba med båda två fast vid olika tillfällen. Den ena hade varit där i ett år och den andra hade varit där i 25 år. Hon som varit på samma tjänst i 25 år gav såååå dålig kundservice! Man kan väl säga såhär, hon hade ju hört alla frågorna en miljar ggr och svarade innan kunden var klar. Det är ju inte så kul som kund att bli avbruten.

*pustar*

• FruTez

Linum: Fast vi på den tunga sidan har haft flera rekordår på raken nu! Det är bara detta året som inte gått lika bra... men det andra stora utlandsägda systerbolaget, där har de tydligen lite problem... det smittar nog av sig... shit, pommes frites!

• FruTez

Linum: Den boken är bra! Har du läst Gömda? Jag har nån förkärlek för biografier har jag märkt. Har bla. läst Pojken som kallades Det, Den vita massajen, Jag väljer livet, En blomma i Afrikas öken och en Geishas memoarer! Nån som har nått mer tips när det gäller memoarer?

• FruTez

Linum: Men dom är ju så hemska! Alltså pojkenböckerna! Har de tre första. Kunde inte ta till mig all grymhet som han fick utstå från sin mor... Glöm att ni har en dotter tyckte jag var jättebra!

Jag har funderat på att köpa Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak, men har tvekat, det känns liksom för nära på nått sätt. Även om jag hade turen att inte känna någon som gick bort, så var man ju med. Man satt ju och såg alla bilder och filmsekvenser på tv...

Bakom stängda dörrar, verkar också vara ruskig!

Har du några fler tips?

• FruTez

Gillar när människor liksom tar sig igenom svårigheter... såg en bok en gång som handlade om en kille som var ute och klättrade i berg, så ramlade han och ett stort stenblock föll rakt över honom. Benet eller armen blev fastklämt och efter flera dagar utan mat och vatten bestämde han sig för att såga loss sig själv med en fällkniv... Brrr.... men han lever idag och kan berätta om det! Vet inte vad boken heter och har faktiskt inte läst den, men den verkar bra!

• FruTez

Morsning!

abbe: Jag gillade Gömda väldigt mycket. Så mycket att jag gick och köpte några andra Liza böcker som tex. Studio 6 och Paradiset, vilket visade sig vara ett stoooort misstag! De var inte alls som Gömda och än idag har jag inte lyckats läsa ut dom! Förresten, ha det så trevligt på resan!

Bauti: Gott att bli av med dom hyresgästerna! Har du skaffat några andra än?

• FruTez

Nibla: Har börjat läsa första Stieg Larsson boken. Alla pratar sig ju så varma om de böckerna så jag var tvungen att köpa en. Hittade faktiskt först boken för 49 kr på Maxi för några månader sedan, i hårdpärmformat och inte pocket! Dumma jag köpte bara första boken... haha!

Linum: Åh, va gott det låter med Dumleglass! Jag har fått total dille på Dumle just nu... bara längtar efter dumlekola, men mest av allt mina nya favvis; DumleCrisp! Den är så farligt god att jag kan vräka i mig en hel påse själv på 5 sekunder!

Nides: Träningsvärk idag?

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....