• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Fröken Planera

Det är lugnt, Anja. Jag tog det inte som att jag skulle boka nåt. jag förstod att Ingenjörsbruden redan bokat..
    Men vem ringer Glorias då? Kan du fixa det fröken Ingenjör, när du ändå är i farten?

• ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-06-03 14:08:31 följande:

Det är lugnt, Anja. Jag tog det inte som att jag skulle boka nåt. jag förstod att Ingenjörsbruden redan bokat..Men vem ringer Glorias då? Kan du fixa det fröken Ingenjör, när du ändå är i farten?
    Jag ringer......!!!
  • ingenjörsbruden

*asg*

Nu har jag snart bokat bord på alla restauranger i Lund....

Glorias har både innergård o balkonger osv så där har jag också bokat bord för 10 pers kl 1930!!!

Så nu ska vi bara bestämma oss!!! *asg*

Mig spelar det ingen roll....kommer nog inte att spana på annat folk när man ska träffa så trevliga o vackra brudar!!!

• Fröken Planera

Nä, klart att vi inte ska sitta & spana, men vi får ju räkna med att folk kanske vill spana på OSS!!!! I så fall är det ju jäkligt taskigt att gömma oss på en innergård..

Okej, vad säger ni? Ska vi chansa på stortorets uteservering, eller ska vi ta det säkra och träffas på Glorias???
    Är det kvällssol på Glorias, förresten???

ingenjörsbruden skrev 2008-06-03 14:25:13 följande:
    *asg*Nu har jag snart bokat bord på alla restauranger i Lund.... Glorias har både innergård o balkonger osv så där har jag också bokat bord för 10 pers kl 1930!!! Så nu ska vi bara bestämma oss!!! *asg*Mig spelar det ingen roll....kommer nog inte att spana på annat folk när man ska träffa så trevliga o vackra brudar!!!
  • Anettan73

Shit jag blir helt yr av alla restauranger ni babblar om.. JAg hittar till Finn tror jag det heter o till Mc och Max...

• Fröken Planera

Finn???? Vilket Mc och vilket Max?

Vi kan guida dig, Anettan. Men berätta var du kommer in i Lund.

Anettan73 skrev 2008-06-03 14:45:24 följande:
    Shit jag blir helt yr av alla restauranger ni babblar om.. JAg hittar till Finn tror jag det heter o till Mc och Max...
  • Anja 19 juli 2008

Finn är på mårtenstorget och mc antar jag du menar mcDonalds hehe och Max är ju lite off vid kung oscars bro och kanske iiiinte riktigt den typen av ställe man vill sitta och hänga på.

Jag undrar om glorias har kvällsol iochmed att gården ligger inuti lixom, bakom, innanför husen, hmmm... Vet ej! Men fasen jag har för mig att det varit soligt där de gånger jag ätit ute där. (mycket länge sen kan jag tala om).

Ingenjörsbruden

GICK det att boka utomhus hos Glorias?? eller det gick bara att boka inomhus där oxå?

Anettan
    Glorias ligger mitt emot stadsbibiloteket, nära centralstationen. Under stadsbiblioteket finns dessutom superbra parkering dygnet runt om man kör bil.

Hur är maten på stortorget? God???

På glorias VET jag ju vad man får, kan deras meny utantill, är ju ett säkert kort lixom. Sketagod mat. Men frågan är vad vi är ute efter?

Att kunna titta på folk som går förbi, äta billigt, äta gott, god service, mysigt WHAT?

haha

Jag är mest ute efter mysigt och god mat. Att sitta ute är en bonus för då kan man tjuvröka när man dricker sitt vin Jag skiter i princip på ifall vi sitter mitt i centrum med en massa poppigt/trendigt folk. hihi

• Anja 19 juli 2008

Detta är helt sanslöst, men jag har fått TVÅ munsår till. små jä..lar.

Nu har jag ETT STOOOORT på öveläppen och två på underläppen. Det är riktigt roligt...

Jag ska provsminkas imorgon. Ball... Lär inte bli nåt av det Men provuppsättningen får dom väl göra iallafall. Hoppas då att jag fått sommarens dos utav HERPES. Grrrrrrrrrr...

femton ggr hellre tre munsår NU än att vakna upp med en blaffa på läppen på den STORA DAGEN. Det är en av mina "små" fasor!

• Anja 19 juli 2008

anettan

ja alltså stortorget ligger ju på stortorget Tänkte det var självklart, fniss, men jag säger det iallafall... Om du kommer från centralstationen, går mot grand hotell, tar gatan till höger om grand (gågatan, lilla fiskaregatan) så kommer du RAKT på uteserveringen när gatan tar slut och du kommer fram t ett torg. Kunde inte bli enklare (nästan på).

Om du kommer från centralstation och ska till Glorias så går du över övergångsstället och tar vänster, följer husbyggnaden tills den tar slut (går förbi jättekul och malmborgs osv) sedan svänger du vänster går förbi ingången t malmborgs o fortsätter rakt fram på den vägen. Det är på den vägen på höger sida, mitt emot stadsbiblioteket som knappast går att missa

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 15:11:56 följande:

Detta är helt sanslöst, men jag har fått TVÅ munsår till. små jä..lar.Nu har jag ETT STOOOORT på öveläppen och två på underläppen. Det är riktigt roligt...Jag ska provsminkas imorgon. Ball... Lär inte bli nåt av det Men provuppsättningen får dom väl göra iallafall. Hoppas då att jag fått sommarens dos utav HERPES. Grrrrrrrrrr...femton ggr hellre tre munsår NU än att vakna upp med en blaffa på läppen på den STORA DAGEN. Det är en av mina "små" fasor!
    Tips e att gå till apoteket och köpa salvan... Jag har samma problem.. Jag använder inte anti eller vectavir utan det andra som även finns på en mini pump... Det är super!!Och så blir det inte lika kladdigt som med tub.
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4