• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Fröken Planera

Japp, jag är åxå här!!! Bra initiativ, Anja! Jag fick lite panik när jag såg att den förra tråden var stängd!

Jag har varit i Stockholm och jobbat, har varit runt i lite brudbutiker där. Fy Fan vad glada vi kan vara som inte gifter oss där uppe. Hittade inte ett enda par schyssta skor under 1000-lappen!!!
    Ihelgen är min ena tärna på besök, så vi ska ner till stan och kolla smycken imorgon. Spännande. Ni får lycka till i Åkarp, ni som ska dit!

• Anja 19 juli 2008

vet ni...

sambon ska vara hemma imorgon så jag KAN FÖLJA MED TILL ÅKARP

Visst var det du som skulle köra ingenjörsbruden?

Du kom från sandbyhållet oxå var det inte så!

Vet du var Östra Torn är? Isåfall vill jag JÄTTEGÄRNA följa med! Vi bor nämligen precis vid den hållplats som heter spelmansvägen, där sandbybussen (166:an) stannar Nybyggt, så långt ut på fälten som man kan komma på ö.torn

Om du orkar plocka upp mig där och om det är ok för dig att jag hänger på så hojta till

• NEoMA

Var har era m2b köpt sina kläder?? Vi vet inte riktigt var vi ska gå, några tips på bra ställen här i Lund/Malmö??

• Anja 19 juli 2008

Vi ska nog gå till frackkompaniet som ligger i AF-borgen... känns menat då vi även ska ha festen där sen

• Flamora

Så bra att du tar tag i saker, Anja!

• MrsC

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 15:23:15 följande:

Haha, jag var runt och skrev hos alla som jag minns från gamla tråden... tror jag! Om ni kommer på någon får ni gärna hojta på dem Förresten Wife to be, var ska du göra din bukett? Jag hade tänkt gå till blomsterfen men fick precis reda på här inne på BT att hon har mammaledigt. Trist men man får ju leta vidare!Några rekommendationer... Florist är nog det absolut enda jag har kvar att boka in.
    Nu har jag också hittat hit!

Jag behöver också tips på bra florist i Lund, har inte hunnit kolla upp det alls än så länge. Var ska ni andra fixa era buketter?
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 17:51:42 följande:

vet ni...sambon ska vara hemma imorgon så jag KAN FÖLJA MED TILL ÅKARPVisst var det du som skulle köra ingenjörsbruden?Du kom från sandbyhållet oxå var det inte så!Vet du var Östra Torn är? Isåfall vill jag JÄTTEGÄRNA följa med! Vi bor nämligen precis vid den hållplats som heter spelmansvägen, där sandbybussen (166:an) stannar Nybyggt, så långt ut på fälten som man kan komma på ö.torn Om du orkar plocka upp mig där och om det är ok för dig att jag hänger på så hojta till
    "Hojtar som tusan!" Ok, då försöker jag hämta dig 10.35-10.40 På spelmansvägen....är där inte flera hållplatser??
    Är det hållplatsen som är närmast utmarksvägen??? *hmm, åker buss för sällan.... )

Mitt mobnr: är 070-263 51 58 så ring om det är ngt...
  • ingenjörsbruden

Tjejer!!
    Orkar ni vara smakråd??
    Kika i mitt bildgalleri på förslaget jag gjort på inbjudningarna....min m2b har godkänt dem.

Rött o Blått är genomgående färgtema i bröllopet
    ...är bara lite osäker på om de blir för "gulliga"...

Vad tycker ni? Var ärliga, det tål jag!!

• Flamora

Jag tycker att det är jättefina. Eftersom de är i den färgen blir det inte tuttinuttigt, tycker jag. Hade kanske sett "gulligare" ut med rosa eller så.

• MatchlessLady

Jag ska fixa mina blommor hos Jönssons blomsterbutik i Lund. De är toppen!

MrsC skrev 2008-03-28 19:03:13 följande:
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 15:23:15 följande:
    Nu har jag också hittat hit!Jag behöver också tips på bra florist i Lund, har inte hunnit kolla upp det alls än så länge. Var ska ni andra fixa era buketter?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4