• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 20:03:46 följande:

Nä hemsidan är skitkass!Jag har messat mitt nr till din inbox här på BT Ser du det?
    I´ve got it, baby!!
  • MatchlessLady

Sorry, ingen hemsida :(
    Den ligger på Kung Oscars väg. Om man kör från Max upp mot lasarettet så ligger den på höger sida strax efter Annes bageri eller vad det heter.
    Handlar alltid blommor där, de har bra idéer och tycks veta vad det är man är ute efter när man vill ha en speciell bukett. :)Lena och Satu har jag främst handlat av.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 20:00:26 följande:

MatchlessLadyJönssons... var ligger den? Har dom någon hemsida man kan titta på?
  • Anja 19 juli 2008

MatchlessLady

jaaa men då vet jag! Dem har jag hört mkt gott om! Måste kolla upp

NEoMA
    Flowerhouse måste oxå kollas upp, hihi... Någon speciell florist du kan rekommendera?

Har dom någon hemsida?

• NEoMA

Nä alla är superduktiga där, tycker jag i alla fall
    Någon hemsida har jag dock tyvärr inte lyckas hitta men jag har fått för mig att det skall ha en...

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 20:31:48 följande:

NEoMAFlowerhouse måste oxå kollas upp, hihi... Någon speciell florist du kan rekommendera?Har dom någon hemsida?
  • MyStyle

Hejsan!
    Det var längesedan jag var här inne. Tack för länken Anja

Vet inte om ni tagit upp detta innan men,Ska ni bli sminkade? Var? Hur mycket kostar det osv?

Hur har ni planerat med frisör och make-up? Vilket gör ni först? Jag har väldigt svårt med planeringen av tider på den stora dagen

• ingenjörsbruden

Anne o Anja, tack för sällskapet till Kvinnligt under!!! Hade aldrig vågat gå in där utan er!! (stället ligger i ett industriområde o ser lite halvskumt ut utåt) Men de har ju väldigt mkt underkläder o badkläder....men inte SÅ mkt till "brudar".
    Men jag hittade en superfint set (BH o trosa) som satt kanon!! Ska nog åka dit igen i höst o köpa det setet!!

MyStyle skrev 2008-03-29 10:56:13 följande:
    Hejsan!Det var längesedan jag var här inne. Tack för länken Anja Vet inte om ni tagit upp detta innan men,Ska ni bli sminkade? Var? Hur mycket kostar det osv?Hur har ni planerat med frisör och make-up? Vilket gör ni först? Jag har väldigt svårt med planeringen av tider på den stora dagen
    Jag har tänkt sminka mig själv, men i vilken ordning vet jag inte säkert. Har hört någonstans att det är att föredra att sminka efter att frisyren är fixad!!
  • Anja 19 juli 2008

Ingenjörsbruden

tack själv.... supertrevligt! Och vilken lyx att få äta en sallad sådär på en lördag hehe

Såg onekligen skumt ut och jag hittade ingenting som satt bra. Skyller på bh:n (inte AAAAALLS på mina tuttar)

Vi måste verkligen göra om det snart, alltså inte åka t kvinnligt under, utan träffas och fika och prata bröllop

• Anja 19 juli 2008

My style

jag blir sminkad på samma ställe som jag gör håret.

Tror att hon sa (frisörskan) att hon börjar m att lägga upp mitt hår på spolar... medan jag sitter där m håret i spolarna så sminkar makeup-artisten mig, sedan tar frisören över igen och fixar klart håret. Smidigt upplägg tyckte jag och gör att allt inte tar sååå lång tid.

Jag ska vara hos frisören kl.11 och de beräknar att jag ska vara klar 13.30. Ska ha en normal, kanske liiite häftigare brudmake-up och en normalkomplicerad frisyr med slöja under uppsättningen.

Vill verkligen lyxa till det denna dagen. Tror aldrig att jag kommer bli så stylad någonannan gång så det får det vara värt.

Nu glömde jag fråga om priserna men ajg vet en annan tjej här på bT som hade bokat några dagar innan mig och hon hade fått priser på 500 kr för smink, 500 för hår och 50 för naglar (jag ska oxå göra naglarna där fast dem fixar jag dagen innan).

Så jag räknar kallt med samma pris. ska ringa dit på måndag och fråga för säkerhets skull...

Det är på tokyo makeover som jag ska fixa mig... precis mitt emot stationen, bredvid wraphouse

• Anja 19 juli 2008

500 för naglar ska det självklart stå.. haha

Sen ska jag även göra ögonfransförlängning men den funderar jag på att göra några dagar innan på Gildaskolan i Malmö... mkt billigare

• MyStyle

OK, tack så mycket! Bra priser måste jag säga. Ingår det att ni gör det en gång innan (Både hår och make)?
    Mitt problem är väl lite att jag vill gå till min vanliga frissa för hon "känner" mitt hår (och jag får det billigare).
    Men vi bor utanför Lund i en håla och det finns inga makeup artister (eller vad det heter) så långt ögat kan se. Så jag måste åka iväg för det...
    Ja får kolla runt...

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4