• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

Gokväll

Fröken Planera

Ingenjörsbruden skrev ner detta recept häromdagen:

kyckling
    mascapone
    fryst spenat (hackad)
    soltorkade tomater (i olja)
    vitlök (några klyftor)
    olja (ngn dl eller så till stekning o i spenaten)

färsk tagliatelle till

rostade pinjenötter till servering!!!

det räcker ju för att vi ska veta vad vi ska ha

• Anja 19 juli 2008

Matchesslady... åååhhhh så underbart. Grattis.

jag som var sååå nyfiken på hur ni såg uuuuut! Kan du inte lägga in någon bild med kapade huvuden

• Fröken Planera

Hej på er!

Jag åker till örebro idag och kommer inte hem förrän torsdag kväll. Men jag har skrivit shoppinglista på vad som behöver köpas.
    Anja, vi hörs innan det är dags på fredag.
    Ha en underbar vecka allihop, så ses vi (ni som kan) på lördag!!
    Det ska bli så kul!!

• labbråttan83

Vi kommer köra på en egen totalt okoregraferad dans ha ha ha. Min fästman är ingen dansprisse direkt...

Grattis Matchesslady!!! Ni verkar ha haft en underbar dag!

Fröken Planera skrev 2008-05-11 17:08:50 följande:

Vad kul, Flamora!!! Jag funderar på om man ska ha bröllopsskorna på sig, vad tror du??? Är det fler brudpar som är sugna på att valsa runt med oss den 31/5??
  • Anja 19 juli 2008

labbråttan83

ja jag tänkte mig typ bara något mellanting mellan "tryckare" och typ, lite mer sofistikerat, typ vals, att man bara håller varann på lagom avstånd, lite snyggt och rör sig till musiken *asg*

men jag vill oxå sååå gärna köra en riktig vals! Eller foxtrot.

fasen oxå, jag jobbar både den 31 maj och den 28 juni. Blir helt knäckt!!

• ingenjörsbruden

Nu kommer kycklingrecepet:

t 8 (?) pers:
    800 g kyckling (ca 6 filéer)
    16-20 soltorkade tomater i olja(räcker nog med en burk)
    olja (anv en hel del olja fr tomaterna)
    500 g fryst hackad spenat
    2 burkar mascapone
    1-2 påsar pinjenötter

3-4 vitlöksklyftor

Tagliatelle t 8 pers....hur mkt? 2 pkt färsk? Borde nog räcka!

• Flamora

Jag behöver en adress till lördag. Vet inte var vi ska vara mer än att det är i centrum

• Embo81

Idag har jag varit och hämtat min klänning!!!! Så nu har jag knallat runt här hemma med allt på, skor, slöja, klänning och örhängen! De har sytt in min klänningen, men jag tror de skulle behövt sy in den lite lite lite till, de glider ner 2-3 cm så att kanten på bh´n (för 600 spänn ..grrrrr) syns under armarna och lite på ryggen. Tror ni man kan sy fast bh´n i klänningen så att bh´n håller klänningen på plats? Problemet om man syr in klänningen mer är att det knappt går att andas...hehhe och det är ju bra om det fungerer, vill ju inte svimma framme vid prästen. Har visserligen inte knäppt översta galjen, ni vet ett knäppe som är lite som en krok ovanför blixtlåsen, (når liksom inte och knäppa den själv) men kan det ha betydelse?

• labbråttan83

Samma här!

Flamora skrev 2008-05-12 12:29:00 följande:
    Jag behöver en adress till lördag. Vet inte var vi ska vara mer än att det är i centrum
  • labbråttan83

På millans är det standard att de syr fast små band på insidan av klänningen där man sedan trär behån igenom så att den inte kan glida ner. Man ska ju kunna andas på sin bröllopsdag

Embo81 skrev 2008-05-12 15:21:39 följande:
    Idag har jag varit och hämtat min klänning!!!! Så nu har jag knallat runt här hemma med allt på, skor, slöja, klänning och örhängen! De har sytt in min klänningen, men jag tror de skulle behövt sy in den lite lite lite till, de glider ner 2-3 cm så att kanten på bh´n (för 600 spänn ..grrrrr) syns under armarna och lite på ryggen. Tror ni man kan sy fast bh´n i klänningen så att bh´n håller klänningen på plats? Problemet om man syr in klänningen mer är att det knappt går att andas...hehhe och det är ju bra om det fungerer, vill ju inte svimma framme vid prästen. Har visserligen inte knäppt översta galjen, ni vet ett knäppe som är lite som en krok ovanför blixtlåsen, (når liksom inte och knäppa den själv) men kan det ha betydelse?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4