• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

Det paret har jag sett här inne på BT, kände igen brudgummen, hihi... Hans kläder (bilder på honom) har legat ute på annons, jag svarade på den, hihi... lite kul!

• ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-05-07 14:12:43 följande:
    Alla ni som ska ha Mickael Tannus var ska ni fotograferas någonstan? Känns ju lite som om man måste ha en fin inomhusmiljö om det av någon mycket konstig anledning skulle vara kass väder. Var? Några bra tips?
    Vi ska träffas på plats ett par v innan vigseln, men vi har både slottsmiljö o kyrkan...så vi får väl se....

Ni får ha det så attans trevligt i kväll.....jag har jobb upp över öronen...*bluubb blubb blubb* Men den 17:e ska jag def med!!!
  • Fröken Planera

Vad synd att du inte kan ikväll, men huvudsaken är ju att du kan den 17:e, det är ju trots allt den stora dagen...=)

ingenjörsbruden skrev 2008-05-07 16:21:20 följande:
    Vi ska träffas på plats ett par v innan vigseln, men vi har både slottsmiljö o kyrkan...så vi får väl se.... Ni får ha det så attans trevligt i kväll.....jag har jobb upp över öronen...*bluubb blubb blubb* Men den 17:e ska jag def med!!!
  • Fröken Planera

Vi får ju lägga upp vilka som ska handla och när.. det bästa vore ju om några kunde ta på sig och handla allt, och att vi lägger ihop pengar sen..

• Anettan73

Ja det låter kul den 17.. Synd att man jobbar..

• NEoMA

Måste tyvärr backa ur den 17e, har extremt mycket att göra med uppsatsen då första inlämningstillfället plötsligt lades den 19e :(

• Tina75

Hej tjejer! HOppas ni haft en trevlig träff ikväll. Själv har vi haft samtal med prästen idag och det känns verkligen underbart. Synd Embo att Ni inte fick henne som vigselpräst. Inser att vi haft tur med "våra" präster. Madelene K döpte vår son och Eva vår dotter. Nu går det sakta men säkert mot dagen D - 30 dagar idag...... mooooooooooaaaahhhhhhhhhhhhh *jag är nervös.....* Ha det toppen!!

• Fröken Planera

Tina! Jo, vi har haft trevligt ikväll, men det blev inte så mycket detaljer kring den 17:e. Vi bestämde att Embo fixar vinet medan Anja och jag kör och handlar maten.
    Så nu behöver vi recept till Huvudrätten.. Ingenjörsbruden??
    Och till desserten Rabarberpaj med cocos.. Flamora???

Var det Madelene körner som döpte er son?? Visst var hon underbar???

• Anja 19 juli 2008

Tack för ikväll tjejer...

Jättekul det var att träffa dig oxå Flamora

• ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-05-07 22:02:39 följande:

Tina! Jo, vi har haft trevligt ikväll, men det blev inte så mycket detaljer kring den 17:e. Vi bestämde att Embo fixar vinet medan Anja och jag kör och handlar maten.Så nu behöver vi recept till Huvudrätten.. Ingenjörsbruden??Och till desserten Rabarberpaj med cocos.. Flamora???Var det Madelene körner som döpte er son?? Visst var hon underbar???
    Återkommer när jag kollat upp "mängderna" i receptet, kan ju vara bra eller hur?! Hur många blir vi nu?! 8-10?

Annars är det:
    kyckling
    mascapone
    fryst spenat (hackad)
    soltorkade tomater (i olja)
    vitlök (några klyftor)
    olja (ngn dl eller så till stekning o i spenaten)

färsk tagliatelle till

rostade pinjenötter till servering!!!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4