• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Ja, har hört att de brukar göra den. Frågade de i malmö när jag var o kollade på klänningen första gången, men de gjorde inte så. Sen glömde jag säga till om det när jag sydde in klänningen. Har du gjort det på din? Kan kan väl inte vara så svårt att fixa till det själv...?!? Hade väl 4a i syslöja...hahah.. Precis brevid blixlåset finns det ett tunt sidenband som "bara är där" helt utan funktion, kanske tänkt att de ska kunna användas till att göras om och hålla fast bh´n?!

labbråttan83 skrev 2008-05-12 16:20:49 följande:
    På millans är det standard att de syr fast små band på insidan av klänningen där man sedan trär behån igenom så att den inte kan glida ner. Man ska ju kunna andas på sin bröllopsdag
  • MatchlessLady

Nu har jag lagt in en "huvudlös bild".

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-11 23:24:52 följande:

Matchesslady... åååhhhh så underbart. Grattis.jag som var sååå nyfiken på hur ni såg uuuuut! Kan du inte lägga in någon bild med kapade huvuden
  • Flamora

Åhhh, det var fullt på valskursen. Fick boka den 28/6 istället. Typiskt!

• Anja 19 juli 2008

Matchesslady

Åh så fina ni var! din bukett är otroligt vacker. Gillade kjolen jättemycket Kul att du ville dela med dig. Är så roligt att se alla andra som gifter sig.

Flamora

Den dagen har nog vi oxå tänkt boka Måste bara se om jag kan byta bort den lördagen, för jag jobbar då oxå.

• Anja 19 juli 2008

Tycker personligen att den dagen är bättre, för då är lektionen mer aktuell på själva dagen. Hade jag gått på kurs nu i maj så hade jag inte kommit ihåg ett skit på bröllopsdagen *asg*

(vet ju ej hur mkt tillfälle man får att träna lixom)

• Anja 19 juli 2008

Embo81

ååååhhh blir sååååå avis på dig som glidit runt i din klänning. Får mer o mer panik över att jag MÅSTE gå ner alla mina jä..la kilon. Min klänning kommer ju om typ 2-3 veckor.

Då ska minst 5 kg vara borta och till bröllopet minst 5-8 kg till. Sparka mig i röven NÅGON!!!

Har du inte något foto vi kan få se

• Anja 19 juli 2008

Ååååhhh SHIT shit shit shit brudar!!!!

Min klänning har kommit, min klänning har kommit, min klänning har kommit! Hade fått mail nu när jag kollade!!!

Jag är helt rusig!!!

Ååååååååååååååhhhh, jag har lixom aldrig provat den, tänk om den sitter som F...N... Tänk om den inte alls passar!!! Får panik....

Åååhhhhh jag är helt pirrig o stirrig o nipprig!

Min fina fina klänning!

Ska åka o hämta den men vet ju inte alls när min toastmistress har tid eller när hon på dreambride har tid!!!

Jag frågade henne om vi kan komma på torsdag för jag vet att både jag och jenny är lediga då men shit, shit shit...

jag har ju inte ALLS gått ner som jag skulle.

NU brudar... nu är det cambridge som gäller from i morgon. Detta om något var ju en spark i RÖVEN

• Anja 19 juli 2008

självklart ska jag inte äta cb på vår middag

• Anja 19 juli 2008

Åååhh ingen här... vill ju prata om min klänning

• labbråttan83

Embo:
    Jag har inget band själv eftersom min klänning inte är axelbandslös men min kompis gifte sig förra sommaren med en axelbandslös klänning. Det fanns ett band om vardera sida om knäppet och går säkert att fixa själv! Annars kan du säkert lämna in på en annan butik än där du köpt klänningen och få det fixat. Det kostade inte mycket för min kompis i alla fall vad jag kommer ihåg.

Embo81 skrev 2008-05-12 16:34:21 följande:
    Ja, har hört att de brukar göra den. Frågade de i malmö när jag var o kollade på klänningen första gången, men de gjorde inte så. Sen glömde jag säga till om det när jag sydde in klänningen. Har du gjort det på din? Kan kan väl inte vara så svårt att fixa till det själv...?!? Hade väl 4a i syslöja...hahah.. Precis brevid blixlåset finns det ett tunt sidenband som "bara är där" helt utan funktion, kanske tänkt att de ska kunna användas till att göras om och hålla fast bh´n?!
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4