• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:04:34 följande:

Haha jag KLARAR inte att äta bara en så du kanske inte ska köpa någon ändå. Satt i fem minuter med bar nr 2 i handen och tänkte, nej Anja, du VET hur gärna du vill gå ner i vikt, var duktig nu, skit i bar nr 2. Samtidigt som jag tänker detta så öppnar händerna baren och jag biter i den lixom...Är det en lindrig form utav schizofreni?
    Nej då, det är man själv som nånstans intalar sig själv att det här är jobbigt och jag kanske inte kommer klara det men jäklar i min själ man ska klara det ändå eller hur . Tänk va värt det kommer vara på bröllopsdagen
  • Anja 19 juli 2008

Jag jag VEEEEEEEEET och jag var jätteduktig i början. Gick ner drygt fem kilo snabbt, var superpeppad, sen kom det födelsedagskalas i vägen, tre stycken... sen var det kört

f...n oxå

• bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:13:57 följande:

Jag jag VEEEEEEEEET och jag var jätteduktig i början. Gick ner drygt fem kilo snabbt, var superpeppad, sen kom det födelsedagskalas i vägen, tre stycken... sen var det kört f...n oxå
    Japp så fort man börjar äta minsta lilla socker är man tillbaka i sockerträsket igen MEN det är de första tre dagarna som är värst när man är sugen på allt möjligt. Hitta något att sysselsätta dig med som tar upp massor av din tid dessa tre dagar så är det lättare.
  • Anja 19 juli 2008

Mmmm det jobbiga är bara att jag är så hungrig att jag blir helt galen, sliter mitt hår nästan!

Kan inte sova av hunger de första nätterna. Är nästa så jag bölar av hunger!

Om jag ej haft det så så hade det inte varit lika jobbigt men jag mår riktigt dåligt de första dagarna innan magsäcken vant sig. Är därför jag startar med en mix av nutrilettbars denna gång.

• bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:20:42 följande:

Mmmm det jobbiga är bara att jag är så hungrig att jag blir helt galen, sliter mitt hår nästan!Kan inte sova av hunger de första nätterna. Är nästa så jag bölar av hunger! Om jag ej haft det så så hade det inte varit lika jobbigt men jag mår riktigt dåligt de första dagarna innan magsäcken vant sig. Är därför jag startar med en mix av nutrilettbars denna gång.
    Det gör du klokt i, du måste lyssna på din kropp och vad den säger till dig. Visst man ska stå emot hunger de första dagarna innan man vant sig men om du inte kan sova fungerar inte så mycket annat heller. Sömn är viktigt. Dricker du mineralvatten? Det stoppar hunger ett tag. Kan du kombinera med någon liten frukt med? Man går ner i vikt även om man lägger på någon liten kalori från frukt och grönt.
  • Anettan73

Tja annars e d

Ska börja igen efter 1 månadads avbrott. HAr inte gått upp allt än men vem vet... Det kommer väl smygandes...
    Har 1 veckas kur hemma. Får börja med den...
    Har -3 kg åtminstone sen jag började...

• Just the two of us

Hej,

Har hållt på i två dagar nu på ren kur och mått jättebra. Men nu ikväll blev jag helt slagen, känner mig matt, yr och jättesvag. Är det någon som känner igen detta?
    Man blir ju nervös att det är farligt när kroppen reagerar såhär.

• bridesilly

Just the two of us skrev 2008-05-14 22:25:51 följande:

Hej,Har hållt på i två dagar nu på ren kur och mått jättebra. Men nu ikväll blev jag helt slagen, känner mig matt, yr och jättesvag. Är det någon som känner igen detta?Man blir ju nervös att det är farligt när kroppen reagerar såhär.
    Japp så blir det efter en dage eller två när man börjar äta mycket mindre än vad kroppen är van vid men efter dag tre brukar man känna sig mer på topp och hungern är inte lika påtagande. Glöm inte att dricka mycket vatten bara.
  • Anja 19 juli 2008

Just the two of os

japp jag mådde apa på ren kur... klarade knappt att cykla barnen t dagis. Höll på att svimma vid ett tillfälle då jag satt på cykeln och var tvungen att ta i för det var grym motvind. Fick stanna och sätta huvudet mellan benen. Skitläskigt.

Är nog olika hur bra man klarar ren kur! blanda in lite proteiner om du inte vill förstöra ketosen... ät tex några räkor, en kycklingfilé eller en bit rött kött eller ett ägg. Det ska vara ok enligt vad jag kunnat räkna ut.

• Anja 19 juli 2008

Anettan

precis som jag! Men vi måste ta tag i det igen... jag har gått upp allt utom typ ett halvt kilo!

Väger nu 83,7 på morgonen och jag startade på 84,5 *asg*

så det suger fett...

Ska ner till 75 innan bröllopet!

Måste ta tag i det NUUUU...

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10