• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • vitulina

Hej alla glada damer!

Jag har aldrig bantat förr men tänkte göra ett försök. Vad är ert bästa tips?
    Jag har beställt hem från viktklubben nu och tänkte testa. Jag har inget behov att gå ner massa kilo men 5 kilo är mitt mål.
    Om man bara vill gå ner 5 kilo, ska man köra en ren kur eller ska jag kombinera?
    Jag mottar alla goda tips

• MyStyle

Hej och välkommen vitulina!
    Ren kur går klart snabbast. Men om du aldrig har bantat innan så räcker säkert kombinerad kur för din kropp är inte "förvirrad" av alla bantningsförsök

• rainman
    MyStyle skrev 2008-04-07 22:02:46 följande:
    Grattis rainman! 7kg på knappt två veckor är otroligt bra!!! Det var vad jag gick ner på tre veckor sist.
    [/citat]

Fast man är ju lite större, så då går det ju lite fortare ner!
    Sen är det ganska mycket promenader för tillfället, skadar ju inte. =)
    dragonesse skrev 2008-04-07 22:03:29 följande:
    [citat]
    Vad duktig du är!
    Du är duktig du med! =D
  • dragonesse

Ljus i tunneln, tja... Trodde nog att jag skulle vara smalare vid den här vikten än vad jag är. Så jag kommer nog inte vara nöjd vid 60, men det får bli så helt enkelt. Vill ju ha en vikt som jag kan hålla också, för precis som du säger så är det ju ett jobb i sig att hålla vikten. Hoppas hoppas på att komma under 66 imorgon bitti, det vore såååå skönt!

MyStyle skrev 2008-04-07 22:06:41 följande:
    Japp, jag är oxå 157 ca. Förstår dig helt och hållet, att bara hålla vikten är ett jobb i sig Men vad skönt då börjar du kanske se ett ljus i tunneln? Jag var nere på 68 innan helgen men hade bokat in en grej i fredags och skulle börja äte igen igår, men det blev omstart idag ist... Har inte vågat väga mig får väl göra det imorron.
  • rainman

Vart lite felciterat, tänkte svara två andra inlägg, vart visst bara ett. Men men, ni förstår nog =)

• vitulina

Tack MyStyle!

Jo det kanske är bra att börja kombinerat eftersom jag inte vill tappa så mycket. En bra sallad till lunch och resten drycker kan väl kanske vara lagom?
    Som sagt så är det här första gången jag testar så jag är sjukt nyfiken på om det fungerar överhuvudtaget :)

• vitulina

Förresten!

Måste man skaffa en mixer eller räcker det med en shaker? Inte direkt så att jag kan ta med mig en stavmixer till jobbet... Finns det ett annat bra sätt att lösa pulvret??

• dragonesse

Jag tycker faktiskt det blir bäst med cambridgekurens egna shaker, när jag mixar tycker jag det blir för "löddrigt". Det för tankarna till tandkrämslödder och så får jag kväljningar. Så mitt tips vore nog att köpa deras egna shaker!

vitulina skrev 2008-04-07 22:24:34 följande:
    Förresten!Måste man skaffa en mixer eller räcker det med en shaker? Inte direkt så att jag kan ta med mig en stavmixer till jobbet... Finns det ett annat bra sätt att lösa pulvret??
  • MyStyle

Jag ska inte väga mig förrän om en vecka egentligen, köpte för två veckor när jag var hos konsulenten. Så jag får kämpa på ordentligt denna veckan och motionera osv. Har lite svårt för att få tiden att räcka till bara.
    Fast 60 kg är ju 6 kg till, det är ju en hel storlek Kanske gör stor skillnad. Nu är du ju nere på så låg vikt att ett par kg gör lite större skillnad. Alltså märks lättare
    Jag ska hålla tummarna för dig att du är under 66 imorron, hade varit jättekul för dig Lycka till!

Nä, nu kallar sängen Vi snackas vid igen imorron allihop!

dragonesse skrev 2008-04-07 22:20:57 följande:
    Ljus i tunneln, tja... Trodde nog att jag skulle vara smalare vid den här vikten än vad jag är. Så jag kommer nog inte vara nöjd vid 60, men det får bli så helt enkelt. Vill ju ha en vikt som jag kan hålla också, för precis som du säger så är det ju ett jobb i sig att hålla vikten. Hoppas hoppas på att komma under 66 imorgon bitti, det vore såååå skönt!
  • FruRålin080808

Jag är också 157 och väger ca 67 kg och vill ner 10 kg till augusti. Är det möjligt med camebridge? Det verkar som om alla lyckas bra med kuren. Jag kontaktade en kvinna som säljer men hon har inte hört av sig=(Om man beställer via näten får man någon coaching eller klarar man sig på egen hand? Jag har lite svårt om de är väldigt påstridiga och bara vill sälja sina produkter...

MyStyle skrev 2008-04-07 22:06:41 följande:
    Japp, jag är oxå 157 ca. Förstår dig helt och hållet, att bara hålla vikten är ett jobb i sig Men vad skönt då börjar du kanske se ett ljus i tunneln? Jag var nere på 68 innan helgen men hade bokat in en grej i fredags och skulle börja äte igen igår, men det blev omstart idag ist... Har inte vågat väga mig får väl göra det imorron.
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10