• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • EllaM

GRATTIS!!!!!! Det är hur duktigt som helst!!! Imponerande!!!

LOOM skrev 2008-06-26 11:47:15 följande:
    Yes!! Idag nådde jag tvåsiffrig viktnedgång! Underbar känsla... -10,4 kg totalt idag och det har gått exakt 6 veckor sedan jag började... kämpa kämpa!
  • LOOM

Tack för uppmuntran!!

Tycker dock det går liiiiite långsamt, hade nog förväntat mig ett bättre resultat men man får väl vara glad över det lilla

• EllaM

Jag vet, hur mycket man än går ner på vilken tid det än tar så är man inte nöjd. Man hoppas hela tiden på något mirakel. Jag kan tex hoppas att jag ska tappa ett kilo om dagen ibland, trots att jag VET att det inte är möjligt. Tänk så här, med andra metoder hade det tagit mycket längre tid! Upp till 0,5 kilo i veckan kan man gå ner om man äter nyttigt och tränar och är stenhård mot sig själv. Med CB går man ju ner mycket mer än så. Så det är verkligen jättebra resultat!!

Synd bara att man är så otålig.....

LOOM skrev 2008-06-26 13:55:32 följande:
    Tack för uppmuntran!! Tycker dock det går liiiiite långsamt, hade nog förväntat mig ett bättre resultat men man får väl vara glad över det lilla
  • LoveLife

Hej på er!
    Grattis för viktnedgångarna!!! Verkligen ni e grymma!

Själv håller jag fortfarande på med stenhård renkur, men denna veckan har jag inte gått ner någonting, har min mens så antagligen håller min kropp kvar vätskan, men man blir ju lite ledsen ändå..Självklart fortsätter jag men det är inte så lång tid kvar tills att jag skall börja lägga in mat i min vardag..

Idag är det min 17e dag på renkur, har gått ner 5,7kg och jag kommer att hålla på 5 dagar till, innan jag lägger in lite proteiner och grönsaker =)..Hoppas vågen trillar ner lite om några dagar..

Ha det underbart!!!Fortsätt kämpa =)

• Mikabella

LoveLife: Du är ju helt fantastiskt duktig!!! 17 dagar! Kämpa på. jag är impad av alla som klarar att köra ren kur sååå länge!! Starkt!

• LoveLife

Mikabella: Tack så jätte mycket,jag kännde verkligen att det rullade på efter första veckan...

Hur långt har det gått för dig? Kör du ren el kombi? Lycka till! Jag tycker att alla som kämpar här är duktiga! Och för er som är i början av kuren..Det KOMMER att bli lättare, håll ut några dagar!
    =)

• Anja 19 juli 2008

Alltså det måste vara något fel på mig. Jag mäktar inte med ren kur! Är som att psyket sätter sig på tvären direkt och jag börjar sukta efter ALLT som jag inte ska ha.

Kombinerar cambridgepåsarna med nutrilettbarer så jag kör väl ungefär 50/50%.

Har sedan i söndags till imorse gått ner 1,5 kg trots det. Känns rätt skönt för eftersom jag inte är i ketos eller nåt sånt så är det inte bara vätska som försvinner, dvs jag får verkligen bort fett.

Förra veckan körde jag ju cb, gick ner 2,5 kg. Åt en dag och gick upp 2,2 kg! Då är det inte kul! Då har man ätit INGENTING annat än pulver i en vecka för NADA. Blev så jä..la ARG när jag vägde mig dagen efter midsommar. Grrrrrrrr...

Vi får se, jag vill trappa upp till att köra ren kur men jag blir verkligen helt "knäpp" av det. Får något slags läskigt frosseribehov utav att jag inte får tugga och blir fixerad vid att få lura mig själv att få äta PRECIS VAD SOM HELST.

När jag får tugga en bar då och då så hålls monstret i schack åtminstone haha

• Mikabella

För mig är resultatate NOLL denna veckan! Helt sjukt. Var såååå glad i oonsadags då vågen visade på minus 0.7 kg...Imorse hade jag gått upp 1 kg!!! Helt galet! Vätska?! Grrrr!!!!

• EllaM

Hej tjejer!

Ny lägstanotering idag igen! Tappar stadigt 0,2 kilo per dag nu. Har alltså tappat 1,8 kilo sedan omstarten på ren kur. Dricker mer vatten nu än förut, och det hjälper säkert. Förra gången jag körde ren kur höll jag på i 2,5 vecka sedan kom jag till en platå. Jag tror att det är bra att göra uppehåll i den rena kuren ibland så att kroppen hinner med liksom.

Men jag känner igen det där med att stå still eller gå upp vid mens. Det gör jag också! Ska ha mens snart, så då räknar jag med att jag står still. Samlar alltid på mig vätska då. Ge inte upp tjejer!!! Vågen kommer istället ta ett rejält skutt ner efter mensen är slut. Håll ut!!

• LoveLife

Anja: Jag tycker att du skall fortsätta så, alltså att kombinera cambridge med nutrilettbars, håller det frosserierna i styr så kommer vågen att ticka neråt =)

Mikabella: Jag står också still i vikt just nu, ena dagen visar vågen -1hg andra dagen +3hg..sjukt!! Men oftast när man står på en platå brukar nedgången som kommer efter den att vara rejäl..så vi får hoppas på det =)

Ellam: Grattis, kul att vikten går ner regelbundet för dig varje dag =) Får hoppas på att jag själv komemr in i den banan snart =)

Kämpa på tjejor! Vi é rätt grymma som klarar det här =)

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10