• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Mikabella

Åh jag känner den lilla djävulen! Han är dum! Försök att sätta en bomullstuss i det örat och lyssna på den rediga sunda, motiverande änglen på den äandra axeln istället
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-25 09:48:32 följande:

EllaMhaha jaaaa jag FÖRSÖKER VERKLIGEN tänka så, men jag verkar inte fixa att vara mer än i STUNDEN när jag kör kur... letar HELA tiden anledningar inuti huvudet att få ÄTA. Kommer på mig själv och blir arg, men det är som att en annan helt ovettig, hagalen del utav mig tar över. Jag AVSKYR den där delen av mig. Sååå korkad
  • Anja 19 juli 2008

Ett bmi på 20,5 är helt ok men man ska helst inte ligga lägre än 20 för att det ska vara helt hälsosamt.

Övervikt är ju över 25 men allt mellan 20-25 är ok. Själv längtar jag som en GALNING efter att få kalla mig normalviktig, dvs hamna UNDER 25. Ligger på 28,8 nu *suckar*

• Anja 19 juli 2008

Jag brukade ligga på 21 och har aldrigt trivts bättre med mig själv!

• Anja 19 juli 2008

Mmmm önskar man kunde ta bort den lille djävulen bara för ett par veckor

• EllaM

Dag två på ren kur. Har förlorat 1,4 kilo i vattenvikt och är nu nere på lägsta noteringen sedan jag började min viktminskning i februari! 2,2 kilo kvar till målvikt. 4,2 kilo kvar till drömvikt.

Det är tufft, men inte lika tufft som tidigare omstarter (första gången gick dock lättast). Är sugen på det mesta, men inte frestad att fuska. Än så länge i alla fall.

• EllaM

Alltså, jag har idag ett BMI på 21,3 och målet är ett BMI på 19,5 eller 20,0. Gränsen för undervikt brukar gå vid 19, men jag har hört 18 också. Det viktigaste att komma ihåg är att BMI inte säger något alls! Är man muskulös har man ett högt BMI hur smal man än är, eftersom muskler väger en del. Muskler väger mer än fett! Därför är varken vikten eller BMI några riktigt bra mått att gå efter. Det handlar också om var på kroppen fettet sitter. Hälsa är mer än bara vikt och BMI. Ha det i åtankarna och använd dessa mått som något av en vägvisare, men inte en fullständig sanning.

Själv går jag efter den vikt och det BMI jag hade när jag själv trivdes bäst i min kropp och försöker återgå till det. Men jag är medveten om att kroppen förändrats under åren och att jag kanske inte kan nå dit, eller att jag i vart fall inte ser likadan ut om jag når dit... Jag vill bara bli nöjd med det jag ser i spegeln!

Och förresten, min konsulent tillät ett mål där BMI var 20....

• LOOM

Kämpa på tjejer och putta ner den lille djävulen från axeln!!!

Nu är min motivation på topp igen efter helgens svacka! Jag har gått ner det jag gick upp + 0,3 kg till, I'm back on track!

Det där med BMI ska man nog inte stirra sig helt blind på tror jag, att hålla sig till sin trivselvikt låter vettigt tycker jag... Själv ligger min trivselvikt på c:a 25 i BMI och enl min läkare är det helt ok. Har ingen ambition att bli riktigt smal utan har alltid haft lite former och vill gärna behålla dem

• LOOM

Är det någon som har tips på olika blandningar? Börjar bli lite lätt less på smakerna och hoppas på att någon har någon god blandning att rekommendera.

Jag har själv testat att blanda:
    Choklad och banan - jättegott!
    Banan och jordgubb - jättegott!
    Vanilj och kanel - ok men lite juligt
    Cappucino och kaffe - blä, förstör den goda kaffesmaken!

• Anja 19 juli 2008

Choklad/vanilj
    choklad/cappuccino
    Vanilj/banan

är oxå helt ok

Men jag håller med om att banan/choklad är godast

mintchoklad/banan är oxå helt ok! Även mintchoklad/vanilj!

• LOOM

Toppen Anja! Får gå hem och testa en choklad/vanilj ikväll, den låter godast

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10