• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • EllaM

Rackarns vad jag fryser och kissar! Fast har snart fått i mig två liter vatten och klockan är bara halv tre. Bästa dagen hittills avseende vattenintag!

• dragonesse

Jag fick först på ren kur i 3,5 vecka, sen åt jag kombinerat och nyttigt i några veckor för att sedan gå ren kur igen i 1,5 vecka. Så det tog sin lilla tid, men det gick ändå fortare än jag trodde! Allt beror ju på hur mycket man har att gå ner också, och hur ens kropp fungerar.

Hur lång tid det tar för mig nu återstår att se. Det kommer bli lite blandat tyvärr både nu i helgen och nästa vecka, men jag är supertaggad nu när jag ska finslipa för bröllopsklänningen, så det ska gå bra ändå!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-25 09:44:26 följande:

Dragonesseshit så duktigt. Du började där jag är nu!!! väger 83 och min normalvikt ligger på 60-63 men mitt mål inför bröllopet är 75 och sedan vill jag ner till 65 som är min målvikt.Hur lång tid tog det för dig på ren kur att gå ner till 68 från 82? Vill verkligen veta... Har såååå svårt att hålla motivationen uppe!
  • Anja 19 juli 2008

dragonesse

tack

som det är nu har jag inte kört ren kur mer än två dagar förra veckan.

Nu har det blivit pulver t frukost, nutrilettbar till lunch, nutrilettbar t middag o pulver t kvällsmat (bara halva pulver då förvisso).

Vissa dagar då vi haft riktigt nyttig middag hemma, som idag, köttgryta på nötkött o svamp, inget fett alls, så åt jag gryta UTAN ris.

Så jag kör kombinerad får man väl säga. men jag SKA sätta igång med REN kur nu.

• Anja 19 juli 2008

EllaM

ja, fy sjutton vad man kissar o fryser när man går på ren kur, haha... Det är sanslöst...

• Mikabella

Joho! Jag startar på måndag!! Vad härligt att se fram emot kiss och frysattacker! Frossa lite i helgen efter min 3 dagars fasta Bröllop på lördag! jipppi. Blir som ett litet studievesök inför vårt eget 30 augusti...

...jag har syndat....lite lullig i mössan när jag skriver detta... söt mamma...middag...,vin och massor av tjejsnack...Mamma överraskade med att hon bokat en resa till oss två till Lissabon 14 augusti!!!! Oj oj oj party!!

• Duchess

Nu tar jag en cambridgepaus! Vi ska på en 10 dagar lång semesterresa runtom i landet som inkluderar två bröllop - ett i Eskilstuna och ett i Göteborg. Under sådana resor är det knepigt med dieter...

Återkommer om 10 dagar, och då blir det ren kur minst en vecka. Har gått från 76.3 till 71.6 på tre veckor trots en del ätande sista veckan, och det är jag nöjd med. Men när jag återvänder är målet 65!

• Mikabella

Hoppas att du får en riktigt bra semester!

Duchess skrev 2008-06-25 23:57:11 följande:
    Nu tar jag en cambridgepaus! Vi ska på en 10 dagar lång semesterresa runtom i landet som inkluderar två bröllop - ett i Eskilstuna och ett i Göteborg. Under sådana resor är det knepigt med dieter... Återkommer om 10 dagar, och då blir det ren kur minst en vecka. Har gått från 76.3 till 71.6 på tre veckor trots en del ätande sista veckan, och det är jag nöjd med. Men när jag återvänder är målet 65!
  • EllaM

Ha en härlig semester och se till att njuta av det du äter! Bättre att verkligen njuta utan dåligt samvete och sedan ta tag i dieten efter semestern igen. Semester är ändå semester och då ska även själen få sitt!!

Duchess skrev 2008-06-25 23:57:11 följande:
    Nu tar jag en cambridgepaus! Vi ska på en 10 dagar lång semesterresa runtom i landet som inkluderar två bröllop - ett i Eskilstuna och ett i Göteborg. Under sådana resor är det knepigt med dieter... Återkommer om 10 dagar, och då blir det ren kur minst en vecka. Har gått från 76.3 till 71.6 på tre veckor trots en del ätande sista veckan, och det är jag nöjd med. Men när jag återvänder är målet 65!
  • EllaM

Yes! Ny lägstanotering idag igen! BMI 21,1 idag. 2 kilo till målvikt, ytterligare två till drömvikt. Är ju bara inne på dag 3 på omstart ren kur, och fattar ju att det är vattenvikt jag tappat, men ändå. Det är motiverande! Kommer nu bli besviken om jag inte tappar 0,2 kilo per dag i fortsättningen....

Sprang 6 km igår, gick finfint. Hade då druckit shake till frukost och lunch, druckit ordenligt med vatten och sedan ätit 1 skiva rökt skinka och 5 kräftstjärtar precis innan löprundan. Därefter en shake. Alltså mina vanliga tre, plus lite extra protein totalt under dagen. Frågade min konsulent och hon sa att det inte var någon fara att lägga till en fjärde shake om man tränade hårt, men det lät inte på henne som om det var något måste... Och jag klarade inte av att dra i mig en hel shake precis innan jag skulle springa, så det blev lite extra protein istället. Tror att kroppen behöver det när man tränar.

• LOOM

Yes!! Idag nådde jag tvåsiffrig viktnedgång! Underbar känsla... -10,4 kg totalt idag och det har gått exakt 6 veckor sedan jag började... kämpa kämpa!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10