• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Mikabella

Har idag börjat med Cambridge. Har i väntan på att de skulle komma kört med Allevo...Vilken skillnad! Cambridge var ju såååå mycket mer mättande! Orkade knappt dricka hela till frukost! Hmmm hoppas att det ska gå bättre att gå renkur nu.

Är så knasigt med min vikt...Väger stadigt runt 57...I söndags vägde jag 58...i morse 56,3?! Blir förvirrad.

• varelse

Mikabella, det där med pendlande vikt är inget konstigt. Det är helt normalt att pendla -2kg till +2kg från sin standardvikt, så att säga. Det kan bero på en mängd saker, ibland väger man mer för att man kanske inte gått på toa innan man väger sig, ibland väger man mer för att man har mer vatten i kroppen (tex så suger kroppen åt sig mer när man har mens) för att ta ett par exempel. Jag funderade också mkt på det där, men så fick jag ovanstående till svar från alla jag frågade vilket var alltifrån läkare till tränare till konsulter för viktminskningsprogram.

Tyvärr har jag slarvat mycket under året som gått med dieten, ätit på oregelbundna tider (det är svårt att göra annat när man pluggar på oregelbundna tider och dessutom jobbar natt på helger och andra lediga stunder som lov och dylikt), ätit för stora portioner, rört för lite på mig (åkt på massa förkylningar och stukade foten vilket tog låååång tid att läka), ätit för mkt skräpmat osv. Så nu är jag nästan tillbaks där jag började. Jag tappade ca 6kg på tre veckors ren kur.

Jag var dock så fruktansvärt trött på shakerna efter tre veckor, även om det gav superbra resultat och jag var jättenöjd med det, så nu har jag beställt en annan viktminskningspryl som jag ska prova. Den heter OneWeek. Ska bli spännande att se hur den fungerar. ;)

• LoveLife

Ellam:
    Jag tror att jag gick ner mer i vikt av att inte träna pga att kroppen hamnade i för långt energiläge..Förra gången jag gjorde cambridge körde jag med powerwalking, aerobics, jogging..
    Det är alla konditionsträningar och jag tror att det var det som var problemet..Att köra styrketräning under "hård diet" är utifrån forskningsrapporten, för cambridge, det bästa valet!

Men samtidigt så är det ju så otroligt individuellt, men känner man att det går jätte segt så kan man ju testa att vara utan träning lite =) Lycka till och grattis för nedhoppet på vågen =)

Jag åt igår och idag vägde jag 2hg mindre, det är great!!!
    Hoppas ni mår bra tjejer och kämpa på!

• Pentan

Hej brudar!

3:e dagen på ren kur, känns bra. Vad duktiga ni är som kämpar!!

• Mikabella

MIn andra dag på renkur...första med Allevo, nu Cambridge....är hungrig. Är det bra att träna? Jag får panik om jag inte rör mig...Dämpa ju hungerna så bra med en snabb löptur i skogen! Är det ok att träna när man går renkur? Effektiv eller inte...Får olika svar hela tiden...Vad tycker ni? Vet att det varit uppe innan, men hur mycket rör ni er under en renkur? Jag sprang precis 0.5km..brände 301 kcal...ok eller inte? Mindre? Mer?

• Mikabella

...vill bara slänga in ett liutet tack till alla er. Ni är så söta och snälla. är en så skön stämmning på den här tråden. Tack!

Styrkekramar och hejapåpuffar till er!!!!

• Mikabella

Mmmm sitter här med min morgon shake. Choklad med lite kanel i Mmmmmm. Kanel är ju bra för imunförsvaret. Har haft det i vaniljshaken också. Smakade som vaniljsås då Igår blandade jag i en kall espresso i min chokladshake, massor av is o lite kanel på toppen. Inte helt tokigt det heller kan jag säga! Är roligt att testa olika kombinationer. Någon mde fler förslag. har även blandat banan/choklad, men det var sådär. Jordgubb/vanilj boorde smaka paj, eller? Det här är roligt.

Föresten....Vågen visade 55,6 idag!!!! 2kg ner sedan förra veckan!!! Äntligen börjar det röra på sig!! Jiiipppiii!!!

Kramar och puffar lite på er! Är såååå motiverad nu!

• Pentan

Startade i måndags på 105 kg
    Men i dag torsdag 100.8 kg
    VET att det bara är vatten, men spelar ingen roll - det ska bort det med... Snart på 100 jämnt får jag min första belöning! En berlock till mitt armband!

Hur går det för er??

• EllaM

Hej tjejer!

Ytterligare ett skutt ner idag, de "vanliga" 0,2 kilona. Fuskade med ett ägg och kräftstjärtar igår, men gick visst ändå ned. Fast jag önskar att det skulle gå fortare..

Ang träning: Jag tränar mindre på ren kur än annars, men tränar ändå. Tex ett aerobicspass, en kortare löprunda i skogen (3 km) eller lite styrketräning. Dock tar jag det lugnt, springer inte så fort och tar inte ut mig, utan kör lite lättare. Inte bra om kroppen hamnar för mycket på sparlåga. Om man tränar lite tuffare har jag fått rådet att lägga till en påse och alltså äta fyra påsar den dagen. När jag har tränat lätt brukar jag lägga till några kräftstjärtar eller kanske ett ägg, lite extra protein alltså.

• TrulyInLove

Tittar in lite då jag fick tips om cambridge. Var hittar man att köpa det och hur går man tillväga?

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10