Mikabella, det där med pendlande vikt är inget konstigt. Det är helt normalt att pendla -2kg till +2kg från sin standardvikt, så att säga. Det kan bero på en mängd saker, ibland väger man mer för att man kanske inte gått på toa innan man väger sig, ibland väger man mer för att man har mer vatten i kroppen (tex så suger kroppen åt sig mer när man har mens) för att ta ett par exempel. Jag funderade också mkt på det där, men så fick jag ovanstående till svar från alla jag frågade vilket var alltifrån läkare till tränare till konsulter för viktminskningsprogram.
Tyvärr har jag slarvat mycket under året som gått med dieten, ätit på oregelbundna tider (det är svårt att göra annat när man pluggar på oregelbundna tider och dessutom jobbar natt på helger och andra lediga stunder som lov och dylikt), ätit för stora portioner, rört för lite på mig (åkt på massa förkylningar och stukade foten vilket tog låååång tid att läka), ätit för mkt skräpmat osv. Så nu är jag nästan tillbaks där jag började. Jag tappade ca 6kg på tre veckors ren kur.
Jag var dock så fruktansvärt trött på shakerna efter tre veckor, även om det gav superbra resultat och jag var jättenöjd med det, så nu har jag beställt en annan viktminskningspryl som jag ska prova. Den heter OneWeek. Ska bli spännande att se hur den fungerar. ;)