• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • EllaM

Stadig viktnedgång fortsätter. 2 kilo sedan i måndags!! Har gått så bra att jag till och glömt vilken dag jag varit på. Igår var det alltså dag fem (inte dag fyra som jag trodde!) och sambon kom hem med fem stora vackra liljor till mig - en för varje dag som jag varit så duktig. Så gulligt!!

Idag är det dock extremjobbigt. Har dessutom PMS och är på ett så uruselt humör att jag nästan skulle vilja krossa glas mot väggen eller nåt. Som tur är har disciplin nog att inte göra det. Det är så jobbigt att städa efteråt. Skithungrig och på dåligt humör - ingen bra kombo! Igår kväll fuskade jag med 4 kräftstjärtar, två tunna skivor rökt skinka och en tunna skiva hårdost. Vet inte om det var tillräckligt för att komma ut kestosen (om jag nu varit i den, märker aldrig någon egentlig skillnad), men å andra sidan tränade jag ett en-timmes aerobicspass igår och tänkte att kroppen behövde det extra proteinet. Jag vet inte, men idag är det i alla fall tyngre! Har inte heller druckit ens i närheten tillräckligt med vatten idag, kan ha med det att göra också.

1,6 kilo kvar till målvikt. 3,6 kilo kvar till drömvikt. MÅSTE hålla ut de två veckor som är kvar på den rena kuren (det är iallafall det mål jag satt just nu).

• Anja 19 juli 2008

Härligt EllaM

Vägde mig i morse på jobbets våg (har sovit på jobb), en helt ny digital våg som ju borde visa rätt? Vägde 81,6. Startade ju på 83,9 för exakt en vecka sedan (söndagen midsommarhelgen).

Så det blir 2,3 kg på en vecka och då har jag kört kombinerat med nutrilettbarer och faktiskt även ett par ggr, vanliga måltider (mycket nyttiga sådana).

Känns faktiskt skitbra! (igår syndade jag med några godisbitar och lite popcorn).

Men nu blev jag sporrad att sluta synda...

tror dock att denna våg visar liiiite mindre än min våg hemma, för det är flera av mina väninnor som sagt att de väger mer på min våg än sina egna så jag kanske egentligen inte vägde 83,9 från början.

Skit samma, om min RIKTIGA vikt är 81,6 så är jag ju närmre 80-strecket som JAG SKA UNDER denna veckan

• LoveLife

Anja: Underbart med viktnedgången =)Snart é du under 80!!!

Säälv stog jag still på vågen i EN VECKA (mens)..det va rätt jobbigt men idag hade jag gått ner 3hg..Hoppas på att gå ner lite mer innan jag börjar äta mat igen =)

Ellam: Du e snart i mål! Vad härligt det måste kännas =)

Ha d så bra tjejer!

• dragonesse

Jisses vad ni skriver tjejer!

Började ju som sagt med ren kur i måndags men har kört ganska blandat nu de senaste dagarna ändå... Dock har det varit medvetet och planerat. Jag ska köra rent de dagar jag kan och sedan kombinerat andra dagar när det är något speciellt. Och nu på sommaren är det mycket som har dykt upp, så då får det bli så!

Jag har i alla fall kört rent mån-tors, sen blev det tre påsar plus middag som INTE var nyttig tyvärr. Tacos, vin samt jordgubbar och glass. På lördagen blev det en påse till frukost, två ägg till lunch och sen grillat plus vin på kvällen. Idag blir det rent igen. Nästa grej som är inplanerad är på torsdag, så då blir det mat igen.

Totalt efter sex dagar ser det dock väldigt bra ut tycker jag! Vägde in mig på 71,6 och gick ner till 68,3 i fredags morse. Imorse vägde jag 68,8, dvs totalt -2,8 kg trots mat! Och, ska jag tillägga, de dagar jag körde rent åt jag dessutom ett ägg per dag också. Jag är mer än nöjd! Spännande att se vad vågen visar imorgon bitti...

• EllaM

Dragonesse: kanonbra!! Vilken viktnedgång på bara sex dagar!!

Glömde väga mig imorse, men kanske lika bra det eftersom jag har mens och förmodligen bara skulle bli besviken över att jag står still. Är det ngn mer än jag som upplever att pms:en blir mycket värre på ren kur?? antar att jag brukade stoppa i mig massa grejer innan (läs onyttigt) som dämpade det värsta. PMS och hunger har liksom inte varit ngn bra kombo.... skönt att mensen kom måste jag säga för de sista dagarna har varit ett helvete och så brukar det inte vara.

Har annars fuskat med 4-6 kräftstjärtar per kväll, det har inte gått annars. Har druckit urdåligt med vatten i helgen, går bättre när jag jobbar och sitter vid skrivbordet hela dagen och har vattenkaraffen framför mig.

TACK tjejer för allt stöd och all uppmuntran!!!! Jag är snart i mål och vill inte snubbla strax innan målsnöret.... (Fast konstigt nog såg jag smalare tu förr när jag vägde det jag väger nu. Är det så för er också? Kanske den hemska åldern som börjar visa sig, haha!)

Kram på er!

• Mikabella

Åhh hur bär ni er till?! På mig händer det ingenting över huvudtaget...Buhu...

• Mikabella

Haha..."Hur bär ni er åt"...ska det ju stå.

• Mikabella

...jag är hungrig Buhu...Hoppas att den här kuren ger resultat...Inte direkt peppad just nu. Vill vara lika duktig som ni andra är...Ska klara iaf 1 vecka ren kur!

• AoM

Det finns möjligen ingen här i Sthlm som vill sälja chokladpåsar ikväll?
    Jag åker närmligen utomlands imorgon bitti och upptäkte just att det fattas påsar. Har åtta st, behöver så jag har till en hel vecka (ren kur). Tyvärr öppnar viktklubben inte sin butik förrän 10 imorn...

Någon vänlig själ?

• EllaM

Håll ut Mikabella!!! Rätt som det är lossnar det. Och det är alltid jobbigast i början!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10