• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

Lovelife

HÄRLIGT... kan ju mkt väl vara så att när man tränar så vill kroppen ej släppa ifrån sig fettet då den anser sig behöva det pga det låga intaget och hög ansträngningsfaktor.

Anstränger man inte kroppen så kanske den har lättare att släppa ifrån sig? Jag vet inte...

Härligt är det iallafall när det rasar!

Jag är bara på andra dagen så det som rasat från mgi är ju bara vätska än så länge men ser fram emot när jag oxå börjar tappa FETT

• LoveLife

Anja

Ja visst kan det vara så! Detta är verkligen härligt må jag säga, självklart börjar min riktiga kamp när jag skall börja hålla vikten men det tar jag då och jag är säker på att jag kommer att göra mitt bästa!!

Du är på din andra dag och ja det är lite vätska som släpper först men väskan måste ju bort hursomhelts ändå! Fortsätt kämpa!

Känner du att du har kommit in i ketosfasen ännu?

• LOOM

Nu sticker jag på midsommarledighet! Vill önska er alla en trevlig midsommar och lycka till med pulvret i helgen!

• LoveLife

Ha det så underbart! Kämpa på!!!

Själv skall jag fortsätta med min renkur under midsommar, jag vet huuuuuur MKT svårare det blir för mig att komma på samma spår ifall jag "tar pause"! Mina pauser lyckas alltid innehålla hetsfrosseri blandat med ångest (och viktuppgång).

• Anja 19 juli 2008

Hallå hallå...

HÄr visade vågen -1.8 idag Härligt...

Är fjärde dagen och jag ska pausa imorgon för att äta midsommarmat, detta har jag lovat mig själv från allra första början.

Känns på något vis inte lika svårt denna gången som förra! Men det är nog för att jag VERKLIGEN har eld i röven nu!

Exakt en månad IDAG, wwwhiiiii....

7-8 kilo kvar. Det SKA gå. (inte till min idealvikt alltså, dit är det 18 kg, men till min bröllopsvikt)

• Duchess

Kämpa på över midsommar, tjejer!

Själv går jag på blandad kur, så jag tar mina shakes till frukost och kvällsmat. Det blir grillad kyckling, sallad och lite annat gott (och inte alltför onyttigt) under dagen.

• mariekba

hej har läst era inlägg och ni är så duktiga! min sambo och jag har kört cambridge förra hösten han i 12 veckor och jag i 3...nu har jag bestämt mig för att köra minst 4 veckor, skall börja den 28 juli, min smabo skall in på operation i mitten av augusti för sin vikt så jag måste skärpa mig också! jag skall gifta mig nästa år och tänkte hinna gå ner 20 kilo till juni! när skall ni gifta er och hur myckket har ni tänkt att gå ner? kram till er!!

• Anja 19 juli 2008

mariekba

Välkommen hit

Jag ska gå ner ca 20 kg jag oxå, men har ungefär 8 kg kvar till den vikt jag vill ha på bröllopet. (försöker hålla det målet realistiskt, men egentligen skulle jag såklart vilja gå ner ännu mer till bröllopet) Klänningen måste ju dock passa!

Ligger nu på 82,4 kg, började i måndags på 84,2 kg så det känns bra. Jag har ändå inte kört helt rent utan åt igår (istället för en av påsarna) ett grillspett med endast kött och två champinjoner då jag var på fest hos en kollega.

Imorgon ska jag äta midsommarmat så jag lär väl gå upp minst 1 av kilona men ska köra vidare direkt på lördag. Har ju eld i röven nu.

Som det är nu så går inte klänningen helt igen i ryggen (ryggfettet är dock tack och lov det första som försvinner på mig). Den går igen över höfter och midja och över byst och ovanför byst men det är den decimeter mellan bysten och midjan som jag är för bred, har ganska breda revben men även den där sjyssta lilla ryggvalken man får när man är överviktig eller har överflödsskinn + lite för många kilon efter att man fått barn.

jaja, det SKA bort så att klänningen går igen snyggt utan fettveck ovanför kanten

Har korsett så jag KAN ha klänningen även om jagitne klarar det, men ajg vill såååå gärna slippa korsetten. Svårt att röra sig naturligt och omöjligt att sitta med den på

• mariekba

anja 19 juli 2008 Tack för det!!

jag tror att du kommer lyckas. man måste bara ha rätt inställning!

jag känner mig motiverad nu och skall ta vara på det!

• Claristar

Hejsan
    Jag ska börja med cb efter sommaren har jag tänkt. Ä inte så insatt i det och har därför lite frågor som jag hoppas att någon kan och vill svara på.

jag undrar hur länge man får hålla på med ren kur i sträck?

Jag förstår att det är individuellt hur mycket man går ner. Men hur mycket går man ner i genomsnitt på en månad?

Vilka smaker är godast?

Hur blir vikt minskningen när man kör kombinerad kur?

Är det bra att träna en massa samtidigt om man äter ren kur eller blir viktnedgången sämre då?

Är det bättre att man tränar mer när man äter kombinerat?

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10