• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • LOOM

Anja: Kan inte säga det bättre än Pumpkin! Du fixar att gå på fest utan att äta! Visst är det lite tufft men samtidigt får du tänka på hur roligt det blir på din bröllopsdag när dragkedjan går finfint att dara upp i klänningen

Det är så lätt att lura sig själv (been there ) och säga "jamen bara några salladsblad och lite kyckling"... Man ångrar sig oftast efteråt och då var det inte värt det!

Och som Pumpkin säger, det är ju själva festen som är rolig inte maten!

Lycka till!!

• LOOM

Hej LoveLife! Hur känns det den 8e dagen? Är det jobbigt? Har det hänt något på vågen?

• LoveLife

Hej på er! Vad glad jag blev nu när det kom lite röster här inne i tråden =)..
    Jo det känns väldigt bra faktisk, har minskat 3,9kg och tycker att det även känns på mina kläder som sitter lite lösare *woho*..

Jag har inte så mycket att gå ner (10kg) så detta borde gå galant!
    Hur är det med er idag?Gått ner ytterliga?? :)

• LOOM

Vad duktig du är! Visst känns det toppen när det märks på kläderna?!

Jag är inne på dag 34, känns lite tungt idag...är väldigt hungrig! Magen kurrar lite väl mycket idag... Annars tycker jag det har gått riktigt bra Jag ska hålla på i totalt 12 v så nu har jag lite drygt 7 veckor kvar. Har hittills gått ner 9,4 kg.

När är bröllopet?

• LoveLife

34 dagar!! Du é grym!

Min mage kurrar me, eller den rättare sagt bubblar! Tycker det har varit lite jobbigt att känna sig så tom i tarmarna (tycker lite synd om dem på ngt sätt), men anars är det ok =)
    Jasså du har 7 veckor kvar? Det tar du på nolltid! Går du på läkarkontroll under tiden?

Nä haha jag har inte några planer på att gifta mig just nu men tycker att forumet har så mycket bra ändå! Vem vet en dag kanske jag sitter här och "tjötar klänning" =)

Själv då? Skall du gifta dig snart?

• Malin84

Instämmer med pimpkin och loom..

Det finns alltid någon som fyller år, någon som ska ha fest, någon som bjuder hem dig, någon på jobbet som har med sig godsaker.

Sen är det nyår, påsk, midsommar, sommar med grillning.
    Det finns inga veckor utan att det är nåt som inkludrerar mat!

Jag märkte det när jag försökte hitta någon vecka som man skulle kunna gå på ren kur men det var något i vägen varje gång. Annars var det vi som skulle iväg och då finns det bara utemat (om du inte vill sitta i bilen och skaka).
    Gå på festen men håll dig till isvatten!

• LOOM

LoveLife: Tack! Ja jag går på läkarkontroller annars hade jag nog inte fixat så länge om jag inte fick professionellt stöd... Jag kunde inte tacka nej till en sådan chans, det är nu eller aldrig

Jag gifter mig 30 augusti så det är så klart ett litet mål att klara det tills dess. Tacksam att chansen att göra detta kom så lägligt innan bröllopet. Man vill ju vara fin på sin stora dag

Nu har jag tagit en bananshake till lunch och druckit en halvliter mineralvatten, äntligen slutade magen att kurra!

• Anja 19 juli 2008

hallå

ojoj skulle ha sett era inlägg innan idag...

Åkte ner t stan för att gå på ansiktsbehandling och fixa födelsedagspresenter till sambons systerdotter och vår egen plutt som fyller tre på tisdag...

Blev så jä..la lång tid på stan, mkt längre än planerat och jag hade inte hunnit dricka nåt pulver så det blev en nutrilettbar. Jag var helt yr o illamående så jag kände att det var att välja mellan pest eller kolera.

Så jaja...

Men tänker som så att nutrilettbar, det är ju inte heller något onyttigt utan innehåller vad man behöver. Tog en sån där LOW GI för att det skulle kännas bättre...

Är nog ingen fara, känner mig inte mindre duktig för det...

HÅller med om att det ALLTID är nåt!!

Midsommar ska jag ju äta, bestämt sen länge... är typ det bästa på året för mig. ÄLSKAR midsommarmaten. Ska dock äta måttligt och inga sötsaker utan bara mat och dricka enbart vatten...

Lär ju gå ner ändå lixom...

Nästa vecka fyller sonen år, då ska man stå o baka tårtor och ha gäster osv, suck... så nä, det finns aldrig nåt perfekt tillfälle...

Ska verkligen försöka köra pulver imorgon på festen men om jag verkligen inte står ut så tänker jag inte slå mig själv för det heller...

Är ju på det sättet jag så ofta trillar dig, genom att vara FÖR hård mot mig själv och så fort jag faller dit så tycker jag att jag är VÄRDELÖS och så straffar jag mig själv genom att GE UPP.
    Så korkat!

Nu tänker jag inte ge upp eller känna mig värdelös om jag inte fixar det när det är nåt speciellt, jag tänker tänka, att i det stora hela äter jag ändå så jä..la mkt nyttigare och så mkt mindre intag av kalorier så att jag ändå borde gå ner och så ska jag bara kämpa vidare OM jag misslyckas. Obs inte NÄR utan OM

Dragkedjan SKA gå igen!

Tack för all er peppning... ni är grymma...

och LOOM, 34 dagar... SHIT säger jag bara! Fy f..n så starkt!

• Anja 19 juli 2008

Loom

önskar jag oxå fick professionell hjälp... tror att det är exakt vad jag skulle behöva... då har man lixom någon form utav övre kontroll, dvs man VILL verkligen inte göra NÅGON ANNAN besviken. Varför känns det värre att göra nån annan besviken än att göra sig SJÄLV besviken!???

skumt...

Måste man vara väldigt överviktig öfr att få läkarhjälpen? Hur mkt bmi måste man ha, vet du det? Eller hur får man denna chans?

• Pumpkin
    Anja: Jag kan vara ditt stöd - passa dig för att göra MIG besviken!
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10