• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 11:51:20 följande:

Mmm jag har bred bröstkorg (revbenen lixom) tyvärr, för det är precis där min klänning inte går ihop så jag är lite överdimensionerad där. Har breda axlar oxå för att vara tjej (såååå fult)
    Nä d e inte fult. Jag r en jävla flaskhals. Tycker det e snyggt med breda axlar... Så länge man inte är maskulin i sig själv...
  • Anettan73

Fy vad jag svär idag.

SORRY!!!

• Anja 19 juli 2008

hehe det är ok... man blir ju lite aggressiv av att vara hungrig

Jag är SVINHUNGRIG nu, men jag kom på att jag ju måste ta min andra halva påse nu, jag äter ju halva påsar så det blir sex mål om dagen och jag är lite sen med min andra halva känner jag. Ska ju hinna med fyra påshalvor till sen

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 11:55:11 följande:

hehe det är ok... man blir ju lite aggressiv av att vara hungrig Jag är SVINHUNGRIG nu, men jag kom på att jag ju måste ta min andra halva påse nu, jag äter ju halva påsar så det blir sex mål om dagen och jag är lite sen med min andra halva känner jag. Ska ju hinna med fyra påshalvor till sen
    Jag hade inte haft några problem med det...

Nu j*vlar åskar det o dundrar det i Eslöv... Samtidigt skiner solen...

Nä fan kaffe...

Hur mycket mjölk kan man ha i... Får man dricka om dagen?? Utan att trilla snett..??
  • LOOM

Jag är också hungrig nu, det är strax lunch för mig. Jag äter 3 hela påsar åt gången, känns enklast för mig att ta frukost, lunch, middag.

Ni som hållt på lite längre, känner ni att hungern försvinner? Jag tycker nog allt att jag är hungrig för det mesta, eller har ett sug i magen i alla fall, fast den känslan har jag börjat vänja mig vid efter snart 5 veckor...

Hur mycket går ni ner i snitt per dag? Jag har räknat ut att jag bara gått ner 0,27 kg i snit per dag...trodde nog det skulle bli lite mer faktiskt...

• Anja 19 juli 2008

Alltså egentligen ska man ju ej ha mjölk i när man går på ren kur, ej heller sackett men jag har både och för om jag INTE dricker ens mitt kaffe så som jag vill ha det, då trillar jag dit.

man kan ju äta upp till 100 kolisar om dagen utan någon fara för ketosen så en liten skvätt mjölk per kaffemugg är ingen fara egentligen, men suget efter sötsaker o sånt kan ju påverkas så det handlar väl om hur stark man är.

Själva processen blir kanske jobbigare för en själv, men jag föredrar att få njuta av mitt kaffe och så får jag väl kämpa dubbelt så hårt m karaktären

• Anja 19 juli 2008

0,27 kg om dagen är nog helt ok.

Det blir på en vecka: 1,9 kg.

Visst man vill gärna gå ner över 2 kg i veckan. Min första undran är. Dricker du tillräckligt med vatten. För om du inte får i dig dina 3-4 liter om dagen så går du heller inte ner som du ska. Drick drick drick

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 12:01:01 följande:

Alltså egentligen ska man ju ej ha mjölk i när man går på ren kur, ej heller sackett men jag har både och för om jag INTE dricker ens mitt kaffe så som jag vill ha det, då trillar jag dit.man kan ju äta upp till 100 kolisar om dagen utan någon fara för ketosen så en liten skvätt mjölk per kaffemugg är ingen fara egentligen, men suget efter sötsaker o sånt kan ju påverkas så det handlar väl om hur stark man är. Själva processen blir kanske jobbigare för en själv, men jag föredrar att få njuta av mitt kaffe och så får jag väl kämpa dubbelt så hårt m karaktären
    Nä d e lugnt för min del. Bara jag får mitt kaffe så e jag lugn... Sen behöver man ju ine ta den värsta latten iheller... Men det hade vatt gott!!!
  • LOOM

Jag går ju under läkarkontroll och kör den här 12 veckors kuren och på den mottagningen säger de att det är helt ok att ha lättmjölk i kaffet. De säger också att det är helt ok att ta ytterligare en påse per dag, alltså 4 per dag, om man känner att det behövs för man ligger ändå på såpass lågt kaloriintag fortfarande. Däremot rekommenderade de inte att man äter lite protein och grönsaker, detta för att de har märkt att det ökar suget för mat hos sina patienter och att det då kan vara lättare att trilla dit. Lightdrycker på max 4 kcal är helt ok att dricka enl dem.

• LOOM

Jo jag dricker vatten, mellan 2,5-3,5 liter som min läkare rekommenderar. Det behövs inte drickas mer säger dem... Jag kan ju testa att öka med en halvliter om dagen för att se

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10