• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

Duchess för att inte bryta ketosen så får du inte överstiga 100 g kolhydrater per dag. Då bryts den. Tyvärr... Så det är ytterst lite man kan äta jämte cb om man vill vara i ketos. Har kollat upp det ganska noggrant.

Önskar man kunde äta obehindrat av allt möjligt...

Man kan ju äta proteiner, dvs kött, fisk, räkor, skaldjur etc men sötningsmedel sabbar oxå till viss del så bara ytterst lite sådant. (jag kör dock sakett i kaffet annars står jag inte ut).

sen är det ju så att man går ner ändå, för vem sjutton äter så lite i normala fall!? Så jag tror inte man ska vara så hård mot sig själv

• Anja 19 juli 2008

Nej vänta... 100 g är ju ganska mycket. undrar om det var 100 mg??? Hmmm... nu blev jag osäker... ah måste kolla upp det där igen

• Duchess

Jag har varit medlem i GI-viktkoll på nätet i två omgångar. Jag har levt på mellan 20-40 g kolhydrater om dagen i flera veckor i sträck - det borde gå även nu

Kollade nyss hur många kolydrater det är i en påse Cambridgekäk, och det var runt 17 gram. Jag får alltså i mig 34 g kolhydrater av två påsar. Maten jag ätit (kyckling och broccoli) innehåller inga eller väldigt få kolhydrater. Jag ligger alltså på ca 40 kolisar per dag.

Nu behöver jag bara jobba på att dricka ordentligt och promenera mer. Det sistnämnda känns inte alls lockande ikväll. Det är mycket trevligare att sitta i soffan med datorn i knät och två katter runt fötterna....

• Anja 19 juli 2008

Mmmm dricka ordentligt är verkligen ett problem för mig! Jag blir så jä..la förstoppad när jag går på cb. Tycker inte man gör annat än dricker

• Duchess

Hur går det för er?

Imorse visade vågen bara ett hekto minus. Lite trist, men jag har å andra sidan gått ner 4,5 kg sedan förra måndagen, så jag kan inte klaga. Jag vet att det kommer dagar när vågen knappt rör sig även om man sköter sig snyggt... men det är ju så djuuuuriskt trist när de inträffar.

• Nirre

Hallå! Ny här... Letar efter ett sätt att gå ner ca fyra kg. Vad är detta för något? Har tre envisa gravidkilon som vägrar gå bort och ska gifta mig 19 juli. Mitt problem är att jag kan inte hålla mig, allt eller inget så om jag äter riktig mat äter jag allt. Usch, så dålig självdisiplin! dock har jag magkatarr, kan denna metoden funka ändå? Tacksam för svar...

• EllaM

Jag har aldrig varit så bra i magen som när jag går på ren kur. Visserligen lite förstoppad, men i övrig mår min mage toppen på cb och det gör den aldrig annars!

Nirre skrev 2008-06-13 17:28:57 följande:
    Hallå! Ny här... Letar efter ett sätt att gå ner ca fyra kg. Vad är detta för något? Har tre envisa gravidkilon som vägrar gå bort och ska gifta mig 19 juli. Mitt problem är att jag kan inte hålla mig, allt eller inget så om jag äter riktig mat äter jag allt. Usch, så dålig självdisiplin! dock har jag magkatarr, kan denna metoden funka ändå? Tacksam för svar...
  • Nirre

Ellam: hur är det med hungern då? går du mycket hungrig? Eller mättar det?

• EllaM

Det beror lite på. första gången jag körde ren kur var jag aldrig hungrig. andra gången stod jag knappt ut för att jag var så hungrig och tredje gången gick det ganska bra. Jag blandar ut shakerna med mycket vatten (så att de blir totalt 4 dl dryck) och det mättar. Och ser man till att dricka minst tre l vatten om dagen minskar det också hungern! Det är jag urdålig på, att dricka ordentligt. Men jag måste säga att cb mättar förvånansvärt bra ändå. Jag har gått på andra dieter och då varit så hungrig att jag nästan svimmat.

Just nu har jag tufft med cb eftersom jag tappar tålamodet så lätt och inte har lika mycket motivation. Jag har inte så många kilon kvar och har gått ner 9 kilo. De sista är sååå svåra. Men jag rekommenderar cb starkt!! Bästa jag provat någon gång. Och väldigt säker, eftersom man får i sig alla näringsämnen och inte bryter ner kroppen.

• Nirre

Ja, man kanske ska prova. Har ju som sagt tre envisa kilon... då kanske man bara behöver köra ren kur en vecka eller två? Lite tajt om tid innan bröllopet också...

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10