• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • LOOM

Anja: Klart du kommer fixa de fyra veckorna innan bröllopet! Hur mycket har du tänkt att gå ner?
    Kan förstå att det är svårare när man har barn och behöver laga mat till dem...
    Själv har jag väldigt snäll sambo som anpassar maten så jag inte ska behöva lida för mycket i onödan Han fick sig dock en rejäl dänga när han ställde sig och stekte bacon dag nr 4!

• ROM2008

Kan peppa er lite med att en kille som jag träffade i dag fixade 10 kg på två veckors CB . Det kankse kan vara en morot?? Själv har jag inte fått klart för mig hur mycket minus det blev.. Men magsäcken krympte dock rejält och allt ser lite tajtare ut!
    Kämpa på nu!!

• spanska flugan

Hm skriver skamset in mig här...

startvikt:105 kg
    delmål 1: under 3-siffrigt

Ska köra på så gott det går och kommer äta kolhydratfattigt då jag "måste" pga sociala skäl. men det kan knappast vara värre än det jag slängt i mig som orsakat det ovanstående tresiffriga talet....

Kul att läsa om er andra även om jag inte kan läsa hela tråden!

är det någon som nyligen startat eller är i min "dunderklumps-klass"?

• Anja 19 juli 2008

Spanska flugan

var inte skamsen! Är ju superbra att du vill göra nåt åt vikten och har bestämt dig att sätta igång...

kan nästan lova dig att om du kör den rena kuren så kommer du vara under 3-siffrigt på en dryg vecka

• jaaaa

spanska flugan skrev 2008-06-05 09:36:38 följande:

Hm skriver skamset in mig här...startvikt:105 kg delmål 1: under 3-siffrigtSka köra på så gott det går och kommer äta kolhydratfattigt då jag "måste" pga sociala skäl. men det kan knappast vara värre än det jag slängt i mig som orsakat det ovanstående tresiffriga talet....Kul att läsa om er andra även om jag inte kan läsa hela tråden!är det någon som nyligen startat eller är i min "dunderklumps-klass"?
    Hej Spanska flugan,

jag väger tvåsiffrigt men alldeles för mycket för min kropp. Däremot har jag precis startat, började i måndags och med ren kur.

Du har INGET att skämmas för, håller med Anja, det är väl jättebra att du ändrar på det som du inte är nöjd med
  • Duchess

Jag har smygstartat tisdag-onsdag med smoothies från Naturdiet (jättegoda, faktiskt) och nyttiga saker till middag - kyckling, fisk och sallader. Igår efter jobbet hämtade jag ut mitt startpaket med Cambridgeprodukter, så idag kör jag igång!

Är det någon mer rutinerad räv som vet om det är OK att blanda in även andra produkter? Är det t ex OK att ta en smoothie från Naturdiet till frukost och äta soppor/shakes från Cambridge till lunch och middag?

• Anja 19 juli 2008

hmmm jag har gjort så duchess men iochmed att jag tror att de har en annan sammansättning (tex kolhydrater som du ej ska få i dig mer än 100g på en dag för att inte komma ur ketosen om jag har rätt för mig) och ett annat antal kalorier så är jag inte säker.

Tror man ska köra ren cb om man verklgien vill vara säker på att vara i ketos

• Ja09

Jag hänger gärna på denna tråden... motivation och tips är aldrig fel.

Spanska Flugan; Min startvikt var inte långt från din (95 kg för mig). Har gått på kombinerad kur 1 vecka och nu står vågen på 91.2 kg.

• MyStyle

Här är en som börjar tappa sugen helt och hållet...
    Så här har den senaste tiden sett ut; stod stilla i fyra dagar (mens), gick ner 0,8 kg, gick UPP 0,2 och sen dess har jag stått stilla *suck*

Jag kommer att äta mat lör-mån för det är planerat sen länge. Trodde ju att ja skulle vara färdig vid det laget. Sen från tis kör jag de sista påsarna jag har kvar, sen får jag se...

Man får ju ingen pepp från omgivningen heller. Träffade en massa släktingar häromdagen som jag inte sett på ett bra tag. Jag sa till min moster så fin hon blivit (hon har gått ner ca 20 kg) hon sa till syrran så fin hon blivit (gått ner 16kg). Men INGEN sa nåt till mig (gått ner 15kg sen start). Jag blev riktigt ledsen. Min sambo försökte trösta mig med att säga att han ser det iaf.
    Jag försökte säga till min kusin (som ska vara min tärna) att klänningen jag köpte för 1½ månad sen, blivit lite stor (tubklänning, kasade ner). Men då bara hon visa mig miniglipan på hennes klänning (uppe vid armhålan dessutom) och berättade att hon fått dra åt axelbanden!!!
    Jag pratade med en kompis i telefon, hon sa: Då väger du samma sak som jag nu. Jag sa: Nja, inte riktigt nåt kilo fattas.
    Hon sa: Jaja, men jag är ju längre än dig. Tack och lov!

Min svärmor sa till min syrra att hon blivit fin, men inte ett ljud till mig.

Ursäkta för mitt långa, tråkiga inlägg. Var bara tvungen att skriva av mig...

• Anja 19 juli 2008

MyStyle

säger bara BLÄ. Tur du har en stöttande sambo iallafall...

Vet ju att det egentligen bara är vad man själv tycker som räknas men man BEHÖVER faktiskt även höra pepp och komplimanger/beröm från andra.

Jag tycker för f..n att du är SKITDUKTIG. Så tråkigt av dina vänner/släktingar att inte säga nåt till dig.

Hur är du själv, bra/dålig på att ge komplimanger?? Förlåt att jag frågar men jag är sån att jag har jättesvårt att ge komplimanger till de vänner som själva sällan ger komplimanger medan det är lekande lätt och inbjudande att berämma och komplimentera de som själva är generösa med sådant.

Har en väninna som jag knappt KAN berömma för hon ger verklgien ingenting sånt själv. Egentligen borde man säkert göra tvärtom. För hon fiskar nåt enormt efter beröm själv men ger INGENTING till andra. Trist.

Menar inte att du är sån Gled bara in på annat nu

Tycker det är skittrist att du inte får lika mkt beröm. 15 kilo är ju JÄTTEMYCKET. Önskar att jag var lika duktig som du!!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10