• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • EllaM

I förrgår åt jag hamburgare och pommes, liksom ett "last meal" innan rena kuren. Igår tog jag hand om disken och var sååå nära att stoppa i mig en kall, förtorkad liten pommes som låg kvar på en tallrik. Hur desperat är inte det? Stålsatte mig dock och stoppade den inte i munnen.... Det är som om allt som är förbjudet bli så mycket mer lockande att äta. Konstigt, så var det aldrig förra gången jag körde rent. Då drömde jag om tomater och sådant. Nu har jag värsta cravingen efter transfetter! Men SKA stålsätta mig i veckorna! Det är bara det att det går å långsamt nu på slutet, när man är nära målet....

Kämpa på!!

• MyStyle

Fattar inte varför det är så jäkla svårt. Vet precis vad du menar EllaM...
    Jag har såna problem denna gången. Det är så nära, men ändå klarar jag det inte. Ska snart ut och gå hoppas det får mig på bättre tankar.
    Nu har jag 5-6kg kvar. (Ska ner mer sen, men det får bli efter bröllopet ska ju lära mig hålla vikten oxå) Ändå ska det vara så svårt.
    Och på tal om det, så lätt som jag har för att gå upp i vikt nu, har jag aldrig haft förr!!!

Sorry, för det nedstämda inlägget. Ska försöka skriva gladare imorron

• hemse

Jag har också svårare denna gång, det har varit hur många gånger som helst som jag varit nära att stoppa något i munnen.

• ROM2008

Hej! Kikar in här eftersom jag precis påbörjat min första rena kur och nu behöver lite pepp.. Är det ok om man joinar?? Mitt bröllop är om två-tre veckor *hjälp*. Å klänningen är väl tajt.. He, he!
    Nåväl, nu ska vi se vad CK kan göra.. Tänkte köra en vecka till att börja med.. Är nu på dag tre och i dag efter orgondrinken blev jag sjukt illamående?! Någon som upplevt detta, går det i så fall över?? Jag känner igen mig i det här med att det lätt slinker in något av misstag men har hittills klarat mig sånär som på en slurk på sonens välling samt mat (för att kolla tempen). Ha det gott så hörs vi (om jag får hänga här med r tills klänningen sitter finemang vill säga...)!

• Anja 19 juli 2008

ROM2008

Härligt... Duktig du är...

Fixar du att köra ren kur helt o hållet (glöm för sjutton INTE att dricka dricka dricka minst tre liter om dagen, annars kan man må riktigt dåligt och bli ruskigt förstoppad + att man inte går ner i vikt lika effektivt) så kommer du ju att gå ner minst 6 kg på de här 3 veckorna om du kör ren kur hela tiden.

man kan ju gå ner upp t 4 kg i veckan. Så allt mellan 6 - 12 kg kan du gå ner om du håller ut.

Välkommen t tråden.

jag är en av dem m SÄMST karaktär här

Slinker dit HELA tiden... gick ner 5 kg på två veckor, sedan sonens födelsedag då jag ÅT OCH ÅT OCH ÅT, korkat för sen kunde jag inte återgå t kuren. HItatde på alla möjliga ursäkter att slippa.

Sen var det tjejmiddag osv osv osv...

Nu ska jag snart köra igång m ren kur igen men jag kör kombinerad just nu.

Måste gå ner de där fem kilona igen för jag har ju självklart gått upp nästan allihop (3,5). Så jag har en del att ta igen.

• ROM2008

Tack för välkomnanden och tips . Kommer nog inte köra alla tre veckorna utan börjar med en och ser hur klänningen sitter på fredag å så får det bli en till efter det, sedan får klänningen sitta som den vill för då flyger vi till Italien och där vill jag äta ALLT .

Anja *sparkar i baken* Klart du fixar att köra igång nu igen!! Tänk vad snygg du kommer bli

• EllaM

Ren kur och ren kur.... Fuskade igår (på andra dagen!) med tre ostskivor och några kräftstjärtar. Fast det känns inte så farligt, rimligtvis går jag ju ner i vikt ändå eftersom jag äter mindre än jag gör av med. Och jag känner ingen riktig panik än heller. Senast i början av augusti vill jag ha nått min drömvikt, eftersom bröllopet är i september. Och det måste ju finnas tid att sy in klänningen (för det hoppas jag behöva göra, den sitter perfekt nu, så det borde behövas om jag tappar fem kilo..!) och köpa underkläder. Vågar inte riktigt göra det än ifall jag tappar där också. Vill ju inte gå omkring med en bh som brösten bara skalpar i!

Eftersom det är så soligt och varmt idag så känner jag mig faktiskt ännu mer motiverad. Nu kan man ju inte gömma sig i en massa kläder längre. Den bilden funkar för mig som motivation, att snart ska man behöva visa sig i bikini på stranden. Och att gå hemma i ett par shorts och ett litet linne hjälper också, varje gång jag går förbi spegeln.

Kämpa på tjejer!! Ge inte upp!

• MyStyle

Hej alla, fjärde dagen idag. Igår tog jag två tuggor pizza, fick superångest *tihi vad löjlig man e* gick i 45 min. Så imorse hade jag ändå tappat lite.

Idag känns mycket bättre än gårdagen Nog mycket för att dagen har varit bra, började dagen med att få nästa praktikperiod fixad och klar (Gambro). Iaf har ej hunnit motionera ska försöka hinna ikväll. Ska städa lite nu sen ska jag till dotterns dagis för de har sommarfest. Ska då försöka motstå all grillning och alla kakor de säljer, fick lite dåligt samvete eftersom jag bara kommer köpa kaffe av dem så mormor fick följa med och köpa min ranson
    Nästa vecka ska jag in med klänningen, hoppas hoppas hoppas den behövs sys in

EllaM- De va inte så farligt, det är en ny dag idag.

• niklasbivandefru

halloj på er :)
    Jag kämpar på med CB o de gå fortfarande bra med jag har börjat äta lite sallad + CB till lunch eftersom att jag tränar varje kväll och så känner jag att jag måste börja vänja mig att äta lite annars kommer ja att rasa upp i vikt istället efter den 5/7.
    Har beställt st 38 i mina nya arbetskläder så de e bara för mig att hålla den vikten...

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10