• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • hemse

Anja!

Det är verkligen svårt att hålla sig, har tagit någon tugga under dessa veckor, svårt när man ska laga mat till familjen, men det går, man måste bara få in det i hjärnan, ibland så sammarbetar ju inte kroppen.

Ja, man måste peppa varandra, har en blivande man som stöttar mig jätte mycket. Det är jätte svårt, det får man inte sticka under stolen med, men det är bara att kämpa på. Håller på dig!!!!!!!!

• hemse

kom på en sak till, har ett recept på en god smoothie som jag alltid åt som frukost innan jag började på ren kur.

1 banan
    1 dl naturell youghurt 0,5%
    1 dl bär
    1 msk olja ( omega 3+6+9 UDO´S CHOICE heter den)
    1 äggula
    1 msk kokosfett

Mixa

oljan o kokosfettet köper jag på hälsokosten, det ska inte vara det kokosfettet som finns i vanliga affärer

Kör den till frukost varje morgon + 2 påsar cambridge lunch o middag, jag började så innan jag gick över till ren kur

• MyStyle

Anja- Jag ska vara helt ärlig med dig
    Gick ner 7kg på 3 veckor i januari. Hade uppehåll i ca två månader. Gick under den tiden ner ca 2kg. Sen har jag hållt på fram och tillbaka ren kur/äta/ren kur/äta så viktminskningen har varit lite sisådär. Har mest berott på att vi har varit fullbokade på helgerna osv... *suck*
    Iaf i lördags när jag åt (igen) så hade jag totalt gått ner ca 14kg sen i januari. Siktar på 19-20kg innan bröllopet.

Mitt problem är att jag tror att min kropp är lite "förvirrad" nu för så fort jag äter något så går jag upp. Men jag tänkte att när jag gått denna 1½ som jag har kvar så ska jag bruka allvar även efteråt. Nu ser man ett slut på det liksom(även om jag egentligen har några kilo till).

Gick ner 16 kg efter graviditeten för några år sen, gick upp ca 6-8 kg igen och har lovat mig själv att det ska aldrig få hända igen.
    Hur har det gått för dig då?

• MyStyle
    hemse skrev 2008-05-26 16:32:40 följande:
    kom på en sak till, har ett recept på en god smoothie som jag alltid åt som frukost innan jag började på ren kur.1 banan1 dl naturell youghurt 0,5%1 dl bär1 msk olja ( omega 3+6+9 UDO´S CHOICE heter den)1 äggula1 msk kokosfettMixaoljan o kokosfettet köper jag på hälsokosten, det ska inte vara det kokosfettet som finns i vanliga affärerKör den till frukost varje morgon + 2 påsar cambridge lunch o middag, jag började så innan jag gick över till ren kur
    Den ska jag testa sen, är så dålig på att äta frukost annars nämligen
    Frukost funkar bara när jag går cambridge...
  • Anja 19 juli 2008

My Style och hemse

ni har verkligen gett mig nytt hopp

Hemse jag har hört att kokosfett ska vara det värsta man kan äta, för det är helt mättat och går ej att förbränna, men det är kanske bara det kokosfett man köper i vanliga affärer?

Ska testa den där drycken någon dag men mitt problem är ju att jag blir galen av att INTE få tugga, så jag skulle nog lika gärna kunna dricka en vanlig cb-dryck då.

My Style

Så himla duktig du har varit, även om du fallit hit lite då och då. du har ju ändå haft kraften och orken och karaktären att fortsätta kämpa!

Grattis till er båda

• hemse

Jag var på en föreläsning om fetter för ca 6 månader sedan, någon från skåne föreläste. Han sa att det var skillnad på kokosfettet man köper i affären och den i hälsokosten, den i hälsokosten är naturligtvis dyrare.
    Ett tag så hade jag inte kokosfettet i smoothin och det gick bra det med.

ja, man kan bli galen av att inte få tugga, håller med.

men nu kämpar vi alla........ Vi kommer att klara det

• EllaM

Dags igen på ren kur. 5 kilo kvar. Ska köra rent i veckorna och äta en eller två dagar på helgerna (mest eftersom vi är bortresta då och då vill man inte kura). Inte alls lika motiverad denna gång, men är ju inte lika tjock heller. Vill verkligen nå mitt mål på två månader, så varför drömmer jag om chips?

• MyStyle

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-26 22:53:51 följande:

My Style och hemse
    Grattis till er båda
    Tack så mycket

Idag har varit ruskigt nära att jag åkt dit, har varit på jäkligt dåligt humör idag med. Hoppas det känns bättre imorron...
  • NEoMA

wow! har endast provat nutrilett innan men konsistensen fick mig att må illa. sitter just nu med min första cambridge milkshake (jordgubb) och är mäkta imponerad, den är ju kalas god!!! :) Det blir att dra igång en runda med cambridge, nu när jag vet att den smakar gott....

ni som inte kör ren kur, hur varierar ni mat och påsar dvs vilka måltider byter ni ut?

• hemse

När jag inte körde ren kur så åt jag med familjen på kvällen, tyckte det kändes bäst. Lite samhörighet med familjen.

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10