• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anettan73
    LOOM skrev 2008-06-16 12:05:48 följande:
    Jag går ju under läkarkontroll och kör den här 12 veckors kuren och på den mottagningen säger de att det är helt ok att ha lättmjölk i kaffet. De säger också att det är helt ok att ta ytterligare en påse per dag, alltså 4 per dag, om man känner att det behövs för man ligger ändå på såpass lågt kaloriintag fortfarande. Däremot rekommenderade de inte att man äter lite protein och grönsaker, detta för att de har märkt att det ökar suget för mat hos sina patienter och att det då kan vara lättare att trilla dit. Lightdrycker på max 4 kcal är helt ok att dricka enl dem.
    Ok så lite mjölk e ok då...

Skönt att höra...
  • Anja 19 juli 2008

LOOM

shit vad bra att du är här, för det du får höra från dina läkare måste ju vara det som gäller...

Perfekt! Ska fråga dig så fort jag undrar nåt, hihi...

Så man kan alltså ha sackett i kaffet? Är ju inga kalorier alls. Och tex dricka pepsi max, är ju heller inga kalorier alls!

YES

• Anja 19 juli 2008

Det är endast ok m lättmjölk eller? För jag har bara mellanmjölk och jag fixar inte kaffe m lättmjölk! Om man tar mellanmjölk men tar pyttelite, bara en matsked typ, det måste väl vara ok!

• Anja 19 juli 2008

dricker två muggar kaffe om dagen så det hade bara blivit två matskedar. Det måste väl vara ok!?

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 12:11:15 följande:

dricker två muggar kaffe om dagen så det hade bara blivit två matskedar. Det måste väl vara ok!?
    Ja d måste det va!!! Lättmjölk??? Diskvatten
  • Anja 19 juli 2008

Usch ja, det är tyvärr så, även om man tar dubbelt så mkt lättmjölk som mellanmjölk så smakar det skit

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 12:14:04 följande:

Usch ja, det är tyvärr så, även om man tar dubbelt så mkt lättmjölk som mellanmjölk så smakar det skit
    Mmm, gillar det inte alls...
  • LOOM

Jo då jag tror allt det är ok med lite mellanmjölk, du överstiger ju inte kaloriintaget med 2 msk kan jag tänka mig... Själv älskar jag lättmjölk och särskilt i kaffet så det är ju tur på mig

Det där med sacket är jag osäker på, får nog fråga på mottagningen...
    Jag ska träffa sköterskan på mottagningen på torsdag, några fler frågor jag ska ta med mig??

• Anja 19 juli 2008

Hoppas att sackett är ok, är ju samma sötning som i lightläsk så det ska vara noll kalorier

• Duchess

Broccoli är nästan inga kolhydrater alls. Däremot ska man akta sig för frukt, samt tomater. De innehåller lönnmycket kolisar...

Jag kör på som vanlig. Förr eller senare måste väl kroppen ge med sig.

LOOM skrev 2008-06-16 11:44:52 följande:
    Tack Duchess! Jag tänkte på det med broccoli, är det inte mycket kolhydrater i det? Kanske därför du står still? Har för mig att man ska hålla sig endast till grönsallad och ev lite gurka.
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10