• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

Haha men pumpkin

jag TRÄFFAR ju inte dig för att du ska väga mig och sånt, fniss...

haha

tänker bara att om en LÄKARE hade förväntningar på mig lixom, eller om jag KÄNDE att en läkare kontrollerade mig så skulle jag verkligen inte våga annat än att köra kuren ordentligt. Skulle vara så roligt då, att få gå dit och visa upp sina framsteg!

Inte som viktväktarna... det är ju inte samma sak, man går dit av fri vilja... en läkarkontroll är nåt annat

• Pumpkin
    Anja: Jag försökte ju i alla fall Fast jag tror man har ganska bra press på sig när man går på VV också.

Säg åt Daniel att vara din övervakare!
  • Anja 19 juli 2008

Daniel funkar INTE i rollen som övervakare... han blir bara föraktfull och fäller kommentarer när man inte klarar av nåt. Och då funkar jag INTE så att jag tänker "jag ska bevisa för dig" utan nä, då ger jag upp istället och blir ännu mer besviken på mig själv och ledsen.

Daniel har väldigt svårt för det här att peppa och stötta så nä... vill ha en PEPPANDE och stärkande övervakare, en som säger, äh, så du föll en gång, åt EN kaka, vad är det i det stora hela, upp igen och kör vidare, du är ju superduktig, detta fixar du, KOM IGEN... Jag tror på dig.

(läser du nu älskling) puss

• LOOM

Anja: Det behövs en remiss till mottagningen, i alla fall på Sahlgrenska. Det kan din husläkare/vårdcentral säkert hjälpa dig med. Kanske har de dietister på vårdcentralen som kan stötta dig?

Visst är det mycket lättare att vara lite "styrd" från annat håll, det handlar säkert i slutändan om uppskattning från någon annan, någon som säger att man är duktig osv...
    Jag har ju ett mål att nå till varje gång jag träffar sköterskan eller dietisten. Tills imorgon har jag målet att nå -10 kg sedan start men som det ser ut idag kommer jag inte att nå dit tyvärr...har 0,6 kg kvar och sannolikheten att det tappas till imorgon är inte jättestor... Men det ger en bra pepp till att träna lite extra denna veckan och att dricka vatten duktigt osv

• Anja 19 juli 2008

Men du LOOM, att vara 0,6 kg ifrån målet!!! Det är INTE dåligt! Det är ju skitbra!!! Det kommer dom oxå att tycka. Målsiffran är väl bara en fingervisning.

och du kan visst tappa 0,6 kg på en dag, om du har tur... du kanske behöver bajsa preciiis innan vägning tex, hihi, då är du i mål lixom

• Anja 19 juli 2008

Jag vägde mig imorse, andra dagen, haha...

Började på 84,1 och vägde imorse 82,8, så det är på rätt väg (yes vätska jag vet, men ÄNDÅ )

• LOOM

Anja: Visst är jag nöjd ändå Det är bara jag själv som satt det som mål, de har sagt att man kommer i snitt gå ner 1-2 kg i veckan under dessa 12 veckor och då har jag ju ändå legat väldigt högt så det känns bra, riktigt bra!

Skit samma om det bara är vätska, det är ju en grym motivation!

• Duchess

Jag tappade också mycket den första veckan (då jag gick på ren kur). Även om vi alla vet att mycket av det är vätska så är det ändå en mental kick som åtminstone jag behöver för att vara motiverad att fortsätta.

Här står vågen rätt stilla, och det har den gjort i några dagar. Jag försöker hålla ut ändå. Maken tror att det är mina många och långa promenader som gör att jag omvandlar fett till muskler, och då tappar jag ju inte lika mycket vikt. Jag får väl hoppas att han har rätt

• Anja 19 juli 2008

Duchess

jag håller med din make

• LoveLife

Hejjj på er!!!

Hoppas allt är bra med er idag, jag är på min 9e dag och har gått ner 4,6kg!!
    För 1,5 år sedan gjorde jag cb'renkur' och tränade i snitt 4/veckan, då gick jag absolut inte ner lika fort som jag går ner nu..jag tror att min kropp inte vill ge ifrån sig mer pga det redan låga intaget..
    Har även gått ner i omfång fortare denna gången!

Jag kan inte säga mer än att jag är så glad!!!

Kämpa på tjejer! Ni är så duktiga!!!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10