• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

God kväll damer

Nu är mitt allt äntligen hemma, om än bara på en liten snabbvisit! Han åker i morgon igen... men kommer hem på kvällen.
    Har varit hos lite vänner ikväll, men det blev tidig hemgång eftersom han ska köra så tidigt i morgon.
    Och tur det... att vi bestämde oss att gå, det dök upp lite folk som jag och A har en ganska hm... "spänd" relation till, så det kändes som om det var dags att avlägsna sig...

Idag har det regnat och åskat här. Världens urladdning, men fortf. varmt o skönt. Jag hoppas på sol i morgon när jag äntligen är ledig!

• Anja 19 juli 2008

hallå hallå

jaha, då är sambon ÄN EN GÅNG supertrött på mig som ALDRIG låter honom bestämma.

jag blir helt frustrerad. På allvar. Jag försöker "bjuda till" och låta honom engagera sig men ärligt talat, vad f..n ska jag ta mig till när alla hans idéer verkligen är såååå underliga och svåra att jag knappt vet hur jag sedan ska lirka mig ur det hela.

Sitter och håller på med utsidan till vigselprogrammen.

Har skrivit vigselprogram i ett vackert typsnitt överst, en fin bild på kyrkan och så Anja & Daniel under bilden och så under våra namn 19 juli 2008.

Visar för sambon och säger, vad tycker du, och han säger, hmmm en bild på kyrkan, är inte det lite tråkigt. Kan vi inte ha en bild på ett vackert kors.

Eeeh, säger jag, är inte det lite "begravning, eller konfirmation" över det?

Jag vill på nåt vis inte tänka på korsfästelsen på vår bröllopsdag.

Och han blir tjurig redan där, vänder sig mot tv.n och säger Mmmm det blir jättefint, gör vad f..n du vill, som vanligt.

och jag känner bara.

SUCK SUCK SUCK

vad jag än gör så blir det fel men ALLA hans idéer är helt vansinnigt FEL.

Ett krucifix på våra vigselprogram. Shit jag får ju gåshud av obehag. Är det bara jag som är konstig eller? Tycker ni att det känns "lämpligt"???

• Englali

Anja: HAHAHA!!! Förlåt... men det känns SÅ typiskt.
    Hm... jag hde inte heller velat ha ett kors på vårat vigselprogram. Tycker en bild på kyrkan låter bättre.
    Vi ska inte ha någon bild alls tror jag utan vårat monogram bara med namn datum och kyrkans namn. Det får räcka!!

Hur går det då, är ni lite osams nu eller?

Åhh shit, första gången jag längtar till måndag, budgivningen är ju stoppad över helgen och jag vill att den ska vara över NU!!

• Anja 19 juli 2008

Suck, han gick å la sig... men han kom visserligen och pussade mig först (han ska upp tidigt o jobba) men det är verkligen sååå typiskt!

alltså jag ska sluta att ens fråga. För varje gång jag gör det, så är det lixom för att VISA att jag verkligen VILL att han ska vara delaktig och så kläcker han ur sig såna här saker som gör att jag bara vill slå mig själv på fingrarna för att jag ens FRÅGADE.

Hur kan han ha så otroligt dåliga idéer ALLTID? Jag menar hur är det möjligt att han aldrig, inte en enda gång kommer med något ANVÄNDBART?????

• Englali

Anja, sorry men nu lämnar jag dig här. Ska äntligen få krypa ner med min darling i sängen efter två sjukt ensamma nätter... haha, vaddå desperat

Sov så gott... kikar in i morgon igen, med största säkerhet!
    Natti natti!

• Anja 19 juli 2008

Åh så spännande det är m budgivningen. Låt nu inget skrämma er.

Detta huset är ERT.

Tänk ej på hur mkt pengar det är... Ni SKA ha huset. Så ÄR det bara Står ju era namn på det !!!

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag lagt in bild i galleriet... Suck

Kan man verkligen låta honom få igenom något sånt här

• Anja 19 juli 2008

AAahhh du har redan lämnat... haha

missade det totalt... jag hade oxå hoppats på lite action ikväll men ojdå... blev sura miner istället

• Englali

Anja: Kikade på bilderna nu... och lät A kolla på dem (utan att informera honom om eran diskussion) hans kommentar va: Aboslut det med kyrkan... det andra passar inte på bröllop, det får mig bara o känna vemod. Typ begravning..."

Så kör på kyrkan, jag tycker också det är den finaste bilden.

NU blir det sänge... tack för kommentarerna om huset, haha... men jag kan inte riktigt tänka så om pengarna tyvärr. Man ska ju överleva också

Natti natti!

• lillan31

Anja:Jag tänker inte på begravning, men jag kanske är härdad av en miljö där människor har en del krucifix hemma...tycker korset i sig var väldigt vackert¨.

De har det inte lätt, männen. Först tjatar vi om att de ska engagera sig mer...sen totaldissar deras idéer...(jag är inte bättre själv )Man får passa sig att neka deras idéer för ofta,för till slut kommer de aldrig vilja komma med idéer överhuvudtaget....men det är inte alltid lätt

Min blivande är ortodox och tycker det är jättevackert med krucifix, så då har jag tagit med det som en liten detalj på våra favors.
    En liten påse med ett guldband, knytet till en rosett, och i ena "tampen" hänger en liten berlock i form av ett silverkors.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.