• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • 20080614

Godmorgon!
    Anja: Jag måste nog hålla med Daniel om att jag tyckte det var snyggare med ett kors än kyrkan, dock håller jag samtidigt med dig om vilka vibbar det ger, tänker också konfirmation eller begravning. Kanske kan vara lättare att få med honom på ditt spår om du först berömmer hand ide lite och sen förklara vad du tycker?

Själv har jag börjat med vårat festprogram i helgen. Fy vad svårt. Först kändes det inte somv i hade några idéer alls, och nu känns det som det blir jättelångt istället! Men tillslut kanske det blir bra hoppas jag. Bara det blir snyggt också

• Pumpkin

Godmorgon!

Anja & Englali: Jaha, det var ju typiskt att ni kom EFTER att jag gått och lagt mig

Englali: Förstår att det kändes mysigt att ha A hemma igen

Anja: Även om det var ett mkt vackert kors du hittat så håller jag med dig och Englali, bild på kyrkan är mkt bättre. Gav mig lite rysningar det där korset.

20080614: Kul att ni börjat med festprogrammen! Vi var och köpte det bruna pappret som ska utgöra pärmar på våra festprogram igår, efter att ha varit in i typ varenda pappersbutik i centrala stan! Höll på att bli helt galen, endera var det för dyrt eller så var det fel brunfärg, så till slut åkte vi till Odenplan och den lilla pappersbutik där Snitte köpt sitt papper och där köpte vi 80st bruna halvhårda A4papper. Puh! Nu ska vi bara lämna allt till toastmaster och -madame så de kan sätta igång

• Bellanote

Tycker med kyrkan blir bättre än korset..

men går det inte att hitta det där tror, hopp och kärlek. korset ankaren och hjärtat så får han lite som han vill men endå inte begravningsvarningen??

För det är ju endå en tro på er som gifta ni ger er in i och kärleken behöver jag ju inte beskriva och hoppet är ju att det kommer att vara hela livet ut med samma kärlek ni har nu..
    Bar en liten idé.

• Pärlplattan

Tro, hopp och kärlek var väl bra idé tycker jag! Gillar inte riktigt kyrkbilden - och bara korset känns inte heller helt hundra tycker jag.

Det där är väl ett ständigt problem annars - engagemanget. Här är det såhär: "Ja, Peter, då kan ju du ansvara för det" "Javisst!! Inga problem" En månad senare "Ja, jag ska kolla det" alternativt "Just det, det har jag glömt" alternativt "Va?! Skulle jag.....????"

Nu har våra inbjudningar gått ut! Ska bli mycket spännande och se vad det blir för resultat..

• Pärlplattan

... och apropå vem som ska fixa: Jag har nu bokat hotell - så vi har någonstans att ta vägen, eftersom vi lånat ut lägenheten... Tror någon att det ens fanns någon reflektion hos herrn???

• Pumpkin
    Pärlplattan: Så typiskt karlar!

Vad gör ni idag då brudar? Själv har jag städat ur min garderob och organiserat om, mycket välbehövligt! Alla höst- och vinterkläder/-skor är utplockat för att bäras upp på vinden och jag har slängt iväg en Ica-kasse med underkläder: trosor jag aldrig kommer använda, BHar som är för små/inte sitter bra och strumpor som är trasiga eller omaka. Så skönt! Nu funderar jag på att vila en liten stund medans Lasse är ute och springer sin tremilsrunda.
  • Englali

Pumpkin: Jag tog en härlig sovmorgon till 10.30... (A är på jobb idag oxå men kommer hem ikväll. Är och har seminarier på ngn mässa, tror jag. )
    Sedan har jag veckohandlat, klippt pappa, tvättar, pysslar och ja... allt som behöver göras efter att man jobbat 6 dagar i sträck och allt blir undanprioriterat här hemma.

Så har jag lite fjärilar i magen också, inför den fortsatta budgivningen i morgon. Tror sällan jag längtat så mkt efter måndag förut...

• Englali

Sådär ja, jag som aldrig kommer iväg till gym eller liknande, har nu beställt mig en pilates/aerobic box och en ny yogamatta. Får bli hemträning innan jobbet helt enkelt!!

• Bellanote

pärlplattan var ska ni tillbringa "bröllopsnatten"?

• Pärlplattan

Bellanote - Blev till slut Stora hotellet, bäst pris och ja - allt sånt där..

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.