• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin
    Englali: Hmm, något år sedan typ? Innan vi flyttade i alla fall, och det är det som ställer till det lite.

Skönt att ni fått reda på vilken präst ni ska ha! Det får ju vi reda på på vigselträffen den 8e.
  • Bellanote

pumpkin lägg en nyckel och en sax i ett fönster så ska du nog hitta det.. hörde det på radion.

• Bellanote

Jo men jag frågade och hon och hennes syster sa ja. sen vart den ena av dem anmäld för misshandel och då pratade vi om att min svägerska ska hjälpa henne men så sa jag det att nej det går ju inte för hon har ju precis köpt hus och då har hon inte tid, ja men vi får se hur vi gör sa vi då. och sen tolkade hon det på något vis som att det är min svägerska som tog över det fast jag sa att det inte gick så hon kollade säkert på tv eller något sådant när vi pratade för det vart helt tokigt, så nu har ingen planerat vår fest i över två mån och hennes tvilling syster skiter i vilket. hon verkar inte fatta alls vad det innebär.

• Pumpkin

Bellanote: Vilken soppa! Jösses, man kan ju bli stressad för mindre

Här sitter jag och tittar på nya matmöbler, håller på att bli galen på vårt lilla matbord och köksstolarna (som inte matchar bordet) som hängt med sen Dackefejden typ...

• Anja 19 juli 2008

bellanote

shit jag tycker verkligen synd om dig. Som att man inte har nog m stressfaktorer.

Finns det ingen annan som kan göra det ärofyllda uppdraget mer rättvisa. Tycker att den där tvillingsystern låter föga värd uppdraget. Tyvärr...

Man vill ju så gärna ha toastisar som fattar vad uppdraget innebär, som tycker det är lika viktigt som man själv tycker och som tar det på allvar lixom.

Pumpkin

shit va trist det är när man blir av med saker som man bryr sig om. Troligtvis har du lagt det på något "säkert" ställe.

Du borde ringa in till skånes mixmegapol (107.0) på torsdag morgon. Då är madame Bascha där (spådam). Hon brukar få såna samtal och hon har alltid rätt

• Anja 19 juli 2008

Vad blir det för nya matmöbler då?

nyfiken.

Vi har ju relativt nya möbler så jagkan inte klaga, men däremot fick vi hem vårt utebord idag, ett teakbord. stolar ska vi köpa själva. (vi fick bordet av min mamma o hennes man, de köpte det i inflyttningspresent).

Mkt fint, får plats med många Nu ska jag fixa lite vackra växter i krukor, lite lyktor där ute, en vacker träparasoll att sätta i hålet i mitten av bordet och så stolar Dem har vi redan hittat men jag minns ej var (Daniel vet). Sedan kan man sitta ute och mysa på kvällarna.

ÅÅÅhh NICE

• Pumpkin
    Anja: Tror Mix Megapol här i Sthlm brukar ha en spådam också...

Det här bordet i ek: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70116262

Eller det här: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10146686

Och de här stolarna, med grå eller sandfärgad klädsel: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09850058

Nya hyllor ska vi ha också, istället för Billy i vardagsrummet. Blir vägghyllor, typ dessa: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69810106
    Vet dock inte vilken färg det blir på dörrarna

Ny gästsäng/bäddsoffa står också på önskelistan och vi funderar på den här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315

Sen ska vi ha ny TV-bänk, en Expedit-hylla och en platt-TV till vardagsrummet också.
  • Englali

Åh... jag har suttit o bläddrat i MIOs och EMs möbelkataloger hela kvällen och planerat för huset
    En sväng i HTHs och Ballingslövs kök/bad kataloger blev det också.... mmm me like!
    Jag VILL, jag vill, jag vill ha detta huset!! Det passar oss som handen i handsken.

• Anja 19 juli 2008

mkt fina grejor pumpkin

men du, du har sett att borden inte är i riktigt trä utan bara i fanér?

Fast ni kanske inte tycker att det gör nåt?

• Pumpkin
    Anja: Jo, det mesta på IKEA är ju fanér, tycker inte det gör så mkt. Men skulle vi snubbla över något snyggt bord till vettigt pris som är RIKTIGT trä, ja då köper vi ju hellre det

Englali: Ni kommer att få huset, känner det i lilltån
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.