• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anettan73
    Flamora skrev 2008-04-25 19:38:58 följande:
    Anettan: det ser precis ut som min balklänning. Är den från den där lilla butiken på Triangeln? Jag hade den förstås för 7 år sen, men min kompis berättade att hon köpt en likadan nu för ett par månader sen, så jag antar att den finns fortfarande... Den e i alla fall fin Min var mörkblå.Har fått fyra nedräknings-sms nu. Senast var kl 18, det stod "15 timmar kvar". Undrar om d verkligen blir möhippa imorgon.. Jag har ställt in mig på att de bara luras, så jag blir nog förvånad om de dyker upp
    Ja Helenas Buotiqe. Ja hon sade att dom har haft den länge för det är en sdan bra modell som passar alla. Finns i kort med men då hade dom inte alla strl. Jag tog dessa sen får dom själv bestämma om dom vill ha den kort eller lång. Och alla ändringar får dom själv bekosta så även tillbehör. Dom gick ändå på 1500 och 3 st behövdes ju....

Men den är ljusare i verkligheten än på bilden.
  • Anettan73

Anja- Ang vigselhäftet så hade jag tagit med kyrkan men som sagt suddat kanter och ev göra den svart vit. Tror inte att det blir lika hårt då. Korset hade jag kasserat. Som sag lite konfirmation över det. Men själva korset var jätte fint annars.

I Lördags var jag på Möhippa o bröllop ju... Jag är fortfarande bakis. Helt jävla sjukt ju. Jag hade så roligt på hennes möhippa. Varken hon eller jag festar direkt. Jag har inte druckit alkohol på ca 2 år och inte hon iheller. Jag drack inte mycket men fy vad det slog ut mig. Men ack vad roligt jag hade. Trodde inte att hon var så "våglig" som hon var... Det var jätte kul. Sen hade hon utstyrsel ala 80 tal. KITTY SLÄNG DIG I VÄGGEN säger jag bara

Hela kvällen fick jag höra av henne. Akta du dig tills din möhippa.. Rask med att svara var man ju och menade på att det var tärnorna som bestämt inte jag Men jo jag hade ett finger med i spelet. Men vi var väldigt snälla. Vi hade jätte mycket kläder med oss så hon fick själv välja mer eller mindre...

• Anettan73

Just det vi var ju på Bröllop imellen. Åkte srån Stehag/Eslöv till Malmö för att vara vittnen till Tobbes bestman och hans nu fru. Tala om löpande band. Vi började ju flina utanför, Alla fyra då. Tog 5 minuter sen var det färdigt. Jaha tänkte jag... Men fast att det bara tog 5 min så var det faktiskt fint ändå. Tror inte att det spelar någon roll om hur man har sitt bröllop. Det är ändå fint.

Nu ska jag iväg till jobbet.

Hej hej!!!

• KKC

god morgon!

äntligen har de skickat min klänning men den är fortfarande i hong kong...

fy vad jag har att göra idag... tittar in i em igen

• Anja 19 juli 2008

Anettan

Låter som en superskojig möhippa. Man vill ju verkligen att även alla andra ska ha roligt, inte bara man själv

Men du, hur fasen KAN bröllopet ta bara 5 minuter?

Jag har varit på bröllop helt utan solosånger osv och själva gudstjänsten i sig med prästens tal osv tar ju mellan 20-30 minuter! (vilket är FULLT tillräckligt när man sitter i en kyrkbänk, hur fint det än är).

Fattar verkligen inte hur det kan gå så snabbt! Hoppade prästen över något moment???

• Anja 19 juli 2008

Englali

jag tänker positiva tankar...

Klart ni får detta huset!!!

• Anja 19 juli 2008

Filifjonkan

härligt m ringarna Jag vill oxå se bild!

Låter mindre skoj med osa:rna, men tror du inte att de flesta tar det nu på sluttampen!

• Pumpkin

Pust! Märks att det är måndag på jobbet, folk ringer och ringer

• Anja 19 juli 2008

Usch då pumpkin

jobbigt!

Här ska det bli 20 grader varmt idag och jag ska påta i trädgården. vi sådde mer gräs igår (den späda lilla gräsmattan som kommit upp behövde hjälp på traven, så vi vattnade hela kvällen, och så har jag fixat lite med kryddlandet och nu ska jag sätta lite fina blommor i stora krukor, såna där granitgrå typ betongkrukor, jättefina. Det nya teakbordet fick vi ju upp igår.

Nu börjar det LIKNA en fin uteplats, haha...

Och snart ska jag sätta mig o sola där! Redan supervarmt! Underbart...

alltså tjejer är ni helt säkra på att jag kan få bort min solkant genom att sola solarium. Jag har en MYCKET uttalade halslinningskant från mina tröjor!!! Gulp!

• KKC

Anja: Borgligt bröllop!! den korta variant tar nog bara 3 min tror jag?

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.