• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

Hej tjejer!!

103 dagar har vi kvar till våran dag... det är inte så jättelång tid!!

Filifjonkan: Jag vet vad du menar för ring tror jag. Känner en tjej som har sådan, som en "brygga" ner över förlovningsringen...

Pumpkin: Ska du ha löshår så se till att det är äkta hår!! Inget billigt syntethår... lova mig det

• Anja 19 juli 2008

jag känner inte alls att jag har koll förresten.

Ni har sån koll allihop!

jag har NOLL koll känns det som!

Vi har inte bestämt oss ang bandet, ska dom sjunga under middagen eller INTE, vi har inte pratat m han som har hand om maten ännu, inte bestämt meny, jag har inte fixat nånting av det småttiga, alla smågrejor.

har inte ens gjort festprogrammen osv osv...

Jag ligger REJÄLT efter känns det som, fast jag HAR faktiskt tre månader på mig (nästan *asg*)

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

Kapitaltillskott är om man lagt in pengar i sin bostadsrättsförening eller den del utav föreningens amorteringar som man har haft under den tid man innehaft lägenheten/bostaden. Den uppgiften står på kontrolluppgiften som man får varje år (i början av året) från sin bostadsrättsförening. Jag har inte haft en aning om det, men vår mäklare sa att vi skulle ta reda på siffran för att det är avdragsgillt.

Vår summa var 11.200 eller 11.700 minns inte...

(och jag menar år 2007, inte 1007 )

• Anja 19 juli 2008

Englali jag är oxå skitnyfiken på hur det går m budgivningen!!!

• Englali

Pumkin: Ärligt så vet jag inte... det ser ju ok ut. Du ska def. ha clips om du ska jobba med dem själv och bara använda ibland... de som sitter på tejp/klister remsor sitter bättre/längre men svårt att jobba med själv. Clipsen kan du ju ha för en kväll!
    Tror det är riktigt hår då det står att du kan tvätta, borsta, färga osv. Då måste det vara det!
    Syntethår går tex. sällan att locka, blöter du det så blir det bara trassel och det går inte att färga in. Plus att du inte ska toupera för mkt med löshår. Har väldigt negativa erfarenheter av det... blä!! (fast det var löshår som var keratinslingor)

Huset ja... jag HATAR mäklare! Fy f-n. Inget har hänt under dagen... absolut noll! Det budet vi la i fredags em. ligger kvar och ikväll visar han huset för en ny familj *suck* Plus en familj som fortf. "funderar" om de ska vara med eller inte.... hallå!!! Hur länge får man fundera liksom!?!
    Så mäklaren tror att det kommer dra igång rejält under morgondagen... *suck*

Anja: Inte bra, betala räkningarna direkt (från "moraltanten" som alltid betalar ALLT senst den 27:e och för över alla olika summor till sparkonton/fonder etc. )

• Pumpkin
    Anja: Är det en medveten betalning man gör? Måste kolla upp detta!

Englali: Det står att det är "äkta Remy-hår" vad fasiken det nu är Men ja, det står ju att man kan locka, tvätta, färga och preparera det som sitt vanliga hår.
    Och ja, clips känns som ett måste om man ska använda det själv!

Trist med budgivningen, mäklare kan vara så otroligt skumma och irriterande ibland!
  • Anja 19 juli 2008

Englali

skälet till att jag ej kunde betala var att vi väntar på pengar som jag trodde skulle komma in på kontot idag men jag antar att de kommer in imorgon, så jag får snällt vänta

Skitmäklare (haha säger jag som är sååå tacksam mot vår mäklare som ska fixa vår deklaration )

• Anja 19 juli 2008

Näst längst ner bland fotona alltså...

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.