• JBB

Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.

Enligt en undersökning så har lägger dom flesta par ut ca 75000kr på sitt bröllop. Vi planerar bröllop längre fram och min undran är: hur mycket kostar ert bröllop? varför vill ni ha i den prisklassen? hur många gäster har ni? och hur mycket kostar era ringar?

• Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
  • Silva79

Hade 26 gäster

Lokal: Hemma, 0:-
    Mina kläder: ca 800:-
    Hans kläder: ca 270:-
    Bukett och bordsblommor: max 100:-
    Fotograf: 2300:- (Heldag)
    Tårtor: ca 500:-
    Partytält: 800:-
    Dukning (servetter, tallrikar, glas och krimskrams): ca 1100:-
    Dricka (bla fri alkohol): ca 1100:-
    Håruppsättning: ca 650:-
    Mat (buffé): Fick vi i bröllopspresent av svågern 0:- (skulle nog gått på ca 2500:- annars)
    Ringar: ca 8100:-
    Sparesa: ca 2300:- (fick ca 5700:- i bröllopspresent, resan kostade egentligen 8000
    Inbjudan: ca 470:-

Ca 18500:- med resa och ring alltså

Silva79 skrev 2008-05-11 17:41:10 följande:
    Vi ska ha ca 30 gäster, vigseln och festen kommer hållas i våran trädgård och på vår stooora altan, maten lagar svärmor (kock). Har faktiskt ingen aning vad det kommer gå på men räknar väl runt 15000:- kanske. Därutöver tillkommer 2 st designade ringar (hade skrotguld till en av dom) till en kostnad av ca 8000:- och en spaweekend för 8000:-Gifter oss om ca 3 v så jag kan återkomma om den verkliga summan efter det :P
  • Pumpkin

Vårt bröllop gick på ganska exakt 100000kr exkl resan. Av det var 14500kr min vigselring (förlovningsringarna gick på ca 10000kr, men låg ju inte i bröllopsbudgeten). Totalt blev vi 62 inklusive oss.

• Pumpkin
    Pumpkin skrev 2008-07-24 08:46:12 följande:
    Vårt bröllop gick på ganska exakt 100000kr exkl resan. Av det var 14500kr min vigselring (förlovningsringarna gick på ca 10000kr, men låg ju inte i bröllopsbudgeten). Totalt blev vi 62 inklusive oss.
    Hmm, varför vi ville ha den prisklassen? Tja... Det var ju inte så att vi satte oss ner och sa "Vi vill ha ett bröllop för 100000kr" Det bara blev så helt enkelt, vi tog det vi ville ha och betalade därefter.
  • Tooticki

Förlovningsringarna ingick ju självklart inte i bröllopsbudgeten. Glömde skriva det.

• dockis

Hmmm...vårt går väl på ca 20 000 utan resa. Vi bor i Göteborg och här är dyrare har jag märkt. Vissa grejer är jättebilliga, som att vi inte behöver betala hyra för lokal och får rabatt på mat och alkohol. Våra ringar gick på 650 kr tillsammans, min klänning kostade 830 kr. Han har frack sen tidigare. Det dyraste är faktiskt håruppsättningen men då får jag kanske skylla mig själv eftersom jag prompt måste ha min frisör som tar 2500 för bruduppsättning. Nåja, det mesta är utspritt på flera månader så det känns inte så farligt faktiskt.

• lönnsjö

jonnysblivandebrud skrev 2008-05-11 17:20:01 följande:

Enligt en undersökning så har lägger dom flesta par ut ca 75000kr på sitt bröllop. Vi planerar bröllop längre fram och min undran är: hur mycket kostar ert bröllop? varför vill ni ha i den prisklassen? hur många gäster har ni? och hur mycket kostar era ringar?
    Vårt kommer att gå på 50000-60000 kr. Men då får vi maten, serveringspersonal och kyrkokören i bröllopspresent. Vi ska bjuda 70 gäster. Våra ringar kommer kosta 6000 kr. Vi har pratat om hur vi vill ha vårt bröllop, vad som är viktigt för oss. Vi kommer att betala därefter. Visst kollar man priser ochj ämför,men vi kommer att ta det alternativ som tilltalar oss mest oavsett pris. Det dyraste behöver ju inte alltid vara det bästa.
  • Mandarina

Vi kommer landa på närmare 100.000 lite mer eller mindre .. Lokal med mat dryck osv på heleneholm slott kommer landa på Ca 55.000 kanske.. Sen kostade min ring 13.000.. Han har förlovningsringen kvar. Kläder tillsammans kanske 5500.. Sen ska man ha dj på ca 6500 Fotograf ska ta 6.400 Tårtan kanske 4000 Kläder till tärnor mm mm Buketten , inbjudningkort ( dyrt ju) , placeringkort massa små kostnader. Blir glad om det "bara" går på 100.000... Finns ju massa kostnader som bara trillar in hela tiden. Då blir jag stylad och fixad gratis av två makeup artist samt Frisör! Jag kände att jag gifter mig en gång Och vi fick ta kostnaden för vad den blev. Känner inte vi slösar Nåt egentligen .. Det är vad det kostad billigast om det Ska vara proffsigt och inget hemmagjort. Resa är inte inkluderad där och kommer äga rum 5 mån efter bröllopet en månad till Australien på ca 50 för oss fyra !

• Mandarina

Glömde skriva vi blir ca 75

• Millan1984

Min ring kommer kosta 12500 kr. Den preliminära gästlistan ligger på 56 pers, och vi räknar med att bröllopet kommer att gå mellan 70.000-80.000 kr. Nu har vi nyss börjat planera så vi vet inte exakt summa, men förhoppningsvis kan vi komma billigare undan.

• sofi 88

Enligt budgetverktyget här på bt där jag visserligen tagit i lite i underkant på vissa poster så kommer total budget upp till 65 000 kr inkl bröllopsresa, men det landar säkert på 70 000 varav själva dagen med kläder och allt är
    50 000 kr.
    Min ring kommer nog kosta max 10 000 kr
    Klänningen kostar totalt 5 000 kr
    Lokalen tror jag blir max 4 000 kr
    Vi kommer ha ca 60 gäster.

Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.