• JBB

Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.

Enligt en undersökning så har lägger dom flesta par ut ca 75000kr på sitt bröllop. Vi planerar bröllop längre fram och min undran är: hur mycket kostar ert bröllop? varför vill ni ha i den prisklassen? hur många gäster har ni? och hur mycket kostar era ringar?

• Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
  • aniara

Vi kommer ha ca 50 gäster.
    Budget 100 000 kr exkl. bröllopsresa
    Ringar ca 15 000 (två ringar till mig, en till min blivande)

Vi satte budget utan att kolla vad saker kostade. Sen fördelade vi pengarna på de utgiftsposter vi räknar med att ha och såg att det funkade, men vi blir ändå tvungna att hålla igen på vissa saker. Själva festen är den stora utgiften. Det var det första vi bestämde, var den skulle hållas, och där ligger kuvertpriserna på ca 1100 per person.

• 11juni2011

Vi hade 120 gäster,
    Ringarna ca 100.000
    Bröllopet 30.000 (gjorde mat själva, alkohol från tyskland)
    Resan 25.000 (åker om 2 veckor, så det kommer ju bli en del till för jag har inte räknat med fickpengar)
    Så drygt 150.000 kr.
    Vi ville ha ett litet enkelt bröllop, min man har dock STOOOR släkt så efter alla åtstramningar så blev det "bara" 120 gäster, vi fixade mat själva, köpte alkohol i tyskland, hade festen i bygdegård, köpte kinaklänning.... Ja, det mesta för att hålla nere kostnaderna. Men vi ändå en helt underbar dag! Det enda som kostade riktigt mycket var i så fall ringarna som min man valde och betalde, dom är väldigt vackra men på tok för dyra tycker jag!

• Berlan

Vårt bröllop kommer nog kosta omkring 80 000 SEK exklusive bröllopsresa. Vi valde ingen särskild prisklass utan budgeterade de summor vi tyckte var rimliga för de saker man behöver och hamnade ungefär där.

Vi räknar med att omkring 65 gäster kommer på bröllopet.
    Ringarna kostade lite drygt 22 000 SEK.

• hannahsofia

Vårt kommer gå på ca 120 000:-, bröllopsresa till Maldiverna inräknad.
    Vi kommer bli ca 80 gäster, 3-rätters caterad mat.
    Ringarna kostar ca 17 000:- (förlovningsringar inräknade)

vi har ingen speciell prisklass, vi körde på det som känns bra för oss och efter de pengarna vi visste vi kunde få ihop :)

• Jane

Vårt bröllop kommer vara utomlands och kommer gå på ca 80.000 kr, 4-rätters för 450 personer inkl dryck kommer kosta ca 58 000kr, ca 6 000 kr för brudklänning och kostym, 3 000 kr fotograf, 3 000 kr liveband, ca 2 000 kr för kyrkan, resten för allt annat ( frisör, smink, dekoratör, ringar osv)

• AndroSid

Vi har en budget på ca 35 000 (max 40 000) exklusive resa som vi önskar oss pengar i present till. Förlovningsringarna är inte inräknade.
    Cirka 55 gäster.

• marimekko86

80 gäster blir det.

Våra ringar kostade 38 000 kr
    Bröllopet exklusive resa strax över 100 000 spänn

Vi har inget superlyxigt bröllop, men allt kostar och vi har valt att leja bort mat, servering, städning osv för att få det så lugnt som möjligt. Vi har bokat liveband som kostar en slant och så är festlokalen dyr, men den har många fördelar som egen dricka, ljud och ljus uppsättning, den ligger fint är superfin mm.

Vi ville bjuda våra nära och kära och kunde inte skära ner gästantalet mer och så ville vi verkligen ha finmiddag med liveband och party efteråt, därför ligger vi i denna prisklass. Hade blivit billigare om vi gift oss exempelvis där jag är uppväxt där lokaler, mat, tårta osv är mycket billigare.!

• Fröken 25

Jag har precis gift mig och nu när allt är färdigt och betalt (dock bröllopsresan kvar att åka på) har vi konstaterat att allt landade på nästan 200 000 kr inkl. resan. Min vigselring kostade ca 19.000 och min mans ring från förlovningen kostade runt 10 000 år 2009. Resan kostar 60. 000. Vi fick dock nästan 40. 000 i bidrag:). Den största posten var kuvertavgiften till middagen.

• förlovadflicka

Vet faktiskt inte hur mycket vårt bröllop kostade i slutändan, men mellan 60-70 var det nog och då fick vi ändå väldigt mycket gratis (tex fotograf, filmning och veteranbil). Vi hade över 160 pers på vigseln och öppet hus men på bröllopsmiddagen var vi 38 pers :) min vigselring köpte vi på rea för 3200 tror jag :)

Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.