• JBB

Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.

Enligt en undersökning så har lägger dom flesta par ut ca 75000kr på sitt bröllop. Vi planerar bröllop längre fram och min undran är: hur mycket kostar ert bröllop? varför vill ni ha i den prisklassen? hur många gäster har ni? och hur mycket kostar era ringar?

• Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
  • nica83a

Vår budget ligger på ca 100.000kr för 50 gäster, bröllopsresa ej inkluderad

vigselring 7700kr
    bröllopslokal, middag, fest 63000kr.

sen tillkommer kostnader för kläder, fotograf, sminkning, frisyr, transporter, bröllopssvit etc

vi önskar oss ett bidrag till bröllopsresan i present, bröllopet är i september. Vi tänkte oss en vecka i New york i september och sen åka en vecka eller två till värmen när det är kallt och trist i sverige. västindien kanske? beror på hur mycket vi hunnit lägga undan till dess.

• Beccastina

Bröllopet går på ca 150.000 (ingen resa inkluderad)
    40-50 gäster ca 55.000
    ringar brud - 45.000
    ringar brudgum - 16.000

Vi vill ha ett bröllop där vi inte behöver ha hand om något men vi vill ändå inte göra onödigt dyra val, ringarna är det vi prioriterar då dom ska hänga med hela livet :)

• anne87

Själva lägger vi ca. 25 000 (+/-) men då är ingen bröllopsresa inräknad.

Min kära mor står för maten (hon ska visserligen laga den själv men det är en riktig festmåltid) och mina svärföräldrar står för alkoholen. (Deras bröllopspresenter som vi givetvis är överlyckliga över)

Så jag vet inte riktigt vad vårt landar på allt som allt men gissar på ca. 50 000 och då är det 98 personer (15-20 barn inräknat som jag inte vet om de kommer) så vuxna är ca. 70-75. Men som sagt väldigt svårt då jag inte vet vad mat och alkohol går på.

Min ring är ett arv från min mormor som jag fixat till för 2 500kr. Blivande makens gick på 4 000kr.

• Nikkita

Vårt bröllop kommer landa på omkring 125.000kr totalt (bröllopsresan ingår ej här).
    Min ring kommer kosta ca: 7.900kr, men då har jag bytt in ett gammalt armband oxå på 26g. 
    Vi blir 50 pers. 

• Pagnie

hum. Vi har räknat med ca 200 000:-

Då har vi 120 gäster på vårt bröllop och vi betalar 120 000:- som ett paketpris till stället vi ska vara på.

Då ingår:
    Mat (persisk buffe)
    alkoholfri dricka
    personal
    städning efteråt
    dekorationer i form av stolsöverdrag och rosetter, dukar, kandelabrar osv osv
    blommor till borden och utanför lokalen
    chokladfontän och fruktbuffe
    limousine
    Fotograf för hela dagen morgon till natt
    kameraman filmar från morgon till natt
    linneservetter
    ljudanlägnning till dj
    Honnörsbord dekorerat
    tårta
    lokalhyran

sedan  får vi lägga till 150 kr per person och då ingår även öppen bar.
    Och det bästa är nästan att jag äntligen hittade ett ställe med runda bord.

Vigselringen har jag inte valt ut än men min förlovningsring går på ca 23 000:-

• Sarkastisk ljubicica

Bröllopet kostade ungefär 80 000kr utan vära ringar och kläder. Vi hade ca 110 gäster. Vi valde inte någon prisklass utan vi försökte ha ett lite billigare bröllop utan att dra ner på kvaliten och sen så räknade vi ihop hur mycket allt blev efter bröllopet. När det gäller ringarna så kostade min 7 500, men vi fick 2 000 kr rabatt på den och mannens ring kostade 10 000.

• mimi00

VI har 50,000 på 100 gäster :)  kanske 110.,.  min vigselring kostar 4000.. förlovningsringarna blev billiga då vi hade eget guld :) 

• Zara81

Priser på ringarna: ca 40 000
    Antal gäster: 125
    Pris för hela bröllopet: ca 150 000

• CCC1

Vi lägger totalt ca 250tkr inkl bröllopsresa. Vi kommer att ha 50 gäster. Ringarna (våra vigselringar och min förlovningsring) kostade ca 50tkr.

• Pernillaaa

Vårt bröllop kommer kosta ca 30.000:-

Då har vi catering där kocken är på plats och lagar till maten, 3-rätters.

I de här 30.000:- ingår ringar för 10500:- Där vi har bjudit in ca 60st gäster inkl. oss själva.

Jag har alltid strävat efter att vara ekonomisk och är så även vid bröllopet, dock så får vi det vi vill ha ändå :). Mycket handlar nog om planering och att titta runt på många alternativ. Vi åkte t.ex ner till Tyskland och inhandlade allt drickbart. Eftersom vi var flera som åkte samtidigt och hade en STOR bil så betalade jag inget för resan ner. Så jag tjänade många tusenlappar där.

Ringarna gjorde vi ett riktigt kap på genom att kontakta den lokala smeden. Tre ringar, varav en med 10st stenar på.

Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.