• JBB

Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.

Enligt en undersökning så har lägger dom flesta par ut ca 75000kr på sitt bröllop. Vi planerar bröllop längre fram och min undran är: hur mycket kostar ert bröllop? varför vill ni ha i den prisklassen? hur många gäster har ni? och hur mycket kostar era ringar?

• Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
  • SaJo1981

Vårt bröllop kostade ungefär 40.000kr 
    vi hade 75gäster med thaibuffé
    våra ringar var en av sakerna vi sparade in på eller ja, det var ju bara jag som fick en ring vid bröllopet och den kostade 4000 med diverse rabatter jag hittade=)... 

• FruCE

Vi har räknat på ca 70000 för bröllopet utan bröllopsresan. Det är ju inte helt omöjligt att det blir dyrare.
    Kommer alla gäster så kommer det ca 110 personer.
    Vi har hyrt en bygdegård som va rätt billig (3500 kr för en helg helg).
    Vi kommer ha en tjej som har dukar, värmeskåp och har jobbat på en hel del bröllop på plats dagen innan och på bröllopsfesten som min moster och hennes man betalar (en tidig bröllopspresent som är väldigt uppskattad).
    Maten och drycken är ju den största kostnaden och ringen (bara jag ska ha en ny då blivande mannen bara vill ha en). kommer kosta max 10000 kr.
    Maten kommer vi göra själva om det är möjligt kanske anlitar en vän till en vän att göra maten som har tillgång till storkök och spriten kommer köpas i tyskland.
    Hoppas att vi klarar oss på 70000 kr och i bröllopspresent kommer vi önska oss pengar till en bröllopsresa.

• TheD

Jag vet inte vad hela kalaset gick på. Och då ska verkligen allt räknas in...

För mat och dryck ( 50 pers varav en bebis) betalade vi något på 18.000- Kommer inte ihåg exakta summan.

Ringarna gick på 24.000:-

Middagen var på ett hotell. Deras festvåning, en jättefin sal! 189:- per person- Medelhavsbuffé. Drycken gick alla och hämtade så vi betalade efter åtgång.

Men sen är det som sagt allt annat som ska räknas in beroende på vad/hur man gör. Inbjudningskort, ev. save the date-kort, placeringskort, transport, en ev. övernattning, stolsöverdrag, tårta, snacks, skor, smycken, brudgummens klädsel, om tärna och marsalk ska ha något, dekorationer.... osv :D

• Sandra och Joakim

Vi har 70 gäster och festen som hålls på en restaurang kommer att hamna på runt 80-90 000. Då ingår 2-rätters med vinpaket samt att dem kan fixa allt med dekoration mm samt 2 drinkbiljetter vardera till de gäster som är över 18. Utöver det tillkommer kläder, ring till mig och bröllopsresa. Alla kort görs av en släkting och fotografen (brors kompis) vill ha betalt i mat och dryck. En annan släkting ska kanske sminka mig och en vän gör min och min m2b frisyrer m klippning. tårtan görs också privat.

• knyttan

räknar med ca 55 gäster. Budgeten för hela bröllopet är nu uppe i 50 000, varav ringarna (tre st.) kommer förmodligen kosta 9000 totalt.

• lolliepopsie

Nu gifter vi oss inte förrän i Augusti men vi har nog en budget på c:a 70 000 sammanlagt.

Vi kommer ha c:a 40 gäster.

Bröllopsresan som går till Maldiverna är inte inräknad,inte heller min klänning.

Och min ring är inte i den budgeten heller :)

Vi kommer ha buffe och fri bar,och såklart dryck till maten.

Sedan kommer bröllopskoordinatorns kostnad utöver budgeten.

Vi kommer ha festen på en äldre gård,jättefint ställe.

Och lägga mycket pengar på blommor,dekoration och sådant.

Ett band kommer vi ha som spelar och sedan har vi även prioriterat en riktigt bra fotograf!!!

De små utgifter som inte tillhör budgeten,är frimärken,underkläder och sådant.Sånt betalar vi med "vanliga" plånboken :D

Vi för alltid
  • johannah

Vi kommer ha 102 gäster och kostnaden kommer nog landa på ca 65-70 000. Vi caterar all mat så det är en stor del av kostnaderna... Ringarna kommer kosta ca 7-8000 sammanlagt....

• Kajsatim

Vi kommer vara ca 80 pers. vi har räknat med strax under 60 000 kr inkl. resa.
    Vi kommer ha tacobuffe eftersom alla kan alltid äta något. tårta och 5-6 olika kakor. Min ring kostar 3700kr och min blivandes ring kostar 595kr. Vi har valt titanringar eftersom våra förlovningsringar är i titan, vilket gör det hela MYCKET billigare. Dom är dessutom snyggare i färgen ;)
    Min klänning landar på strax uner 7000kr och han ska bara köpa ny skjorta och slips. 

• Jessicaia

50 gäster, 49 000:- exkl. resa. Ring: specialbeställd med 5 briljanter = 5 250:-
    Bröllopsklänning 5000:- och m2b hyr en snygg frock coat med alla tillbehör för 3000:-
    Vi kommer ha förrätt, buffé, efterrätt och tårta med kaffe.
    Det går att få det lyxigt och som man vill om man är villig att kompromissa, vara ute i tid och leta billigaste pris på saker och ting! 

• Sandra och Joakim
    lolliepopsie skrev 2012-02-08 08:42:31 följande:

Nu gifter vi oss inte förrän i Augusti men vi har nog en budget på c:a 70 000 sammanlagt.

Bröllopsresan som går till Maldiverna är inte inräknad,inte heller min klänning.

Lite OT men vi gifter oss också i augusti, och ska också åka till Maldiverna på bröllopsresa =) När åker ni? Vi åker i November och ska till Kuredu.
Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.