Från början trodde vi att vår budget skulle landa på 35000.. men antalet gäster har stigit så nu hamnar vi snarare på 65000. Lokal, dukning (även om vi själv vill göra det) inkl bordsdekoration (men d har vi också valt att själv göra) servetter, serveringspersonal 3 st, städning- 4000Kr..Resa till Rom fyra dagar 6500,
Då har vi ändå hittat ganska billiga alternativ tex trerätters inkl tilltugg vid ankomst till lokalen 260/ person. Frisör som ska fixa mig, mina tre tärnor, vår solist och min mamma 1000 kr- (frisörelever till tärnorna, läraren en väninna ordnar mitt hår, inkl hårförlängning) smink- stylistelever 50 /person. Brudbukett, tärnbukett corsage från floristläraren. Tårtan fixar en väninnas släkting, bil ordnar en god vän.(bensinkostnad). alkohol från Tyskland. Jag tror att det hade blivit åtskilligt mycker dyrare om vi inte hade haft dom möjligheter vi har.Min klänning är köpt från Kina, mannen har redan en frack som bara ska kemtvättas.. Band en god vän 5000, plus komp i kyrkan 500.
Jag tror att vår ursprungliga budget sprack dels på att det tillkommit småsaker som vi inte räknade med.många små bäckar...och att det blir fler gäster än vi från början tänkt oss. Ballonger för borddekoration 1500. Ring 7000
Endast 21 dagar kvar