• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Bride in England

Tack I like them! Fick leta land o rike runt efter dem eftersom ingen hade min storlek men nu ar de har

Ja man behover inte riktigt hora fran alla att det inte ar lang tid kvar, vi vet redan!!!!

• lollan82

haha panik haha

okej,.. tjejer.. hur fungerar de med namn bye ec? vad måse man göra nu innan bröllope?
    och efer ?
    har noll koll jus nu hAHA

• TyresöBrud

Har gjort klar bordsplaceringen nu, gu va vi har slitit med den och flyttat runt folk hit och dit men nu är den klar. Nästan alla gästpressentationer också! Känns skönt att ha det klart!

• nilia

Nu är jag tillbaka igen efter allt midsommarfirande, nästan lite abstinens efter att ha varit utan datorn sen i torsdags!

Kan inte fatta att det är mindre än 50 dagar kvar nu, börjar bli lite pirr i magen nästan!

Har fixat med bordsplaceringen nu i en vecka och nu äntligen så har jag fått till det.. tror jag Det var inget lätt projekt!
    Nu är det bara några gäster kvar att skriva om sen är det klart.

Ska alla här inne öva i kyrkan? Det ska inte vi, känns lite nervöst.
    Sen tyckte vår präst att vi ska säga NN, jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig
    trogen tills döden skiljer oss åt.
    Alltså inte säga efter henne.. jag kommer ju inte få ett ord ur mig och glömma bort allt! Hur ska ni andra göra?

• Virvel

Vi övade i lördags och det känns betydligt lugnare nu. Prästen förklarade massor av bra saker bla hur vi ska hålla ringarna, när vi ska böja knä.
    Vi vill ha den texten där vi säger efter prästen då vi också är rädda för att glömma. Det är ju faktiskt ni som ska bestämma så hade jag varit dig så hade jag sagt till om detta.

nilia skrev 2008-06-22 22:43:23 följande:
    Nu är jag tillbaka igen efter allt midsommarfirande, nästan lite abstinens efter att ha varit utan datorn sen i torsdags! Kan inte fatta att det är mindre än 50 dagar kvar nu, börjar bli lite pirr i magen nästan! Har fixat med bordsplaceringen nu i en vecka och nu äntligen så har jag fått till det.. tror jag Det var inget lätt projekt!Nu är det bara några gäster kvar att skriva om sen är det klart. Ska alla här inne öva i kyrkan? Det ska inte vi, känns lite nervöst. Sen tyckte vår präst att vi ska säga NN, jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara digtrogen tills döden skiljer oss åt. Alltså inte säga efter henne.. jag kommer ju inte få ett ord ur mig och glömma bort allt! Hur ska ni andra göra?
  • lollan82

vi ska ringa prästen i veckan

ska ni bleka tänderna???

• Emkalo

Nilia, Vi ska öva i kyrkan i v 31 med prästen. Då ska även solisten komma och sjunga så vi får höra det.

Sen har vi faktiskt tänkt att kanske bleka tänderna. Mina faster är tandläkare och hon frågade om vi ville det. Så varför inte.

Jag funderar även på en ögonfransförlängning. Jag har långa fransar men det är jättefint har jag sett, man behöver liksom ingen mascara eller nåt, och det ser väldigt naturligt ut (beroende på hur mkt och stort man gör det). Men det kostar ju en 1000-lapp så jag vet inte...

• Emkalo

Glömde förresten säga att imorgn åker jag till Polen och hämtar hem min klänning :) Roligt!

• bridesilly

Vi ska öva med prästen någon vecka innan och vi har bett henne om alternativ två när vi ska säga löftena, hon säger en mening och vi säger efter. Jag kommer inte komma ihåg att säga hela alltet på en gång å då kommer jag bara oroa mig för detta hela dagen så det blir nog bäst så

• TyresöBrud

Vi ska oxå öva i kyrkan typ en vecka innan, det känns bra!

Har också funderat på fransförlägning men jag tror att det blir färgning och permanent istället. Det har jag gjort förrut så det känns tryggt!

Ska med mamma på stam och leta klädet till henne att ha på bröllopet. Ibland tror jag att hon är mer nervös än mig, lilla mamma.

Kommer ni att döpa borden, och om så kommer ni att ha ramar på borden med namnen i. Vi hade nog tänkt göra så. Jag tror att det är lättare för folket att hitta rätt då. Hur ska ni göra?

Jag fick tre vykort idag, det stod ett ord på varje
    Mössa
    Tomteluva
    Vårblomma
    undrar vad de har hittat på?
    Drömde om min möhippa i helgen, det var länge sen jag drömde bröllop faktiskt, men det kommar kanske igen nu när det faktiskt börjar närma sig.

Svar på tråden 080809 del 4