• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • TyresöBrud

Jag ringde också till prästen, kändes bra att göra det och boka för på måndag går hon på semester och är borta i 5 veckor så jag är sååååå glad att vi fick till det innan.
    Kommer inte att öva i kyrkan förrän typ en vecka innan bröllopet men det känns helt ok.
    Vi kommer att ge henne hindersprövningen då också så vi inte behöver tänka på det på den stora dagen!

• Nufsan

Vi ska inte öva nått i kyrkan, men vi har haft vårt vigselsamtal! Känns liiiiite så där luddigt!

• lollan82

svårmor känner våran präst så det får hon ta tag i haha

jag kommer lipa heeela den dagen haha, tips på hur man ska kunna hålla sig?

är det trist att ha den vanliga bröllopslåten när man går in i kyrkan?

har massa funderingar men men...

vad tycker ni?

• lollan82

oh ja vi har beställt tårta nu.. 5 våningar ..vit extra vit marsipan och med ljuslila rosor på..

20 kr per tårtbit.. helt ok tycker jag., hembakad av en super duktig man.

hembageri alltså

han gör extra stora bitar till det priset haha

sååå nöjd

• bridesilly

Trist att ha den vanliga bröllopslåten? Inte alls enligt min mening. Om jag inte får ha here comes the bride när jag går in så kommer det inte kännas som bröllop för mig. Det är ju den låten man truddeluttade på när man va liten och lekte brud

• bridesilly

Tessan K skrev 2008-06-19 13:51:02 följande:

bridesillyok, då får jag nog ringa och tjata igen vår präst är pensionerad och hoppar bara in i blandoch kör vigslar men det måste ju ändå gå att få tagpå honom....
    gör det, dom har så mycket att göra så dom inte tänker på alla ängsliga brudar som bara väntar på att de ska höra av sig så jag hör av mig själv för att få nångting gjort
  • lollan82

haha nä den låten är inte trist.. jag gillar den med.. traditionella bröllopslåten...

men många lixom bara ..jaha ska ni ha den.. hm...

ja lite den känslan har jag fått..

kul att veta vilken ni andra ska ha

• bridesilly

Jag ska ha here comes the bride In och den andre traditionella med mendehlsson ut. Strunt i vad andra tycker vet jag Jag gör det hehe
    Om andra vill ha något mer eget och speciellt kan dom ha det men för mig är bröllop mendehlsson och wagner. oooooh vad jag längtar tills dom tonerna spelas och jag får strutta in i min brudklänning

• kalevala

vi ska ha äppelbo gånglåt in och änglagård ut.....vi är ju utomhus och har ingen stor orgel uten en zynth ,typ, så vi valde lite efter det oxå

Svar på tråden 080809 del 4