• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • frökenkräfta

Inbjudan

nu sitter jag och skissar på inbjudan på kvällarna och ska snart börja med festprogrammet. Hur har ni gjort, skrivit ut själva eller lämnat till tryckeri? Hur gör man ???? Är inte alls hemma på det här. Skulle ladda ner ett snyggt typsnitt men gick bet ....på en sådan grej som säkert är jätte-enkelt... puh! Blir lite svettig.

Naglar
    verkar vara väldigt bra pris på naglar där på Sveagatan

Välkommen hem Mitzy, spännande med huset! Det är ju underbart att få planera så!

Troll1: wow, så härligt att få ha mannen hemma. Ska han stanna hemma ett tag nu? Och STORT med 1år!!! Det tyckte jag iallafall. Var helt tårögd på min dotters 1årsdag. Det är stort!

FruTrul; aj på din fot!!!! Hoppas du har en uthärlig tillvaro.

Kul att läsa om allas planering!

Ha en riktigt Skön Midsommar allihopa!

• Sezzi

Ok... som ni redan ser så är jag här allt för ofta. Det är nästan så att jag inte jobbar och istället sitter och surfar på bröllops sajter.

Jag sitter rakt emot min chef och som hon ser det så jobbar jag för fullt men i verkliga fallet sitter jag och skriver här istället.

Jag vet inte hur alla ni orkar. Jag har bara börjat planera men vet inte rikitgt hur jag ska lägga upp det.

Jag kommer från ett indiskt påbrå och allt ska vara så traditionellt indiskt :( Jag är ju född och uppvuxen i Sverige och vill ha ett ganska skandinaviskt bröllop. Min familj tycker däremot inte så.

Min 2B kommer från Sri Lanka och jag vi har redan gift oss "borgligt" enligt islam då. Nu är festen I Augusti i Sri Lanka men där kan jag inte alls vara med att planera så det har jag get upp för länge sedan.

Jag ska importera min man ;) så när han kommer till Sverige kommer vi att ha en indisk religiös fes och sedan en "reception"
    Den, mina kära vänner ska jag planera föör fullt!

Problemet är bara att jag kan inte börja förrän jag vet vilket datum min man får tillstånd att komma till sverige. Så allt som allt kommer jag attha max en månad på mig att fixa festen.

Suck! Can't do it!

• Ajjse

Halloj alla!
    Känns som om jag missat en del här..
    Välkommen hem Mizty, skönt att komma hem antar jag?! Vi har haft sååå mycket att göra på jobbet i två veckor men idag så bara gick jag kl 16:00. Huvudet var inte med alls så det var ingen ide att sitta kvar.. Ska strax iväg på ett Step pass med en kompis, det kan bli precis hur som helst. Jag kanske vaknar lite om jag tränar..

Ha en glad midsommar på er så hoppas jag att så många som möjligt ses på Fröken Olsson!

V.27 Kl:18.00 på fröken olsson

Måndag:
    Mizty
    Sakina

Tisdag:
    Mizty
    Sakina
    Angelica

Onsdag:
    Mizty
    Bartan
    Sakina
    Ajjse

Torsdag:
    Mizty
    Sakina
    Angelica

Fredag:

• fru Trul

Mizty- Aj då lät inte kul med ögat hoppas det blir bättre snart. Men det lät ju underbart med huset iallafall, måste vara en häftig känsla att veta att det är erat!
    Filmer det är ett bra påfund nu när jag är sjuk, så det vill jag gärna låna ett par om jag får... (Kommer väl ha fyrkantiga ögon innan Augusti...)

Frökenkräfta- Jag hade nog inte haft tålamodet att göra det själv, jag hade lämnat till ett tryckeri...

Sezzi- Indien vad kul! Jag gifte mig i Indien på alla hjärtans dag! Helt underbart men pappersarbetet var en ren mardröm... *Ryser vid tanken..* Älskar Indien, jag å min make har faktiskt funderingar på att flytta dit om ett par år... Var i Indien kommer du ifrån?

• fru Trul

Glad midsommar på er tjejer!
    Kram!

• Troll1

God fortsättning på midsommarhelgen! Vi firar minsta dotterns födelsedag i morgon, med släkten här på kalas. Jag måste städa = tråkigt!
    Hinner inte häcka här...

• Carolina1979

V.27 Kl:18.00 på fröken olsson

Måndag:
    Mizty
    Sakina

Tisdag:
    Mizty
    Sakina
    Angelica
    Carolina

Onsdag:
    Mizty
    Bartan
    Sakina
    Ajjse

Torsdag:
    Mizty
    Sakina
    Angelica
    Carolina

Fredag:

• Sezzi

Hejsan Tjejer,

Hoppas ni har haft en bra midsommar med all regn och lite sol :)

Mizty- Hoppas ögat är ok nu.. låter kul med huset med :)

Frökenkräfta- Man kan hitta jätte bra typsnitt på DaFont.com. Det är gratis :) Jag ska få mina tryckta i Indien... endast fodralet på festprogrammet. Resten skriver jag ut hos min faster som jobbar på Astra.

fru Tru- Jag kommer från Gujrat men är uppvuxen i Sverige. Jag ska åka till Indien för att handla sedan ska jag åka till Sri Lanka :) Det kommer att vara så skönt, kommer att vara borta i fem vecker sedan till baks i Sverige och då mina vänner, Börjar den riktiga planeringen... vill inte nästan :(
    Vad kul att ni gifte er i Indien av alla ställen, varför? vart hade ni tänkt att flytta till?

Just nu sitter jag och "jobbar" för fullt. Satt hela helgen och vikte mina bröllopskort :( Hoppas få skicka iväg dem denna veckan.

• frökenkräfta

Hej,

idag har vi haft möte med Malins Skafferi och vår fotograf. Känns väldigt bra. Nu är vi lite närmare i planeringen.

Sezzi, jag har sett att det finns snygga typsnitt på dafont.com fast fattar inte riktigt hur man får in dem i sin word. Man laddar ner det men sen?? Får kolla på det igen.

• Sezzi

frökenkräfta, Du ska få en one on one på hur skaffar sig bra typsnitt ;) Du laddar ner och sparar typsnittet på skrivbordet så att du vet vart du har det. Sedan öppnar du "den här datorn". Klicka på Lokala hårddisken och sedan öppnar du windows mappen. Tillsist öppnar du fonts/typsnitts mappen och flyttar över fonten som du har sparat på skrivbordet in i fonts/typsnitts mappen. Viola! Öppna nu words så får du se att det funkar ;)

Jag håller på att stenbanta nu men det funkar inte. Igår klockan ett kunde jag inte hålla mig och vräkte i mig två mackor med salami pålägg, ost och gurka på... Mitt kylskåps nya namn är "the devil" Är det ngn mer som pulverbantar?

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2