• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Carolina1979
    Troll1 skrev 2008-06-10 14:48:04 följande:
    Ojj, nu blåser vi bort här....
    Ja, jisses - såg att ett körfält på älvsborgsbron blivit avstängt!
  • bartan

Fröken kräfta,
    Hur gick det med klänningssökandet i helgen?
    Jag har inte vågat kolla min än efter vigseln men kan tänka mig att den är väldigt solkig då det var så torrt ute.

• frökenkräfta

Hej igen tråden,

har varit i Sthlm över helgen. Var på bridaloutlet och provade tre klänningar i 30 graders värme men inget som jag fastnade för. Orkade inte prova fler. Det fanns bara tre som var knälånga.

Bartan, när du landat och orkar kolla på din klänning så får du gärna höra av dig.

Idag har vi träffat vår fotograf och gått igenom detaljer kring fotograferingen på vår stora dag. Känns som ännu ett steg närmare. Och ändå känns det helt overkligt att vi verkligen ska gifta oss!!!

Håll i hatten, höll nästan på att blåsa av cykeln på vägen hem från jobbet idag. Det blir spårvagn imorgon, hör hur vinden viner här mellan husen.

Ingen bio för min del nu, jag satsar på Sex&TheCity-filmen.

• frökenkräfta

Troll1: har du fått några svar om bröllopstårta? Jag undrar också vart det är bra att beställa.
    Lasse-Maja i Långedrag sa någon fast jag har inte haft tid att kolla upp det tipset.

• Troll1

Hej Frökenkräfta och välkommen hem igen!
    Nej, jag vet inte var jag ska köpa tårtan än. Burgårdens fick jag rek, men jag blev ändå osäker. Vi kan/vill inte lägga hur mkt som helst på tårtan. LasseMaja i Långedrag har jag inte hört talas om, det får jag kolla upp.

• fru Trul

Hello girls!
    Ville bara säga att jag är hemma igen från sjukhuset. Operationen gick bra totalt 6 olika ingrepp i foten blev gjorda. Kommer få gå med gips i 7 veckor å sedan ytterligare 2 veckor med kryckor. Så i mitten av augusti är foten helt läkt å jag kan använda mina fina sandaler.
    Kommer ju tyvärr inte så långt med gips å kryckor så det lär inte bli nåra BT träffar på ett tag för min del, men det får jag ta igen sedan... Kram på er allihopa!

• Ajjse

Jag har ätit en bröllopstårta från ICA Maxi som var helt suveränt god, vi kommer antagligen att köpa våren där.
    Priserna som ligger på nätet är helt OK!

Troll1 skrev 2008-06-10 09:54:49 följande:
    Är det ngn här som kan tipsa om bra ställe med ok pris på tårtor? Vi gifter oss i Tuve, men det kan vara i Göteborgsomr med omnejd.Tänkte Burgårdens konditori, men blev osäker. ICA Maxi? Ngt annat ställe?Låter trevligt med bio, men jag har en liten knodd hemma och sambon jobbar i Moskva ftf.
  • frökenkräfta

Tårtor
    Har sökt lite info här på BT och det verkar som att
    ICA Maxi
    Burgården
    LasseMaja Bageri
    Petersens
    Hanis
    Steinbrenner
    Engelska tårthuset

är det mest populära.

Troll1; varför är ni tveksamma till Burgården?

• SarahochDavid

Vi har beställt vår tårta på prisbelönta Margaretas bröd & bakverk. Ligger vid Åby i Mölndal. De gör himmelskt goda tårtor!

www.margaretas-bob.se/

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2